Fan va less man blir..

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Va idag påväg hem ifrån min morbror som bor på södra sidan stan (jag bor på norra).
När vi kommer i höjd med Järva Krog så ligger vi i mitten filen på E4:an, i högerfilen ligger en Flygbuss och i vänsterfilen ligger en Polisbil. När vi kommer i höjd med flygbussen så börjar han plötsligen byta fil. Vilket gjorde att vi fick tvärbromsa för att han inte skulle preja oss in i polisbilen. Men vad gör polisen, jo INGENTING!
Det gör att man verkligen känner sig säker på vägarna. Nu tänker man att "okej han måste va påväg till ett större brott och har inte tid med små trafik incidenter. Men nej nej, han svänger av mot Helenelund (samma som vi gör) och svänger in vid polishögskolan. HELT SJUK!

Så undrar man varför ingen har respekt för polisen... :3freak

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
EBS skrev:
Va idag påväg hem ifrån min morbror som bor på södra sidan stan (jag bor på norra).
När vi kommer i höjd med Järva Krog så ligger vi i mitten filen på E4:an, i högerfilen ligger en Flygbuss och i vänsterfilen ligger en Polisbil. När vi kommer i höjd med flygbussen så börjar han plötsligen byta fil. Vilket gjorde att vi fick tvärbromsa för att han inte skulle preja oss in i polisbilen. Men vad gör polisen, jo INGENTING!
Det gör att man verkligen känner sig säker på vägarna. Nu tänker man att "okej han måste va påväg till ett större brott och har inte tid med små trafik incidenter. Men nej nej, han svänger av mot Helenelund (samma som vi gör) och svänger in vid polishögskolan. HELT SJUK!

Så undrar man varför ingen har respekt för polisen... :3freak

Skulle de haffa varenda flygbuss som körde som en pirat fick vi ALLA åka expressen ut.

Bara att lära sig att flygbussarna kör som svin. Taxiförare passar sig noga för dem ivf.

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
Du såg troligen en hundpatrull. Polisens hundklubb ligger i Sörentorp, där hänger hundpatrullerna ofta när de inte har jobb. Det hade fascinerat mig om en hundpatrull hade stoppat en flygbuss för ett lite olämpligt filbyte...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Re: Re: Fan va less man blir..

v-g skrev:
Skulle de haffa varenda flygbuss som körde som en pirat fick vi ALLA åka expressen ut.

Bara att lära sig att flygbussarna kör som svin. Taxiförare passar sig noga för dem ivf.
Sant, jag fick en imponerande uppvisning i avancerad filkörning av en flygbuss idag på E4:an när jag var ute och cruisade i värsta rusningstrafiken. Bussen bytte fil oavbrutet och trängde sig fram som en stridsvagn. Jag såg det som vettigast att hålla mig ett tiotal meter bakom honom tills jag svängde av motorvägen :).

Imponerande vanvett att köra slalom med en jättebuss i den trafikstockningen som var, jag börjar undra om inte flygbusschaufförer får knark av sin arbetsgivare eller något...

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
chox skrev:
Du såg troligen en hundpatrull. Polisens hundklubb ligger i Sörentorp, där hänger hundpatrullerna ofta när de inte har jobb. Det hade fascinerat mig om en hundpatrull hade stoppat en flygbuss för ett lite olämpligt filbyte...

Polishögskolan ligger i Sörentorp. :kär

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping