Falkenberg 14/5 - rapport

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Tja, efter som ingen annan har tagit modet till sig får jag väl lägga upp en liten redovisning av dagens händelser. Många kändisar från tidigare falkenberg-träningar var inte där idag men jag fick i stället äran att träffa Hajen5 som var på sin första licensträning, Chris Ash på sin nya 125a och även den beryktade Stefan (Nr18). Kan väl redan nu avslöja att han med sina 47or körde en sekund snabbare än Chrille, något som den sistnämnde var mycket förgrymmad över. Dock får det nämnas att Chrille var lite ur gängorna pga en mycket jobbig natt med feberfrossa. Så tagen var han av träningen och sjukdomen att när jag tog över ratten på hemvägen slocknade han totalt på ett par minuter. Hoppas han tog sig hem ok!

För egen del då? Jo, efter inledande 12 minuter på denna för mig nya bana kändes det rent bedrövligt. Inget var rätt och trots slit gick det så långsamt att man skämdes. Gick in i depån och drack lite av Chrilles ytterst äckliga mineralvatten med gurk-smak och sen var det på det igen. Klart bättre. Chrille gick om på innern men efter det lyckades jag få häng i en 4-5 varv då jag även fick uppleva sötman av att köra om folk! Det gav mersmak!
Verkar som man fick in ett par tider runt 49-strecket och det känns kalas! Går att kapa mer tid helt klart.

Vår vana trogen tror jag även denna gång att vi var sist ur depån och hade det inte börjat regna hade det nog tagit ännu längre att packa. Slutligen åter igen tack till Chrille för allt han ställer upp med!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag kom mig allt hem utan problem men när det började regna fick jag nog och tvärvägra att lasta av hojen klockan 22,30 i ösregn. Det får jag ta ikväll...

Flummer18 har extremt smidiga spår på Falkenberg och det var synd att jag inte fick något riktigt häng de sista passen när det rullade på lite. Det hade kunnat vara lärorikt då han sitter och gubbtourar runt på 47'or vilket imponerar. Tur att han inte kan rejsa runt.... :crash

På det stora hela är jag nära mitt personbästa från förra året utan att ta i något speciellt och jag börjar äntligen lita på hojen efter en säsongsinledning som varit tung som f-n. Höga 48'or skrämmer ingen men det känns iaf bra...

KrissKross är fast! Det lös ur ögona på honom och han kommer inte lägga ner det här i första taget. Det ser ju även ut som att farten börjar komma även om det är en bit kvar till Håkan Olsson och Eva Hällström for runt på banan som små illrar....

Apsnus halkar efter i säsongsinledningen. DonkeyKong går från klarhet till klarhet och är redan klar för kval så länge inget går riktigt illa, medan Apstruts har ett arbets-schema som begränsar träningsmöjligheterna.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Första passet var bedrövligt, problemet med en racer är att när det går långsamt så går det LÅNGSAMT, ingenting fungerar när man ligger och tourar och försöker lära sig banan, inga växlar stämmer nånstans och när man har 2-3000 varv körbart register så blir allt fel. Mot slutet började det dock arta sig även om jag fortfarande inte vågar köra så fort i kurvorna som krävs. Sista passet låg jag och Boxer och flängde runt ihop och Boxer noterade en hög 50 som bäst på sin laptimer vilket rimligtvis innebär att jag körde 51: or vilket jag är klart nöjd med. Jag siktade på 55 när jag kom dit så jag riktigt bubblade av lycka efter sista passet, det var kvittot jag behövde för att undanröja eventuella tvivel inför SM.

Dessutom stämde allt bättre ju hårdare man körde och på slutet hade jag så roligt man bara kan ha på två hjul. Ganska coolt när Superbikes och dyl blåser om på rakan och tar 40 meter på en och likförbannat bromsar man ikapp dem efter rakan! :)

På SM ska jag köra under 49.......

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Första passet var bedrövligt, problemet med en racer är att när det går långsamt så går det LÅNGSAMT, ingenting fungerar när man ligger och tourar och försöker lära sig banan, inga växlar stämmer nånstans och när man har 2-3000 varv körbart register så blir allt fel. Mot slutet började det dock arta sig även om jag fortfarande inte vågar köra så fort i kurvorna som krävs. Sista passet låg jag och Boxer och flängde runt ihop och Boxer noterade en hög 50 som bäst på sin laptimer vilket rimligtvis innebär att jag körde 51: or vilket jag är klart nöjd med. Jag siktade på 55 när jag kom dit så jag riktigt bubblade av lycka efter sista passet, det var kvittot jag behövde för att undanröja eventuella tvivel inför SM.

Dessutom stämde allt bättre ju hårdare man körde och på slutet hade jag så roligt man bara kan ha på två hjul. Ganska coolt när Superbikes och dyl blåser om på rakan och tar 40 meter på en och likförbannat bromsar man ikapp dem efter rakan! :)

På SM ska jag köra under 49.......

Det låter ändå som du hittat hem någorlunda fort på hojen ändå :)
Ska du inte dyka på sviestad?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...