Falkenberg 1/8

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Någon som vet hur det gick med de piloter som krashade sista passet i snabb grupp? Tydligen fem stycken som åkte av om jag förstår det hela rätt?

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
En av dom som åkte av kunde iaf köra in i depån själv.

Sen va det väl någon/några som fick åka till sjukan.

Hoppas allt gick bra med de drabbade trots allt

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
jag var också där igår, det såg inte ut så illa, blev förvånad att ambulansen var tvungen att sticka iväg med nån.
jag såg 3 killar som redan stod bredvid dem liggande hojjarna, de måste varit nån liggande kille också som jag inte såg....
var hittar man bilder fr denna kvällskörningen?

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Honda cbr600rr
En av mina polare va med i kraschen. Han sa att de va en som hade jäkligt ont i axeln och en annan som hade ont i benet. Jag körde precis bakom när kraschen skedde. Jävligt tråkigt att se sånt:(. Hoppas att de inte va några allvarliga skador.

DaMalm

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2009
Hoj
2004 Kawasaki zx10r, zx7r
Man får hoppas det gick bra, mötte en ambulans när jag lämna banan.. Men kanske inte va på väg dit? Bilder hittar ni på "rgbfotoifalkenberg.se" Tja!

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Var riktigt mycket avåkningar och blev väldigt lite körning för medelgruppen, avåkning efter 1-2 varv på första 2 körningarna sen 3'e passet inställt pga krashen i snabb grupp :(

Men hoppas alla inblandade snart är på benen igen

Last edited:

bosse54

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2012
Hoj
00 gsxr 600 corona
Hej vill tacka alla trevliga människor, ambulanspersonal mm som hjälpte till vid kraschen i tredje åket i onsdags. mår efter omständigheterna bra, höger nyckelbenet av på tre ställe vänster pekfinger skadad i en led. tveksamt om det blir mer banåkning i år undrar hur det gick för killen som skadade benet hoppas han eller om det var fler skadade också mår bra efter omständigheterna. synd åkningen fick avbrytas skulle gärna villa få kontakt med killen som körde på mig(undrar hur det gick för honom och hanns hoj) skulle också vara intressant och höra hur bakomvarande uppfattade situationen och om det var vi som orsakade krascherna bakom tack än en gång till noggrann ambulanspersonal !!:tummenupp

Bra skydd gjorde nytta iaf :tummenupp:tummenupp

2GG3C.jpg

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
ZX10R-2011
Skönt att det ändå är relativt OK med dig. Jag låg en några cyklar bakom. Jag tror att er hopkörning fick dom bakomvarande att i första hand tappa fokus på sin egen körning och att dom körde av pga det. Dom övriga körde av och föll i sanden efter avkörningen.

Om jag har feltolkat situationen så hoppas jag att jag inte trampat någon på tårna. Hoppas att alla andra också klarat sig "bra".

Hade du haft en Ducati så hade du fått skruva innan i stället :)

Ducati.jpg

Hej vill tacka alla trevliga människor, ambulanspersonal mm som hjälpte till vid kraschen i tredje åket i onsdags. mår efter omständigheterna bra, höger nyckelbenet av på tre ställe vänster pekfinger skadad i en led. tveksamt om det blir mer banåkning i år undrar hur det gick för killen som skadade benet hoppas han eller om det var fler skadade också mår bra efter omständigheterna. synd åkningen fick avbrytas skulle gärna villa få kontakt med killen som körde på mig(undrar hur det gick för honom och hanns hoj) skulle också vara intressant och höra hur bakomvarande uppfattade situationen och om det var vi som orsakade krascherna bakom tack än en gång till noggrann ambulanspersonal !!:tummenupp

Bra skydd gjorde nytta iaf :tummenupp:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...