fan j#¤&%(&[skit!!!

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
helvete vad (ursäkta mitt språkval just nu) förbannad jag är!, va inne i stan ett par minuter och träffade några vänner vid en hamburgebar och allt var frid och fröjd tills hamburgebiträdet frågar om det är min cykel som står där ute, jag svarade ja och han sa att det är en kärring som har backat på cykeln!,
jag smår ler lite grann och tror inte på det först men ser sen att cykeln ligger på marken och en kärring med en postbil brevid! :död

slutsatsen på det hela blev en bucklig ljuddämpare, trasig backspegel och repig sidokåpa, tog reda på vad grejorna skulle kosta och notan slutade på 5739kr!... allternativ en omlackering av alltihop, posten hörde senare avsig och sa att vi skulle göra en skadeanmälan...jahop tänkte jag hur länge kommer det här att ta då?

ingen som vet hur lång tid sånt här tar?.. vill ju inte ha en trasig båge hur länge som hällst på grund av nått som någon annan har gjort!,, :huvet

/ursäkta om det var onödigt att skiva men jag behövde prata av mig lite\

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Fy fan.. jälla kärring.. man mår jöö själv dåligt av att höra att en hoj har blivit på körd! :mad:

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
shoik skrev:
illa, sånt här är ju inge kul att läsa.
Hur lång tid kan det ta, det beror på hur mkt krångel det är med alltihopa,
Hoppas du har skickat in skadeanmälan redan.

lycka till
jag och kärringen skulle tydligen boka ett "möte" som dom sa och gå igenom skadeamnälan tillsammans, varför vet jag inte :kocko men man kanske gör så, vad vet jag?...

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Dra på så mycket som möjligt och ståpå dig, du skall ha tillbaka MINST vad allt kostar, minst!
Går dom inte med på det får du anmäla dom, vet att det är svårt face-to-face men försök iaf!

Jag har lyckats med lärare...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
cRoC skrev:
Tittar man bakåt innan man börjar backa händer det inte
Även om man tittar bakåt så händer det om föraren är kaZmur :fakta
Jag har redan pajjat en ljusramp och en hel sida på en Fiat Ducato, med hjälp av en container och en mega-kruka. :D

Solid snake

Guest
kaZmur skrev:
Även om man tittar bakåt så händer det om föraren är kaZmur :fakta
Jag har redan pajjat en ljusramp och en hel sida på en Fiat Ducato, med hjälp av en container och en mega-kruka. :D

Du e lite fumlig och tankspridd va? :hihi

Synd på hojen, hoppas det ordnar sig.

BILISTER!! :fakta

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Usch, synd på hojen. Se nu till och få tillbaka MINST vad skadorna kostade och lite till gärna! stå på dig.

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
Hon stannade iaf och du kommer nog få ersättning. Misstag kör vi alla, hade vart bra mycket värre om hon hade varit en av de som sticker när de klantar till det.
Klantigt att backa på en båge dock.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Somsagt, bilister :fakta

Jag menar absolut inte att du gjort nått fel, men i förebyggande syfte... Hur stog hojen parkerad? Såndär när bilar står i rad sida mot sida med varandra? ISF kanske din hoj stog en bit in, hon kom, lite halvuppmärksam, slängde en blick o tänkte AH; ledigt... Jäkligt klantigt gjort, men det kanske hade hjälp om du parkerat hojen längst bak i parkeringen, värt o tänka på, även om sånt här inte ska hända, men det är aldrig fel o skydda sig så långt det går från det...

Somsagt, jäkligt surt, lider med dig :(

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Solid snake skrev:
Du e lite fumlig och tankspridd va? :hihi

Synd på hojen, hoppas det ordnar sig.

BILISTER!! :fakta
Det kan man lugnt säga... för mer lustiga upptåg så leta upp tråden "Hjärnsläpp" här på SH :D

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
NSR_Martin skrev:
Somsagt, bilister :fakta

Jag menar absolut inte att du gjort nått fel, men i förebyggande syfte... Hur stog hojen parkerad? Såndär när bilar står i rad sida mot sida med varandra? ISF kanske din hoj stog en bit in, hon kom, lite halvuppmärksam, slängde en blick o tänkte AH; ledigt... Jäkligt klantigt gjort, men det kanske hade hjälp om du parkerat hojen längst bak i parkeringen, värt o tänka på, även om sånt här inte ska hända, men det är aldrig fel o skydda sig så långt det går från det...

Somsagt, jäkligt surt, lider med dig :(
nja. jag stog parkerad vid vägkanten och kärringen skulle in och tömma en låda och såg int cykeln :kocko .. det blev finfina bucklor på burken och repor på kåpan,, :död men men.. sånt händer väll? och såklart att det ska hända just mig.. :censored

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
Känner medlidande :(
Hoppas det går bra med försäkringsbolag/ersättning och allt...
Typ samma sak hände min pappa... En hjullastare backade på hans Suzuki RF 900 R på hans arbetsplats, och han stack! Men som tur va så såg pappa senare en lapp på hojen med hans telefonnummer så de ordnade sig! :Bugar

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
PollySmurf skrev:
Känner medlidande :(
Hoppas det går bra med försäkringsbolag/ersättning och allt...
Typ samma sak hände min pappa... En hjullastare backade på hans Suzuki RF 900 R på hans arbetsplats, och han stack! Men som tur va så såg pappa senare en lapp på hojen med hans telefonnummer så de ordnade sig! :Bugar

Bara så ni vet (om något liknande händer er) så är det fortfarande smitning även om du lämnar en lapp.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...