Förtroendevald

Canoly

Guest
Jag har varit chef och tillika förtroendevald parallellt i nästan hela mitt yrkesverksamma liv.

Stundtals är detta en svår balansgång, det kräver både takt och mod. Det har dock alltid varit inspirerande att ha såväl arbetsgivarens som arbetskamraternas förtroende.

Jag har suttit i många förhandlingar genom åren och haft tuffa motståndare men jag har aldrig tidigare blivit anklagad för att falskeligen gå andras ärende, i så fall hade jag inte blivit omvald år efter år.

I detta forum har Robs upprepade gånger anklagat mig för just detta att jag med ett helt arbetsliv bakom mig inte skulle kunna/våga tänka egna tankar utan går andras ärende.

Detta är jätterist. Personligen struntar jag i dessa påståenden eftersom jag vet vem jag är men det är ju också så att jag har träffat många trevliga hojåkare under min tid runt bankanten med kamera i handen och det är för dessa trevliga personers skull som jag skriver detta.

Om Robs påståenden hade fått stå oemotsagda kunde dessa personer kanske börja se mig på ett annat sätt och det tycker jag känns fel.

Nu är det helt upp till årsmötesdeltagarna vilken typ av förtroendevald dom vill se som ordförande.

Förtroendevald är ett ord som förpliktigar.

Tack för ordet.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Hej Jan,

Jag kan aldrig tänka mig att någon ändrar uppfattning om en person (dig) p.g.a. enstaka uttalande. Om så är fallet, är det absolut människor som du ändå inte vill ha i din närvaro.

Tycker själv att Robz skrift inte var den mest perfekta, för att komma från honom. Men, det var endast en misstanke som han hade som uppenbarligen var fel. Detta har nu förtydligats från dig, att så inte var fallet.

Mvh//Douglas

Last edited:

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Jan,

Alltid har du haft ett leende eller kram till hands när man kört med SSEMSE och andra arrangörers bandagar. Jag och många med mig skulle aldrig få för oss att tro att du skulle skriva om eller gå andras ärenden, för det är knappast din grej. Hoppas ni nu pratat om saken sinsemellan.

Jag ser dig inte endast som Canoly, fotografen utmed banan som tar jättefina foton och bara finns där och är en del av Sydskånes emses styrelse. Jag ser dig som en vän, någon man kan anförtro sig åt och i en av de svåraste stunderna i mitt liv, på sjukhuset efter Peters mc olycka, var du en av de som kom och hälsade på och gav ditt stöd för att du är omtänksam och bryr dig. Även Robz som också är en god vän till oss kom med en stor kram för att visa sitt stöd och flera andra...det gjorde oss mycket glada.

Jag hoppas innerligt att du inte tappar gnistan, att ni kan lösa detta och vara vänner för jag tycker om er båda och att du kommer fortsätta med ditt fotograferande utmed banan och finnas där, för annars kommer jag sakna dig väldigt, väldigt mycket.

Stor kram/

Maria

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...