Försvarets reklambudget inför 2013!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Försvaret höjer o skenerat sin reklambudget från 61 miljoner i år till 151 miljoner nästa år.

http://www.tv4.se/nyheterna

Eftersom försvaret är Sveriges näst ineffektivaste organisation efter Polisen så får man hoppas att det tar pengarna från befintlig verksamhet, där finns de med råge i form av effektiviseringar och prioriteringar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
skenerat?

Det spammas trådstarter från någon nu.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hur mäter man ineffektivitet hos polismyndigheten, bara en liten stilla undran. Ser man på hur mycket pengar de drar in kontra kostnader för organisationen eller kollar man på lösta kontra olösta brott?
Inte för att vara den som är den men jag skulle gärna vilja se källan till just dessa mätningar över polisen. Försvarets behöver man inte se, de ÄR ju den mest ineffektiva organisationen vi har. Vi krigar inte, men det kostar pengar ändå. Slut.
Polisen gör ju åtminstone något för pengarna, de stoppade bland annat mig i torsdags.

tkdrille

Guest
Och du tycker att försvaret gör av med mycket pengar nu för tiden ? Gå tillbaka några år så ser man vilken sjuk summa de bara kastat i sjön.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Och du tycker att försvaret gör av med mycket pengar nu för tiden ? Gå tillbaka några år så ser man vilken sjuk summa de bara kastat i sjön.

Ja jag kostade dom en massa pengar och dom kommer aldrig ha någon nytta av mej!

Förutom möjligtvis som kanonmat..

tkdrille

Guest
Ja jag kostade dom en massa pengar och dom kommer aldrig ha någon nytta av mej!

Förutom möjligtvis som kanonmat..

Jag tog de enda rätta beslutet. Jag var oseriös på mönstringen och därav kosta jag ingenting :D Då blir man den som får springa först väl ?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag tog de enda rätta beslutet. Jag var oseriös på mönstringen och därav kosta jag ingenting :D Då blir man den som får springa först väl ?

ja jag hade ändå inga framtidsutsikter efter gymnasiet så jag kunde lika gärna rycka in.

Dessutom är jag sjuukt snygg i gröna kläder och utan hår :p

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tycker vi borde införa endast läsrättigheter för vissa här.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Hur mäter man ineffektivitet hos polismyndigheten, bara en liten stilla undran. Ser man på hur mycket pengar de drar in kontra kostnader för organisationen eller kollar man på lösta kontra olösta brott?
Inte för att vara den som är den men jag skulle gärna vilja se källan till just dessa mätningar över polisen. Försvarets behöver man inte se, de ÄR ju den mest ineffektiva organisationen vi har. Vi krigar inte, men det kostar pengar ändå. Slut.
Polisen gör ju åtminstone något för pengarna, de stoppade bland annat mig i torsdags.

varsågod; allas vår kära polis:

http://www.dn.se/ledare/signerat/polisen-vill-inget-se-vill-inget-hora

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hemvärnet ringde häromdagen och ville rekrytera mig. :lol
...fast å andra sidan ville mina befäl att jag skulle bli yoff så de där tokerierna är väl någon sjuka som går i branchen.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping