Fan va trött man blir!

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Ströp min R6a.
Strypnings satts 1600:-
Montering (stämpel) 2100:-
Bort montering (2100)
tot: 5800:-
Och gubben på besiktningen startar ens inte hojen utan kollar bara på mätarställningen försvinner 10min kommer tillbaka och säger att det är klart.

Roligare kan man ha för pengarna!

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Han behöver väl 25kW i pappren.

Stora frågan är varför han tog med samma kostnad för att ta bort den, då behöver han ingen stämpel och kan plocka den själv...

Japp jag behövde pappret.
Och jag tog med kostnad för bortmontering eftersom jag inte är ngt geni i garaget + att jag helt enkelt inte orkar fibbla med kåpor och skit, nu lämnade jag in den för ngra timmar sen och kan hämta den i morgon fit for fight =)

Gabor

Guest
Han behöver väl 25kW i pappren.

Stora frågan är varför han tog med samma kostnad för att ta bort den, då behöver han ingen stämpel och kan plocka den själv...

Det är väl mer än fråga om att besiktnings man litar på killen å pappersjobbet, samt att det mest är ett spel för galleriet och försäkringsbolaget.

Tycker inte det är något att gnälla om. bara sådär.

Precis som att besiktningsman inte behöver provköra mc om det är snö och is ute heller, göra bullermätning om det inte låter för mycket osv....

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Och jag tog med kostnad för bortmontering eftersom jag inte är ngt geni i garaget + att jag helt enkelt inte orkar fibbla med kåpor och skit, nu lämnade jag in den för ngra timmar sen och kan hämta den i morgon fit for fight =)

Ta det lugnt grabben... :pannkyss

Gabor

Guest

Du menar att du tog bort strypningen igen, fast den är strypt enligt papperen ???

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
Det var många komentarer på en gång nu =)
Ville bara gnälla lite... sen om ngn annan går i tankarna att styrpa r6 årsmod 99 så är det bara att dra en kråka på pappret och besikta innan dom sopar vägarna så glider den fint igenom.
Jag plockade bort stypningen eftersom hojen gick som en kratta, tyckte det var elakt att låta han flåsa på med strypningen i.

Gabor

Guest
Det var många komentarer på en gång nu =)
Ville bara gnälla lite... sen om ngn annan går i tankarna att styrpa r6 årsmod 99 så är det bara att dra en kråka på pappret och besikta innan dom sopar vägarna så glider den fint igenom.
Jag plockade bort stypningen eftersom hojen gick som en kratta, tyckte det var elakt att låta han flåsa på med strypningen i.

Då kommer du alltså att köra med en hoj som inte stämmer överens med besiktnings papperen ?

Har du körkort för mc med effekt mer än 25 kW ?

Har du meddelar försäkringsbolaget att mc numera är ostrypt eller strypt ??

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
sen om ngn annan går i tankarna att styrpa r6 årsmod 99 så är det bara att dra en kråka på pappret och besikta innan dom sopar vägarna så glider den fint igenom.
Du menar att det bara går att besikta just R6'or från 99 innan dom sopar vägarna?

Och varför klaga över avgiften för att ta bort strypningen, när den enbart orsakas av att du själv inte vill skruva? :va

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Måste en verkstad montera grejerna? Är det inte bara att beställa strypsats montera in, åka till regbesiktning och visa papprerna sen känner dom att den inte är så rapp på gasen?

pyro

989512
Gick med
28 Jan 2006
Hoj
Crf450HM -03 Crf250 -10
Då kommer du alltså att köra med en hoj som inte stämmer överens med besiktnings papperen ?

Är du hans pappa?? :rolleyes: :rolleyes:

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda

Jag antar att du, med ditt förstånd och din klokhet, ströp din första hoj? Jag antar också att du kör 85km/h om det står 90 på skylten? Förmodligen skulle du aldrig försöka med något "extra" avdrag på deklarationen heller....

Fasen också, nu då jag tänker efter så är du min idol!

........not.:7peta

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ställa av och köra oförsäkrat funkar väl om man inte bryr sig överhuvudtaget.

Och så kan jag betala för alla som skiter i det.

Dark_Messenger

Guest
Men jeez, se det roliga med tråden o gnäll inte så mycket. :krama Jag skulle också bli skitsur om jag hade köpt en massa skit som besiktningsmannen inte ens tittade åt.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Hähä det va ett set qualifier RR det där :(

Menmen. Nu äre bara att köra och se framåt inte bakåt !

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati