Falkenberg-Jalles rapport

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Första gången på Falkenberg sedan krashcius gigantikus förra året - hur skulle det gå?

Efter sopkörningen på Sviestad taggade jag upp mig så mycket det gick (inte mycket) och bestämde mig för att sätta lite fart. Bromsade om Chrille på andra varvet efter start/mål så att klockorna slog i tanken, gasade genom nästa höger och flög som en liten tvål ut ur vänstern.
Däckvärmare SKALL införskaffas så fort ekonomin tillåter......

Sedan mekades det febrilt för att lappa ihop kåpor och få bort all sand som hade trängt in överallt. Fick låna tryckluft och blåste ur luftburk, förgasare och alla skrymslen. Ut igen på träning nr 2 och jag hann väl ca 3 varv innan gasen hängde sig på baksidan av banan.
In i depån och ryckte i vajjjjern, ut igen för att efter start/mål få hänggas IGEN, denna gång lite mer otrevligt eftersom det var nära straight-ahead-driving i den böjen. Då fick det räcka, in igen och plocka isär gashandtag/vajer, blåsa rent, smörja, smörja, smörja och smörja.

Efter tot 6 touringvarv och en krasch under fredagen var det då dags för tidskval nr 1.
I skallen sjöng någon i kurvorna: "Nu släpper det, nu släpper det", och på rakorna: "Hänggas, hänggas". Sjävförtroendet i botten alltså och en bästa tid på 49,1, näst sist!

Nu funderades det ALLVARLIGT på säljesannons och humöret var i botten.

Bytte nu till bättre beg däck (det däck jag hade på träningen och kval 1 hade en märkning som det stod "slänges" på men snåle-Jalle trodde det skulle räcka till en träning till och slängde på skräpet.......

Åkte in efter halva tiden på kval 2 och pratade med Martin (den stackarn hade magsjuka och kunde ej ställa upp) som skakade på huvudet och sa att det gick för sakta, top 20 körde ALLA 46:eek:r eller bättre.

MEN DET VAR VÄL SJÄLVA F*N! Ut igen och satte 47,015 på sista varvet. Visste dock inte om det räknades eftersom det flaggades av när sista tiden togs. Rusning till sekretariatet och titta - JAAAA, jag var med i racet!!!

Racedag:
Struntade i w-upen eftersom jag inte ville hetta upp däcken enbart för en 10-min runda, allt kändes ju bra efter 2:a kvalet.

Start. Själva starten gick väl bra från min 27:e plats men nere i första böj fegade jag något otroligt och flera stycken körde om.

Orkade hänga med i kanske 10 varv och när sedan varvningarna började efter 15 varv la jag ner verksamheten, hade ingen ork/lust/vilja/gnista att jaga de 3 närmast framför. 2 rejäla bakhjulssläpp gjorde också sitt till. Mesigt.

Var precis efter racet nöjd ändå, man hade ju trots allt kvalat in i det tuffa startfältet, men sedan kom besvikelsen över att jag gav upp så lätt efter bara 15 varv. lörde en halv sekund långsammare under racet än vad jag gjorde på sista kvalet.....

Synd att inte Chrille, Nr:18, metallis mfl kom till start så vi kunde fajtas i "botten".

Måste också berömma Xeno + Camillo för sin snabba, snygga körning. Proffsigt!! NSBK - beware for these guys.

Så min sammanfattning av helgen är att det börjar släppa lite vad gäller feghet, däckvärmare är inte längre Gay, jag behöver fler nya däck (mer pengar), vi MÅSTE ha en bärbar CD i tältet (fick inte lyssna på KISS på 3 dgr!),spegelvisir blir sketacooolt på bild, jag bytte inte T-shirt ofta nog - fick aldrig visa min nya Whitesnaketröja.

Vi ses på Gelleråsen om inte anti-känslorna tar över .......

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jalle skrev:

Vi ses på Gelleråsen om inte anti-känslorna tar över .......

Jepp, o då ska jag lära dig grilla!!!

...o passar även på att WEBES-utmana dig genom att säga att du ska få spö!

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Re: Re: Falkenberg-Jalles rapport

Skulle en osnuten barnrumpa utan skäggväxt född på 80-talet kunna lära mig grilla? Det ENDA (förutom MC) som gäller på sommaren är att ha bättre, jämnare och längre varande glöd än grannens grill. 4 års radhusboende har gjort mig till kvartersmästare så kom igen bara!!! Hälla tändvätska direkt på redan perfekt glödbädd - ja herrejävvlar.....di har bröttom dagens ungdom.

...o passar även på att WEBES-utmana dig genom att säga att du ska få spö! [/B][/QUOTE]

Taget och uppskrivet!!

Fan, nu börjar det bli lite kul igen............

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Re: Re: Re: Falkenberg-Jalles rapport

Jalle skrev:
Hälla tändvätska direkt på redan perfekt glödbädd - ja herrejävvlar.....di har bröttom dagens ungdom.

Säger GUBBEN som skickar en liter lacknafta i sin grill...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Eftersom jag är helt talanglös och Jalle har utmanat Oscar så ska Jalle få låna mina Lyxvärmare av märket Bandit vid nästa tävling, jag fick ju låna Oscars i våras så det är nog åkej tror jag ;)

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
Eftersom jag är helt talanglös och Jalle har utmanat Oscar så ska Jalle få låna mina Lyxvärmare av märket Bandit vid nästa tävling, jag fick ju låna Oscars i våras så det är nog åkej tror jag ;)

:bow

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Falkenberg-Jalles rapport

Jalle skrev:
:D :D

Martins fel - han hade bytt plats på lacknaftan och tändvätskan.

Åsså detta med tampong i brännvin, vad hände i erat raggarsläp på natten, Martin såg blek ut på Söndagen :eek:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Är käftningen redan igång?!?! Det var fan....

Idag har jag beslutat att ställa in Alastaro efter den intressanta upptäckten att Horskåpet blir ca fyrcylindrigt och farthållaren slutar fungera så fort det regnar. Jag hade visserligen tänkt ignorera det sköna skriket av stål mot stål i bakbromsarna men nu börjar det bli för mycket fix utan tusenlapparna som skulle gått åt i Finland läggs på att renovera bilen...

Men familjefäder, moppefuckon (körkortslösa åttiotalister) och andra skånebaserade rookies ska komma ihåg att jag har en fet revansch att utkräva. Varenda skånsk-pratande rookie i vårt glada gäng kommer få pisk nästa gång vi möts.
Vänj er vid tanken. Detta gäller även Jalle även om dialekten är tunn och Nr18 som låter ungefär likadant som alla andra söder om Göteborg.

Vissa av er drabbas oskyldiga då ni fick dela den trista upplevelsen av att kvalas ut med mig men det kan inte hjälpas...

MEN den viktiga frågan är - När somnar Jalle om vi får till en kväll under bikeweek med lite mer partynivå på drickandet?!?

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Chrille skrev:
Är käftningen redan igång?!?! Det var fan....

Idag har jag beslutat att ställa in Alastaro efter den intressanta upptäckten att Horskåpet blir ca fyrcylindrigt och farthållaren slutar fungera så fort det regnar. Jag hade visserligen tänkt ignorera det sköna skriket av stål mot stål i bakbromsarna men nu börjar det bli för mycket fix utan tusenlapparna som skulle gått åt i Finland läggs på att renovera bilen...

Men familjefäder, moppefuckon (körkortslösa åttiotalister) och andra skånebaserade rookies ska komma ihåg att jag har en fet revansch att utkräva. Varenda skånsk-pratande rookie i vårt glada gäng kommer få pisk nästa gång vi möts.
Vänj er vid tanken. Detta gäller även Jalle även om dialekten är tunn och Nr18 som låter ungefär likadant som alla andra söder om Göteborg.

Vissa av er drabbas oskyldiga då ni fick dela den trista upplevelsen av att kvalas ut med mig men det kan inte hjälpas...

MEN den viktiga frågan är - När somnar Jalle om vi får till en kväll under bikeweek med lite mer partynivå på drickandet?!?

Ger BikeWeeks schema utrymme för en ölkväll ska jag citera Eddie tills du somnar din lille no-kvaler.

Om inte kamremsbytet på Volvon kostar en förmögenhet ska jag fanimej även kosta på bettan lite nya slicks och då kan du hälsa hem direkt. Jag meddelar dig huruvida det blir av så behöver du inte slösa soppa på att försöka kval in.

Du har ju redan, med fasa, läst att jag ska få låna proffsvärmare av herr 1100 så jag fattar inte att du ens vågar utmana.

Det enda som oroar lite är att det är din hemmabana som du legat och nött på varv efter varv.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Att du hade tur och medvind nog att kvala ut mig från Falken(med det enda varv på helgen som du körde snabbare än mig) måste anses vara snudd på mirakulöst men när det gäller övriga sportgrenar är du ute på än tunnare is.
Nu ska du alltså dricka sprit med en kille som kör SRF the metal way med tre dagars tältliv, varm öl och minnesluckor istället för familjesyntharns lilla endagars besök iförd keps för att skydda sig mot solen.
När du sedan har ryggsäck på dig utrustad med varma torra kläder så inser man att du ligger långt ifrån utmanarstatus i dessa ädlare grenar. Syrran svor på att hon vid något tillfälle skymtade en BoyGeorge-skiva i den av frugan packade ryggsäcken när du skulle ta fram mer kläder så du inte frös.

Hemmabana hit o hemmabana dit det är mycket stukat ego som ska rättas till här...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
"Syrran svor på att hon vid något tillfälle skymtade en BoyGeorge-skiva i den av frugan packade ryggsäcken när du skulle ta fram mer kläder så du inte frös."

Ojojoj.....om det där stämmer så är det mycket illa......

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:
Ger BikeWeeks schema utrymme för en ölkväll ska jag citera Eddie tills du somnar din lille no-kvaler.

Om inte kamremsbytet på Volvon kostar en förmögenhet ska jag fanimej även kosta på bettan lite nya slicks och då kan du hälsa hem direkt. Jag meddelar dig huruvida det blir av så behöver du inte slösa soppa på att försöka kval in.

Du har ju redan, med fasa, läst att jag ska få låna proffsvärmare av herr 1100 så jag fattar inte att du ens vågar utmana.

Det enda som oroar lite är att det är din hemmabana som du legat och nött på varv efter varv.
Jag har ett set nya slicks som du kan låna (om du köper nya till mig i höst), Jalle is back with some fulspons :tummenupp

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Chrille skrev:
Att du hade tur och medvind nog att kvala ut mig från Falken(med det enda varv på helgen som du körde snabbare än mig) måste anses vara snudd på mirakulöst men när det gäller övriga sportgrenar är du ute på än tunnare is.

Varv 19 på andra kvalet, 47,12. 2 varv alltså. :eek:

Fast jag vet inte varför jag diskuterar detta alls.
Vad gjorde du i full mundering vid sidan av banan när vi andra startade? Skulle du torrstarta bredvid eller?

Och vem hade byxor på en sommarhårdrocksfestival?
Vem frös? Vem gav upp efter halva Twisted Sister konserten?

Jag ska ta med en flaska av Börje och Svens Jul-Special till Karlskoga. Sen ska vi ta varsin fläsksvåle och doppa i varsin liter och suga på fläsksvålen tills litern är slut. Den som först har smaskat i sig sin liter är vinnare. Deal?

Och förresten, hade det varit mi käring som packat ryggsäcken hade det legat en Celine Dion skiva i, inte Boy George.
Rent påhitt alltså.

Åså lite mer fulspons från herr 1100, Gelleråsen here I come!!!

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping