Fan va' gött!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Japp så har man varit ute igen ! 12,5 mil blev det i dag i det härliga vårvädret! Förutom att mitt bakdäck är slut så jag får lite släpp ibland så gick det skitbra! Körandes på Ö- ågatan så kom Penguin upp jämnsides så vi drog i väg till pumpen, vi han inte ens stanna motorerna innan Tom K kom farandes på
"åsk-motarden" :lol!

Pingvinen skulle hem mot pingvintown, och kom på den eminenta ide'n att åka gamla stockholms vägen ...

Drog iväg ut och tyckte att livet var underbart! satt med ett :D i hjälmen! När vi väl kom ut på landsvägen så blev det lite gaza av, tog det ändå hyffsat lugnt p.ga däcket men på en raka så var jag väl uppe i c:a 220 ... Fullt adrenalinpåslag-Gött, tänkte jag!

In en bit på vägen så stannade vi och pingvinen tog fram sin.... :crash

Kamera(vad trodde ni, snuskpellar!) Tog några foto'n på årets första gruppkörning(Var är dom Penguin??!!) Sedan fortsatte penguin mot skokloster, onebuying och jag och Tom k åkte tillbaka.

När vi drog tillbaka till byn så gick det väl inte "skitsakta "direkt.. Fan vad gött det var! inne i stan så sa jag till tom: -Fan vad underbart! Nu ÄR säsongen igång!
Han log....

LIVET ÄR GÖTT! :tummenupp

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
åka åka åka

Jag vill oxå åka fy fan vad underbart släng in en tråd om ni ger er ut! :tummenupp

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Sådär ja!

Årets första tur är avklarad, och körkortet är fortfarande i min ägo vilket känns mycket bra! :D Totalt blev det väl närmare 15 mil i alla fall. Lite kallt om händerna på slutet men det var det ju givetvis värt. Inga långkallingar behövde man heller!!!

Inte behövde man åka ensam hela tiden heller som ni kunde läsa av Kongo här ovan.

Här kommer bilderna!

Först ut är TomK i sin självlysande väst och Kongo i sitt nya mycket snygga ställ:

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Undertecknad och Tom poserar och gör vårt bästa för att blåsa upp oss.......

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Varför har TomK en självlysande väst på sig? :eek: :D

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Varför har TomK en självlysande väst på sig?

Det är nog ett smart drag att synas så väl som möjligt nu på vårkanten när bilisterna inte är vana att hålla utkik efter oss tycker jag. I backspegeln kan man dock få för sig att han är en mc-snut! :eek:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
JoS skrev:
Varför har TomK en självlysande väst på sig? :eek: :D

Jag försöker undvika bli påkörd (igen). Det gjorde liksom lite ont och fortfarande ett halvår efteråt, är jag inte återställd (du har väl sett röntgenbilderna ? http://irt.slu.se/tomk/xray/ ).

Så ute i trafiken kör jag med västen - i alla fall om ljusförhållandena inte är de bästa - och helljus påslaget. Alltid gör det något. Om sedan folk i backspegeln tror sig se polisen som är ute och brummar, så inte mig emot :)

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Inte så snyggt kanske, men smart. :tummenupp
Det är ju ingen dum idé att köra runt med helljus på heller. Det är väl ingen böter på det + att man syns bättre. Jag skall göra likadant när förhållanderna är dåliga.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:
Inte så snyggt kanske, men smart. :tummenupp

Jo, posören i mig skriker av smärta för att det ser lite muppigt ut, men hellre det än att det är jag själv som skrålar efter en påkörning (men säker är man ju aldrig).

Helljus är inte tillåtet egentligen i tätort eller så att det bländar, men det skitar jag i. Har dessutom mött poliser flera gånger nu under dagarna och de ser inte ut att bry sig (det är ju bara _en_ liten projektorlampa på 65W). Bättre att man syns.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Fan va' gött!

sv650 skrev:
Ganska kul det här... Jag gick med i det här forumet igår och får ideliga deja vu upplevelser. I nåt tidigare inlägg i nån annan tråd så skrev nån (penguin?) att en röd sv650 hade rullat förbi pumpen i fredags. Det var nog jag. Tyckte då att jag såg Kongo och TomK där men var inte säker. Tog en sväng bort mot gamlis och då ringde mobilen...

Det var en annan kompis (kör en röd BMW 1100RS) som berättade att han var på väg hem längs gamla sthlmsvägen (i bil) och fick ståpäls då han nyss mött en fireblade som jagades av en r1:a som jagades av en duke... Och med pingvinens bilder så faller nu bitarna på plats!

Våren är här! :D

Hahaha!! :) Jo, vi såg en sv650 åka förbi pumpen när vi stod och posade en stund (men kom inte på om det var någon vi kände) och sedan följde Kongo och jag med en bit på vägen söderut (Penguin skulle hem). Gick undan ganska bra bitvis och ibland låg jag nära rödmarkeringen flera kilometer för att komma ikapp (med Kawan hade jag hängt på bra mycket bättre). Jäklar vad kul!

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår