Första turen med KTM 660smc -04 + funderingar

ruffrider

gabb kakk
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
CBR 954 -02 --*FIGHTER*--
Har nyss varit ute å avlagt en sidådär 10 mil med min nyinköpta KTM:en (ca 160 mil), Å mina funderingar är.... :va

*Hur jävla mycke ska det viberera, får ju fan nästan domningar i fötterna, (vibbar myyycket mer än husan jag hade före)

*Å vilket ljud från kopplings korgen....normalt?? drar jag in kopplingen så låter den "normalt". Har för mej att 03:an hade problem med lagringen till kopplingen men inte 04:an va?

Annars går den ju jäkligt fint, känns inte så tung som jag hade väntat mej, bra med pulver i motorn.

Nån som kan ge mej lite hjälp i dessa frågor???

Tack på förhand

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
ruffrider skrev:
Har nyss varit ute å avlagt en sidådär 10 mil med min nyinköpta KTM:en (ca 160 mil), Å mina funderingar är.... :va

*Hur jävla mycke ska det viberera, får ju fan nästan domningar i fötterna, (vibbar myyycket mer än husan jag hade före)

*Å vilket ljud från kopplings korgen....normalt?? drar jag in kopplingen så låter den "normalt". Har för mej att 03:an hade problem med lagringen till kopplingen men inte 04:an va?

Annars går den ju jäkligt fint, känns inte så tung som jag hade väntat mej, bra med pulver i motorn.

Nån som kan ge mej lite hjälp i dessa frågor???

Tack på förhand

Det var 02'ans 625'a som hade probs med kopplingslagret. Har inte hört om nån 660 som det lagret skurit på än iaf... *tar i trä* Och ja, det skrammlar om kopplingen på 660'n. Alla låter lika som jag lyssnat på iaf.
Och vibrerar gör dom oxå, tyvärr. Vet dock inte hur mycket jmf med Husa. har aldrig kört en sånn nån längre sträcka. Kolla styrets gummibussningar som sitter i styrkronan. Är dom dragna för hårt fungerar inte vibrationsdämpningen. Jag böt på min eftersom jag lyckats dragit dom för hårt så dom tappade formen.

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Off topic, var du och körde med en xr 650, och en till som jag inte hann uppfatta idag kring 12/1 snåret?

körde ut från en kompis på s järnvägsgatan då "ni"? kom på bakhjulet :yoparty

Jaonas

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
FZ1-N -06
olaking skrev:
Off topic, var du och körde med en xr 650, och en till som jag inte hann uppfatta idag kring 12/1 snåret?

körde ut från en kompis på s järnvägsgatan då "ni"? kom på bakhjulet :yoparty

Jajemen det var vi,.. inga problem :tummenupp .. Såg aldrig dig däremot

ruffrider

gabb kakk
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
ja du det kan ju hända att det var vi.......en ktm 660 å en xr 650 :yoparty
men satan vad det vibrerar säger jag bara.......trodde att husan var extreeeem, men ktm:en tar ju alla pris! (när det gäller vibrationer)

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Jaonas skrev:
Jajemen det var vi,.. inga problem :tummenupp .. Såg aldrig dig däremot

Du hade nog fullt upp med att köra på bakhjulet :tungan

Fast du vinkade då :p men de gör alla juh

Edit: Det var en till hoj med, den var vit röd och såg inte ut att ha motarddäck eller var det ett annat gäng?

Last edited:

Jaonas

Ny medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
FZ1-N -06
olaking skrev:
Du hade nog fullt upp med att köra på bakhjulet :tungan

Fast du vinkade då :p men de gör alla juh

Edit: Det var en till hoj med, den var vit röd och såg inte ut att ha motarddäck eller var det ett annat gäng?

JAa nu fattar jag, dig såg jag. Var lite full igår bara.. då jag skrev alltså, den sista var ett ttr kille.. Sorry att jag spammar sönder din tråd ruffrider.. :huvet

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
Jaonas skrev:
JAa nu fattar jag, dig såg jag. Var lite full igår bara.. då jag skrev alltså, den sista var ett ttr kille.. Sorry att jag spammar sönder din tråd ruffrider.. :huvet

Har du tait bort avgasreningssystemet på din 660? *rekommenderas*... Vibrerar gör det i alla fall... Fortfarande domningar i händerna efter 12,5 till jobbet i morse... :( Funderar hur det ska bli på min planerade tur till Kramfors i sommar (60 mil) Undrar om man står ut?

ruffrider

gabb kakk
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Göran_Gullbro skrev:
Har du tait bort avgasreningssystemet på din 660? *rekommenderas*... Vibrerar gör det i alla fall... Fortfarande domningar i händerna efter 12,5 till jobbet i morse... :( Funderar hur det ska bli på min planerade tur till Kramfors i sommar (60 mil) Undrar om man står ut?

nej har inte hunnit plocka det än, har du plockat på din, nån märkbar skillnad?
har du mycket koppling skrammel också, kanske bara att plugga igen öronen så man slipper höra skiten. :confused:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Göran_Gullbro skrev:
12.5 vaddå??
Mil?? :skrämd
Minuter??
Kilometer??

The_Riverman

Jadu...
Gick med
21 May 2003
Hoj
Ktm 660 -04 + akrapovic helsystem
ruffrider skrev:

Jag upplever inte att det skrammlar något alls om min koppling, har också en 660 -04..

ruffrider

gabb kakk
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
The_Riverman skrev:
Jag upplever inte att det skrammlar något alls om min koppling, har också en 660 -04..

hmmm...nu blir jag lite kluven här :va , en del jag snackat med säger att dom låter så och ska låta så, men va fankens e din tyst??? skulle ju kunna fara till en handlare med min, har ju garanti än....men närmaste ligger ju i umeå å dit e det 12 mil. :huvet

The_Riverman

Jadu...
Gick med
21 May 2003
Hoj
Ktm 660 -04 + akrapovic helsystem
ruffrider skrev:
hmmm...nu blir jag lite kluven här :va , en del jag snackat med säger att dom låter så och ska låta så, men va fankens e din tyst??? skulle ju kunna fara till en handlare med min, har ju garanti än....men närmaste ligger ju i umeå å dit e det 12 mil. :huvet

Det är ju möjligt att min skrammlar liiite utan att jag har tänkt på det, men jag tror inte det.. Har däremot ett tändningslås på (ej original) som skrammlar en del, men håller jag fast nyckeln så slutar det skrammla och då hörs bara motorljudet..

Ticko

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Hoj
PGO Bugrider 250
På min 640 är det då en del skrammel.Tror att det är standard..
Skramlar relativt mycket när man inte håller in kopplingshandtaget tycker jag.
Prova o hör skillnaden när du/ni drar in handtaget o sen släpper ut det.

ruffrider

gabb kakk
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Ticko skrev:
På min 640 är det då en del skrammel.Tror att det är standard..
Skramlar relativt mycket när man inte håller in kopplingshandtaget tycker jag.
Prova o hör skillnaden när du/ni drar in handtaget o sen släpper ut det.

Joo det blir skillnad om jag drar in handtaget, då låter det "normalt".......fan blev utan lyse idag.....varken blinkers tuta lr nåt lyse överhuvudtaget, nån som råkat ut för det, finns det nån huvudsäkring ellr?

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
min skramlar inte å vibrerar inte ett dugg.. :gnissla sen e det någe annat fel på min.. måste va materialfel.. den ser lite skabbig ut på nåt vis.. :va

ruffrider

gabb kakk
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Evil_Henke skrev:
min skramlar inte å vibrerar inte ett dugg.. :gnissla sen e det någe annat fel på min.. måste va materialfel.. den ser lite skabbig ut på nåt vis.. :va

förar fel :7peta ..... :D
näee nu måste jag nog ta å dra ner hojen till umeå, den är ju inte vibrations fri kan jag säga, fan va jobbigt...måste det vara en auktoriserad ktm handlare som fixar garanti åtgärder?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Så det blev ingen R-hoj ändå? Stabilt!
Då hakar ni på och härjar på Fastec i sommar.
Och kanske nån tur ner till Ume.
Synd att ni missade Midlanda, det var kungligt.
Vad gäller koppling så har jag ju bara en 520, men den skramlar då nåt förskräckligt. Men funkar perfekt gör den.
Vill bara höja ett varningens finger för Södra Järnvägsgatan.
2 st Husor har redan gått omkull där i sommar. (gissa vilka)
Ovanför bussgods måste ni se till att ta det äckligt lugnt, det är helt enkelt snorhalt oavsett väderlek.
Hoppas moppen kommer att funka för dig nu så vi kan rejsa lite!

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Skramlar och vibrerar? Min vibrerar inte nåt nämnvärt. Skramlar gör den inte heller.

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
jesseboy skrev:
Vad gäller koppling så har jag ju bara en 520, men den skramlar då nåt förskräckligt. Men funkar perfekt gör den.

Har du haft samma kopplinglager sen -02 så rekomenderar jag dig att byta.
Kostar bara typ 80:- :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...