Fan va skoj....

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Hur kul som helst är det!!

Ikväll var det så roligt att jag grät floder, kan iofs också berott lite på att jag fick köra med visiret lite öppet eftersom det vart som immigt så fort jag försökte stänga :p

Har föresten tagit steget och blivit klubbmedlem nu, betalade just in medlemsavgiften :tummenupp

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GS
Om du lider av imma så skaffa ett sk "Pinlock" visir. Jag testade att tokandas med stängt visir vid 0-grader utan tillstymmelse till imma. Se upp så du inte svimmar bara om du också vill testa hehe..

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
cbjorkman skrev:

Tackar! :tummenupp

FJ skrev:
Om du lider av imma så skaffa ett sk "Pinlock" visir. Jag testade att tokandas med stängt visir vid 0-grader utan tillstymmelse till imma. Se upp så du inte svimmar bara om du också vill testa hehe..

Hehe vet inte vad som fortare får en att svimma, att tokandas med pinlockvisir eller hålla andan i en hjälm som vill imma igen!? :D

Har vart och kollat på pinlock visir men det skulle gå på 700 spänn till min Shoei så jag vart tvärsnål, blir nog att lägga dom pengarna på ett råtufft spegelvisir eller nåt istället :crash

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
FJ skrev:

...eller så stoppar du två sugrör av den grövre modellen i näsan och en bit trädgårdsslang i munnen och vinkla allt nedåt... :crash

Pinlock är dyrt men bra. Bättre att vänta på varmare väder och köra med visiret öppet några millimeter då det är kallare.

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GS
Allt är relativt förstås.. komplett pinlock till min Nolan gick på 400:-

Jag vet bara att numer behöver jag aldrig slå av på gasen pga imbildning. När man får lite puls och svettas immar det igen även om det är 25+ Händer väl mest på bana iofs.

Fast med tanke på att alla monterar touringtillbehör(el-handtag) numera så vore väl ett visir med elslingor mer rätt.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...