Falska klienter och filer på oDC

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
KTM 690 smr -08
Tänkte bara höra om det är någon mer som har stötit på detta på oDC ?

Ex, du tankar en film, och trots att du har dsl uppkoppling själv, och tankar från en T3 lina så kommer du upp i BBB fart typ, med adsl :confused: känns ju aningen skumt. Hur som helst, när du sen ska kika på filen som tankats hem så finns den inte :arsele Vad göra för att komma förbi detta problem? Senaste versionen av oDC är väl 5.31 å den kör jag. Nån som vet?

:7peta

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Creeed skrev:

Ex, du tankar en film, och trots att du har dsl uppkoppling själv, och tankar från en T3 lina så kommer du upp i BBB fart typ, med adsl :confused: känns ju aningen skumt. Hur som helst, när du sen ska kika på filen som tankats hem så finns den inte :arsele Vad göra för att komma förbi detta problem? Senaste versionen av oDC är väl 5.31 å den kör jag. Nån som vet?

DC++ kanske istället

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jag kör/har kört Odc helt utan problem länge, så det är nog inte där felet ligger...

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Kan någon då förklara för mig som har BBB varför jag från vissa med T3-lina utan andra uppkopplade får kanske 10 kb/s i överföringshastighet istället för standard 800Kb? Har det något med hur mycket/långsamt folk samtidigt är uppkopplade mot mig?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Freppa skrev:
Kan någon då förklara för mig som har BBB varför jag från vissa med T3-lina utan andra uppkopplade får kanske 10 kb/s i överföringshastighet istället för standard 800Kb? Har det något med hur mycket/långsamt folk samtidigt är uppkopplade mot mig?
Kan vara så. Annars kan det ju faktiskt vara så att de med 56 modem "råkar" markera att de har en T3-lina. Jag har varit med om det flera ggr.

Troligast är ändå att de har många slots öppna och det tankas hejvilt ifrån dem. Det märks genom att tankningshastigheten ökar och sänks allt efterssom.

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Freppa skrev:
Kanske använder netlimiter?

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
Creeed skrev:

Detta har hänt mej på DC++ också :mad:

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
YamahaJojje skrev:
Kanske använder netlimiter?[/QUOTE

Var hittar man en sådan? bhöver reglera min utlina för jag inte har full duplex så min inlina sunkar ihop när en typ bbb tankar från en.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...