faktory pro förgasarkit för yamaha tdm

håke

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Edsbyn
Hoj
bandit 1250 SA BMW r90/6
har någon erfarenhet av dessa? importeras av mc-doktorn. jag kan inte få grejorna att fugera på min tdm -91:a. problemet är att motorn får för lite bränsle, puffar och svarar inte på gaspådrag om inte choken är till. jag har fyttat upp nålarna ett steg men fick bara en marginell förbättring, udertryckskanalerna i förgasarna är öppna och lyfter trottlarna, kollat visuellt men jag är misstänksam på dom medlevererade trottelreturfjädrarna eftersom dessa är hårdare än orginalfjädrarna, kan det fungera? dom ska ju jobba med samma undertryck som tidigare, eller va? glad påsk hälsningar håke.
 

håke

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Edsbyn
Hoj
bandit 1250 SA BMW r90/6
svarar på egen fråga

Det är inte returfjädrarnas fel, har nu bytt till orginal utan förbättring. Har också mätt flottörnivån och den är OK, men felet kvarstår, motorn svarar på gas endast om choken är med. jämmer
 

carpelux

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Triumph
håke skrev:
2087280 Det är inte returfjädrarnas fel, har nu bytt till orginal utan förbättring. Har också mätt flottörnivån och den är OK, men felet kvarstår, motorn svarar på gas endast om choken är med. jämmer

Kolla så att inte lågfartsmunstyckena är täppta. Det kan ge sådana symptom. Fast då bruka tomgången krångla också.
 

håke

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Edsbyn
Hoj
bandit 1250 SA BMW r90/6
carpelux skrev:
2089885 Kolla så att inte lågfartsmunstyckena är täppta. Det kan ge sådana symptom. Fast då bruka tomgången krångla också.
Jomenvisst, har petat och blåst i det mesta, jag ska sätta tillbaka orginal nålar och nålrör som nästa steg bara för att se om felet har med dessa att göra. Jädrans vad snabb jag blivit på att montera i och ur förgasare på yamaha tdm, ska försöka mäta ev justera flottörnivån också. hejsan
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Det där ormboet av slangar jag såg sist, sitter de allihop där de ska? Returen till tanken är rätt kinkig för utan den släpper tanken inte till nån soppa just...

Typisk miss man kan göra utan att se det.
 

håke

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Edsbyn
Hoj
bandit 1250 SA BMW r90/6
tdm

Jåke skrev:
2093603 Det där ormboet av slangar jag såg sist, sitter de allihop där de ska? Returen till tanken är rätt kinkig för utan den släpper tanken inte till nån soppa just...

Typisk miss man kan göra utan att se det.
Joodå slangen sitter nog där den ska, tomgång och över 4000 varv går bra det är bara just när motorn ska upp från tomgång som den jäklas, med bara lite choke går den bra. hojhoj
 

håke

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Edsbyn
Hoj
bandit 1250 SA BMW r90/6
faktory pro fortsättning

håke skrev:
2093971 Joodå slangen sitter nog där den ska, tomgång och över 4000 varv går bra det är bara just när motorn ska upp från tomgång som den jäklas, med bara lite choke går den bra. hojhoj

Har monterat tillbaka dom slitna orginal nålarna och nålrören, och se då fungerar förgasarna igen. Har inte fått exakt koll på flottörnivåerna svårt att mäta, så jag vet ännu inte varför dom nya grejorna inte vill funka. hojhoj
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Det luktar lågfartsmunstycke.

Kan det vara så att förgasarna är ombestyckade på grund av slitna nålar?
Kolla om du har orginalstorlek på lågfart.
Vad står lågfartskruvarna på för inställning? Har du provat att justerat dem?
Är dom mellan 1-2 varv ut, så byt till större lågfartsmunstycken.
 

håke

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Edsbyn
Hoj
bandit 1250 SA BMW r90/6
Mats757 skrev:
2097247 Det luktar lågfartsmunstycke.

Kan det vara så att förgasarna är ombestyckade på grund av slitna nålar?
Kolla om du har orginalstorlek på lågfart.
Vad står lågfartskruvarna på för inställning? Har du provat att justerat dem?
Är dom mellan 1-2 varv ut, så byt till större lågfartsmunstycken.
Japp det sitter orginal 37.5 och tomgångsskruvarna har jag ställt 2.5 varv ut enligt instruktionerna som följde med dom nya nålarna/nålrören. men det finns st.40 och 45 för pilot jet, ska prova ett steg upp vid nästa försök. tack för svaret, man lär sig mer och mer liksom. hoj hoj
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Inte så att luftburken är (kraftigt) moddad och dina fuggar omställda efter det ? Men inte förg.kitet....
/u
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top