Falkenberg: Fredagsträning R600/1000

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Tittade just i tidsschemat för Falkenberg och allt verkar ju bra men INTE upplägget på morgonträningen under fredagen. Ett långt pass där det är vilda västern som gäller.

Kan det vara läge att vi (R600 å R1000-åkare) delar upp oss själva i två grupper och kör 25 minuter var?

Jag tror det är bättre om vi delar upp oss istället för att en del av oss får köa ut till banan. Provade med kö-systemet på Gelleråsen förra året och det var inte alls bra enligt mig.

/Peter

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
Jag håller med om kö-systemet inte är bra, det funkade ju inte alls på Gelleråsen. Problemet är ju att vi är fler än 38 st i R600 så antingen får det bli tre grupper eller också får vi köa lik förbannat.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Kobbe skrev:
Jag håller med om kö-systemet inte är bra, det funkade ju inte alls på Gelleråsen. Problemet är ju att vi är fler än 38 st i R600 så antingen får det bli tre grupper eller också får vi köa lik förbannat.

Hur illa var det på Gåsen? Fick inte alla träna? Hur tidigt måste man ställa sig i kö finns det ett spec antal varv man får köra? Hur funkar det helt enkelt?

björn

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Kobbe skrev:

Jepp vi är fler än 38 anmälda i R600 men tror inte att vi är fler än 76 pers totalt R600/1000 som kör morgonpasset på fredagen eftersom alla säkert inte hinner dyka upp, dvs borde funka att dela upp i två grupper.

ecce skrev:
Hur illa var det på Gåsen? Fick inte alla träna? Hur tidigt måste man ställa sig i kö finns det ett spec antal varv man får köra? Hur funkar det helt enkelt?

björn

Det var illa på Gelleråsen, fick iofs träna men det var efter ca. 20-25 minuters väntan i gassande sol, inte kul alls. För mig känns det bättre med en uppdelning så att man vet vilken tid det är dags att köra.

:)

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
Det var illa på Gelleråsen, fick iofs träna men det var efter ca. 20-25 minuters väntan i gassande sol, inte kul alls. För mig känns det bättre med en uppdelning så att man vet vilken tid det är dags att köra.

Ja och enda anledningen till att alla fick köra var att arrangörerna rödflaggade. Jag håller med dig om att det bästa är två grupper :tummenupp

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Känns som det är bättre att dela upp passet på 2 eller 3 grupper. Inget kul att stå och vänta på att kanske få komma ut.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Varför envisas dom med att ha kösystem egentligen?
Borde vara så mycke enklare att dela upp i grupper så att alla får chans att köra.
Dom som arrangerar allt borde väl förstå det själva.

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Magnus skrev:
Känns som det är bättre att dela upp passet på 2 eller 3 grupper. Inget kul att stå och vänta på att kanske få komma ut.

Alla får nog köra men frågan är hur länge du får stå och vänta innan du kommer ut. Extra dumt blir det om du använt däckvärmare och får vänta i 20 minuter.

Alicia skrev:
Varför envisas dom med att ha kösystem egentligen?
...

Ja du, det är en bra fråga, har tyvärr inget svar.

En enkel uppdelaning är att ta grupp A R600 som kör första 25 minuterna och grupp B R600 som kör de 25 sista. R1000 delar man upp jämt mellan grupp A och B. Sen får vi hoppas att det inte blir fler än totalt 76 förare för då faller det här upplägget.

/Peter

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Går det inte att göra som på gympan i pluget. När du anmäler dig får du ett eller två eller tre. Sen kommer man bara ihåg sin siffra och den gruppen till hör man?

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Låter faktiskt som en bra idé tycker jag! :tummenupp

Frågan är väl hur man organiserar detta på bästa sätt, och hur man löser det om det blir fler än 76 förare...

Efter som det som vanligt (vilket är idiotiskt enligt min mening) är förarmöte EFTER fredgasträningen så finns det inget naturligt sätt som vi kommer att träffas på allihopa. Lär ju inte vara så att alla som ska köra Rookie1000 och 600 läser sporthoj.com (även om detär många).

Kan man inte påverka arrangören på något sätt, så att dom helt enkelt ändrar det?
Det verkar ju trots allt som att dom flesta förarna inte vill ha det här upplägget på träningen....

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Macke skrev:
Låter faktiskt som en bra idé tycker jag! :tummenupp

Frågan är väl hur man organiserar detta på bästa sätt, och hur man löser det om det blir fler än 76 förare...

Efter som det som vanligt (vilket är idiotiskt enligt min mening) är förarmöte EFTER fredgasträningen så finns det inget naturligt sätt som vi kommer att träffas på allihopa. Lär ju inte vara så att alla som ska köra Rookie1000 och 600 läser sporthoj.com (även om detär många).

Kan man inte påverka arrangören på något sätt, så att dom helt enkelt ändrar det?
Det verkar ju trots allt som att dom flesta förarna inte vill ha det här upplägget på träningen....

Det skulle väl vara om någon tar tag i det och ringer/mailar till Falkenbergs MK. Annars så är väl Gixxer Rules med i styrelsen om jag inte mins fel. Han kanske kan kolla om det går att dela upp träningen och få fasta tider då man kan köra.

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Magnus skrev:
Det skulle väl vara om någon tar tag i det och ringer/mailar till Falkenbergs MK. Annars så är väl Gixxer Rules med i styrelsen om jag inte mins fel. Han kanske kan kolla om det går att dela upp träningen och få fasta tider då man kan köra.

Tror inte att det är FMK som styr och ställer med tidsschemat, det är SO-organisationen som gör det och nej vi lyckas nog inte få till ett annat upplägg via dem.

Lika lite kan vi lösa något här och nu utan vi får helt enkelt ta upp det på torsdag kväll eller fredag morgon och bestämma oss då. Hur man samlar ihop alla R600/1000-förare? Inte en aning men djungeltelegrafen borde väl funka för att lyckas samla ihop alla på plats? Eller är jag väl optimistisk nu?

/P

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Har mailat FMK nu och frågat om det går att ändra, får se om dom hinner svara innan helgen...

gixxer-rules

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
Strandelin skrev:
Tror inte att det är FMK som styr och ställer med tidsschemat, det är SO-organisationen som gör det och nej vi lyckas nog inte få till ett annat upplägg via dem.

Lika lite kan vi lösa något här och nu utan vi får helt enkelt ta upp det på torsdag kväll eller fredag morgon och bestämma oss då. Hur man samlar ihop alla R600/1000-förare? Inte en aning men djungeltelegrafen borde väl funka för att lyckas samla ihop alla på plats? Eller är jag väl optimistisk nu?

/P

Tyvärr e de luffen som gör upplägget vi e "bara" medarr.
Ska på Org.möte i kväll kan ta upp frågan om ni tycker detta.

Men då vill de till att ALLA backar mig på denna punkt om jag skulle behöva hävda detta.

// Mathias

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Fick svar från Mike Luff, och det kommer inte att ändras något i programmet. Är vi för dåliga på att komma in i depån, kommer passet flaggas av som på Karlskoga förra året...

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
gixxer-rules skrev:
Tyvärr e de luffen som gör upplägget vi e "bara" medarr.
Ska på Org.möte i kväll kan ta upp frågan om ni tycker detta.

Men då vill de till att ALLA backar mig på denna punkt om jag skulle behöva hävda detta.

// Mathias

Ett sent inlägg.

Tycker att det blev ett mycket bra upplägg på träningen med rödflagg efter 15 minuter. Fick själv 2 pass utan att behöva stå och vänta.

Hälsa och tacka den som fixa till detta!

:tummenupp

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...