F*N vad tråkigt!!

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
GSXR_FREDDA skrev:
:huvet Någon annan än jag som lider av att ha jour inom sitt arbete??
Jepp jag har det var fjärde vecka.
Förra helgen jag hade det så fick jag jobba totalt 22 timmar och jag får nästan alla mina ryck på natten.
Visst är det jobbigt men helt klart värt det. Min jour betalar ofta skatten åt mig. Så jag har råd med :fyllisar och :squid

Dream

hundmassör
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx750 & Suzuki Gsx550EF
Har jour varannan helg....... fast oftast räcker det att svara i telefon.... men man kan ju inte åka bort hur som helst, måste alltid hålla sig på skäligt avstånd från jobbet.....ifall att det händer ngt man inte kan lösa per tel.
& inte får man särskilt mkt betalt för det heller......

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Har en veckas nattjour var 3-5:e vecka. Ringer det inte alls så är det 44 timmar i tid eller stålar så det är helt OK. Blir det utryckning = logga in hemifrån alt. åka in till jobbet. Har haft 3 helvetesveckor på två år. Då fick jag knappt sova på hela veckan. Då tyckte jag inte att det var värt det... var fan blå runt ögonen till slut.

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
ZX7R 97:a
Japp!!! :huvet
Går på på torsdag och går av nästkommande torsdag...
Även om det är ett fysiskt jobb jag har (industriportar) så är det det psykiska som tär på en mest. Det ringer ju alltid när man sitter på dass,dushar eller sover. :(
Men sen kommer ju belöningen månaden efteråt och då är man alltid glad över att man haft jouren. :D

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Japp tyvärr!

GSXR_FREDDA skrev:
:huvet Någon annan än jag som lider av att ha jour inom sitt arbete??

Japp tyvärr har man jour hela denna veckan men går av jouren idag söndag kl 14.Värsta är ju att man ska vara inställd på att jobba om de ringer o då kan det ju vara förmiddag/eftermidag eller natt,nåt av de passen får man rycka in på.Dock har man haft tur än o ingen ringt o så har man ju jädrans vanor oxå o lägger sej sent om kvällarna.
Vore inte så attans kul o stiga upp på morn då precis.
Visst håller jag med om att det är skit o ha jour.

Last edited:

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Jag har jour var 5:e vecka, jobbar med vattenskador...

Vad får ni för pröjs för att ha jouren?

Vår fasta ersättning är ett skämt! Om man inte får någe jobb på en vecka så har man bundit upp hela sin fritid i onödan och knappt fått en hundring om dan för det efter skatt... :mad:

Fast får man mycket jobb så visst blir det bra pengar, det man tjänar mest på är väl att man måste hålla sig nykter vilket jag kan ha problem med annars.... :fyllisar

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Jag har jour idag bakfull som en indian :huvet

Rörmmokare till yrket, hoppas att inget händerinom ett par timmar!!!!

Får betalt per utryckning, alltså ingen fast ersättning...

GSXR_FREDDA

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 SM-06
pansarvagnen skrev:
Jag har jour var 5:e vecka, jobbar med vattenskador...

Vad får ni för pröjs för att ha jouren?

Vår fasta ersättning är ett skämt! Om man inte får någe jobb på en vecka så har man bundit upp hela sin fritid i onödan och knappt fått en hundring om dan för det efter skatt... :mad:

Fast får man mycket jobb så visst blir det bra pengar, det man tjänar mest på är väl att man måste hålla sig nykter vilket jag kan ha problem med annars.... :fyllisar
Jag har också jour var 5e vecka,jobbar med drift (värme och vent).
jag har 2000kr/vecka+timmar vid jobb.På sommaren är nästan jouren helt död så då blir det nästan bara den fasta ersättningen ,men nu är det desto mer att göra.Går av imorgon 07.00 härligt

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...