Falska sniglar ?

s9d8as0vjk

Guest
Falska sniglar ? (Förrätten)

Någon här som tillagat sådana ? Kanske nån som har lite kocktalanger som kan tala om hur man gör goda sådana ?

Vet att man fyller champinionlock med smör, vitlök & någon grön krydda (persilja?) och ev något mer. Sen ska ju alltsammans in i ugnen och gotta sig men vet inte riktigt om det är några detaljer som jag missat som är avgörande för resultatet ?

Varför jag inte tar riktiga sniglar ? Jo för tjejen skulle aldrig våga smaka ... ;)

Puss på dig Annica om du ser detta. :banana

Last edited:

s9d8as0vjk

Guest
Hoppas han ser tråden ... :)

Grejen är den att det finns en hel del recept på nätet men i princip alla är olika så det vore hygglo om någon som har "båda årorna i vattnet" kan tycka till.

Vitt bröd ska man tydligen ha till iallafall. :)

Detta mina damer och herrar är en perfekt förrätt

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Sniglar ÄR faktiskt gott... jag var skeptisk till när jag provade det, men de var mest för att man tänkte på vad man åt :)

Smakade mest vitlök dock . . .

s9d8as0vjk

Guest
Mattiaz, det är därför "Falska sniglar" är bra för det smakar nästan identiskt men inte lika "äckligt" för vissa

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Det går att göra en liknande tillagning med musslor istället för sniglar och som enligt mej är jämrans gott. :) ( men musslor kanske också har kräkfaktor, vad vet jag ).

s9d8as0vjk

Guest
Kan tänka mig att musslor funkar kanon också men tror det är lite kräkfaktor på det med från vissa håll ... ;)

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Mr B skrev:
Kan tänka mig att musslor funkar kanon också men tror det är lite kräkfaktor på det med från vissa håll ... ;)

Det är kräkfaktor på både sniglar, musslor och svamp!!! :fakta

s9d8as0vjk

Guest
HAHAHA ! Ja då blir det värre men du kan säkert använda nåt annat som "grund".

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
oscar skrev:
Det är kräkfaktor på både sniglar, musslor och svamp!!! :fakta

Mes.
Man har alltid musslor&svamp på pizza.

Sniglar har jag aldrig kommit åt att testa - jo, en gång när jag var i grekland och man kunde köpa dem i lösvikt. Var rätt kul o se dem röra på sig där...
Fast vi hade inte matlagningsmöjlighet på hotellet.

s9d8as0vjk

Guest
Vitlöks-Sniglar finns "färdiga" i frysdisken hos Willys om någon vill testa. Kan garantera att det är grymt mycket godare än det låter. :)

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Mavve skrev:
Mes.

Sniglar har jag aldrig kommit åt att testa - jo, en gång när jag var i grekland och man kunde köpa dem i lösvikt. Var rätt kul o se dem röra på sig där...

Jag har provat men :zpy Bläckfisk har jag käkat för att morsan lurade mig att det var chips. Kärring!! jag har käkat en halv baguette som var fylld (kändes det som då) med räkröra, och jag upptäckte det av en slump när jag skulle plocka bort alla vidriga groddar. Jävla flickvän som lurades!!!!!!!

PÅ PIZZA HAR MAN KEBABKÖTT!!!!!! :fatta! :fakta

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Mavve skrev:
Mes.

Jag har hela trädgården full av vinbärssnäckor, det är bara att komma och plocka :1pajas

Henken

Guest
oscar skrev:
Jag har provat men :zpy Bläckfisk har jag käkat för att morsan lurade mig att det var chips. Kärring!!

:rofl

Vad är falska sniglar för nåt egentligen? Slemmigt, vitt och levande fast inte?

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Mr B skrev:
Någon här som tillagat sådana ? Kanske nån som har lite kocktalanger som kan tala om hur man gör goda sådana ?

Vet att man fyller champinionlock med smör, vitlök & någon grön krydda (persilja?) och ev något mer. Sen ska ju alltsammans in i ugnen och gotta sig men vet inte riktigt om det är några detaljer som jag missat som är avgörande för resultatet ?

Varför jag inte tar riktiga sniglar ? Jo för tjejen skulle aldrig våga smaka ... ;)

Puss på dig Annica om du ser detta. :banana

Funkar kanon som du beskriver ovan...
Lägg till lite göttiga kryddor efter behag.
Mycket vitlök svartpeppar å salt...Torkade örter är trevligt...
Inte för hög värme ca 175 så det får fetta till sig långsamt!
Jag brukar blanda smör och champinion foten som man bryter bort i en mixer eller så!
Blir lite mer matigt och mindre fett såhär efter jul...
Du har ioförsig inte ett rejs ställ att krypa i i vår om jag inte mins fel!!! :hihi

Dom snigarna man kan köpa färdiga i folie fom som är Danska är kanon goda!
Så de så!

Gott nytt år!

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife