fakta om tdr?

snippar

i allafall 2hjul och motor
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
moppe:(
har tittat runt lite och tror det blir en aprilia rs eller en yamaha tdr.
rs'en var de ju inge probs att hitta fakta om men tdr'en va lite svårare.

någon men lite fakta om den, egna erfarenheter? :hej

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
TDR:en verkar s¨å långt jag kan uppftatta ganska sunkig. Värdelös i terrängen och ganska värcelös i skogen. Valet är ditt. Skog/grusbuuis eller landsväg/asfaltskurvor.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Tjavka något ordentligt istället

Men yaman har bra motor. Det har säkert aprilion också men den har just jag ingen erfarenhet av, men lyssna för guds skull inte opå mig

snippar

Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Out_Spinner skrev:
Tjavka något ordentligt istället

Men yaman har bra motor. Det har säkert aprilion också men den har just jag ingen erfarenhet av, men lyssna för guds skull inte opå mig

ok då skiter jag i de du skrivit :tummenupp

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
tdr:en ser ful och klumpig ut så köp en riktig offroad istället om du ska ha det, tex. DTR, KDX, KMX, CRM osv.........

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Hammet skrev:
tdr:en ser ful och klumpig ut så köp en riktig offroad istället om du ska ha det, tex. DTR, KDX, KMX, CRM osv.........
Så därja. Lyssna på bondläppsgfanskapet så blir alltid frid och fröjs!

Glänsaren

Kan köra utan att kolla
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha RD125
Yamaha TDR

Jag tror inte att killen innan vet vad han snackar om......Han Out Snipper eller vad han nu heter.....

Jag själv har haft en TDR så jag vet vad jag pratar om.

Tdr:en är en jävla sjön hoj att köra, speciellt om man ska köra långturer, man sitter som en kung, upprätt och bekvämt.
Min tdr var strypt så den gjorde typ 120, jag tror den går i ca 140 ostrypt.
Men för att vara strypt 125:a så var den förvånansvärt pigg om man jämför med andra 125:eek:r.
I skogen tycker jag den funkar bra, det är klart att att den inte är lika smidig i skogen som en riktig offroad125:a men och andra sidan så är en offroad125:a värdelös på lansväg.Men som sagt jag tycker den funkar helt ok i skogen. Pga den höga frontkåpan så får man inte lika mycket krenar och skit på sig när man kör, fungerar lite som en kofångare=)
En annan fördel är att den ser ut som en riktig motorcykel och inte som en moppe som många andra 125:eek:r gör.
Motorn är underbar, går tyst och jämt igenom hela registret plus att det är elstart på den.
Jag tycker heltklart att du ska köpa en TDR (Det var med en tår i ögat som jag sålde min TDR) =) Jag hoppas att du är nöjd med den fakta du har fått, fråga gärna om du undrar nått mer. MVH Johan :tummenupp

snippar

Gick med
22 Sep 2003
Hoj
tackar för svaren.
verkar vara lite blandade svar men tror jag lyssnar mer på glänsaren eftersom han har haft en^^

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Re: Yamaha TDR

Glänsaren skrev:
Jag tror inte att killen innan vet vad han snackar om......Han Out Snipper eller vad han nu heter.....

Jag själv har haft en TDR så jag vet vad jag pratar om.

Tdr:en är en jävla sjön hoj att köra, speciellt om man ska köra långturer, man sitter som en kung, upprätt och bekvämt.
Min tdr var strypt så den gjorde typ 120, jag tror den går i ca 140 ostrypt.
Men för att vara strypt 125:a så var den förvånansvärt pigg om man jämför med andra 125:eek:r.
I skogen tycker jag den funkar bra, det är klart att att den inte är lika smidig i skogen som en riktig offroad125:a men och andra sidan så är en offroad125:a värdelös på lansväg.Men som sagt jag tycker den funkar helt ok i skogen. Pga den höga frontkåpan så får man inte lika mycket krenar och skit på sig när man kör, fungerar lite som en kofångare=)
En annan fördel är att den ser ut som en riktig motorcykel och inte som en moppe som många andra 125:eek:r gör.
Motorn är underbar, går tyst och jämt igenom hela registret plus att det är elstart på den.
Jag tycker heltklart att du ska köpa en TDR (Det var med en tår i ögat som jag sålde min TDR) =) Jag hoppas att du är nöjd med den fakta du har fått, fråga gärna om du undrar nått mer. MVH Johan :tummenupp

Tänkte bara rätta till några saker. 120 km/h gick då aldrig din hoj i när du körde med mig :rolleyes: Hur vet du att den drar andra strypta 125:eek:r, när dom enda fordonen på två hjul du dragit är moppar :notme :whip Att den går tyst och jämt måste jag hålla med om. Det e inget ryck i den utan effekten smeker med hela registret. Men sedan e ju inte effekten så hög (strypt då iaf). Offroadare e allt ok att köra på asfalt, självklart inga långturer men hur ofta kör man det på en 125:a. Aja, det var väl allt.

(Johan bli inte sur nu va? :whip )

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Re: Yamaha TDR

Glänsaren skrev:
Haha. Nej det var ju just det jag skrev. Hade haft rätt skoj den kvällen. Ber om ursäkt.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...