Fantasi priser på Yamaha R1!?

lilmange

Live to ride - Ride to live
Gick med
2 May 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen, just nu
[För dyrt, helt klart! Köpte en -02a i höstas för 65tusen med 1200 mil på mätarn. Detta var inkl Akrapovic, Styrdämpare, stålspunnet, annan Brembopump, schysta däck och en kolfiber...
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
lilmange skrev:
2131190 [För dyrt, helt klart! Köpte en -02a i höstas för 65tusen med 1200 mil på mätarn. Detta var inkl Akrapovic, Styrdämpare, stålspunnet, annan Brembopump, schysta däck och en kolfiber...
I Linköping, Anderstorp, Knutstorp,Karlskoga mm mm brukar man inte behöva betala mer för extra tillbehör :7peta
Näe skämt åt sido, det va säkert ett bra pris.
Gratulerar till det.
Men då gjorde du också rätt som köpte i höstas.
Det skiljer sig en hel del nu.
Sen bara för att vissa gör bra affärer betyder det ju inte att andra inte betalar mer.
Står man där med kortet i handen fint väder och polarna startar upp sina hojjar och drar iväg , så vad fan är + - 5000 kr på en hoj mitt i säsongen.
Likadant så står man där och vill ha in pengar till nått kul på vintern så är det klart man prutar ett par tusen om man behöver pengar.

Tur att man är så rik att man inte behöver bry sig, eller :huvet
 

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Ort
zero-eight !
Hoj
El såldo !
I sverige väntas man skänka bort sina saker bara för att det är begagnat, folk verkar ge fan i skick, servicar etc. Billig från början o ändå (burk)pruta är vad folk har för mentalitet innan de ens lyft luren. :tummenner

Köp nytt om det är så dyrt begagnat !!! :4skrika
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
2fast4hjo skrev:
2130916
R1orna står i 1998 till 2004

58, 63, 68, 73, 80, 85, 104


Helt bänga priser ju :3freak

Det var ju inga större problem att hitta helt nya 05:eek:r i slutet av förra säsongen för drygt 110k

men som sagt upp till var och en vad man är villig att betala...

Har du siffror vad R1000 står i också?
 
Last edited:

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
peteR1000 skrev:
2132185 Helt bänga priser ju :3freak

men som sagt upp till var och en vad man är villig att betala...

Har du siffror vad R1000 står i också?


Om jag inte minns helt fel står 05an i 100'.
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
peteR1000 skrev:
2132192 Du letade väl R1000-05? Har du hittat något till bra pris?

Nope. Väldigt få hojar till salu. Dock missade jag en 05 (svensksåld) med utpris på 90'. 300 mil på mätaren och i kanonskick :huvet Såldes i affär på Gotland.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Kevorkian skrev:
2132198 Nope. Väldigt få hojar till salu. Dock missade jag en 05 (svensksåld) med utpris på 90'. 300 mil på mätaren och i kanonskick :huvet Såldes i affär på Gotland.

Ajdå, surt att missa ett sånt tillfälle...det var ju iallafall ett riktigt bra pris.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Detta med att alla vill ha extra för sina tillbehör tycker jag är lite både och. Saker som tex extra avgasystem lite roligare bromsar mm tycker jag kan vara värt lite extra. Men annat som kåpglas. miniblinkar mm är inte värt ett smack. Sedan det med att någon hade lackat om sin hoj medför nog bara tyvärr att den blir mindre värd.

Skall nog även tillägga att ett avgassystem som nytt har kostat tex 12 -15k inte är värt mer än max några tusen lappar på en hoj. Man får mer om man plockar väck det och säljer det separat.

Och givet vis, en trimmad hoj borde inte vara värd någonting.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
bebbe skrev:
2132279Och givet vis, en trimmad hoj borde inte vara värd någonting.

Vad är trimmat för dig? Och varför sjunker den oehört i pris. Det finns trim du kan göra utan att det skadar motorn, eller att livslängden påverkas nämnvärt.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
peteR1000 skrev:
2132185 Helt bänga priser ju :3freak

Det var ju inga större problem att hitta helt nya 05:eek:r i slutet av förra säsongen för drygt 110k

men som sagt upp till var och en vad man är villig att betala...

Har du siffror vad R1000 står i också?

Prislistan är framtagen i samråd med ledande motorcykelhandlare men är ingen bibel utan en guide.

Köper jag privat så räknar alltid jag med att pruta och att ta priset med en nypa salt tills dess att jag har sett objektet i verkligheten (jag värdesätter t ex stämplar i serviceboken.)


2001 till 2004

67, 73, 83, 93

Den som vill köpa hoj billigt varför inte åka till tyskland och importera :va
 
Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
2fast4hjo skrev:
2132397 Prislistan är framtagen i samråd med ledande motorcykelhandlare men är ingen bibel utan en guide.

Köper jag privat så räknar alltid jag med att pruta och att ta priset med en nypa salt tills dess att jag har sett objektet i verkligheten (jag värdesätter t ex stämplar i serviceboken.)


2001 till 2004

67, 73, 83, 93

givetvis så är priserna "riktmärken" dom flesta säljarna räknar nog också med en viss prutmån och sätter därför ett högre pris.

konstigt att gixxern ligger drygt 10k lägre per årsmodell :va
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
bebbe skrev:
2132279
Och givet vis, en trimmad hoj borde inte vara värd någonting.

:va

Jag trimade min förra hoj för ca 30k. Och fick tillbaka ca 20k vid försäljning 1 år senare (ca 500 mil).

Inte alla vill betala de extra pengarna en rejäl motortriming kostar, men sedan så behöver de ju inte slösa sin och säljarens tid med att försöka pruta och snacka massa skit om att extra grejerna inte är värt något.
Vill han inte betala. köp en annan hoj. :)

Jag hade satt ett minimi pris jag kunde tänka mig att släppa min hoj för, och sålde när rätt säljare hittade till hojen.
OK, inte alla har två hojar och kan långtidsparkera hojen i garaget, men har man något speciellt så kan man inte räkna med att det säljs samma vecka man lägger utanonsen.

:hej
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
2fast4hjo skrev:
2130916 60000 enligt bike begguide

R1orna står i 1998 till 2004

58, 63, 68, 73, 80, 85, 104

Listpriserna utgår oftast från att du får garanti = mchandlare + nyservad med nytt drivpaket, däck osv.

Privat ska det alltid vara billigare, inga undantag ( om säljaren nu inte tar chansen och ger full garanti vill säga :rolleyes: )

Misstaget många gör är att jämföra tex en 04 - 05:a med årets modell, klart årets modell kan vara billigare på grund av alla möjliga orsaker, inflation osv. men det ändrar ju inte faktumet att 04-05:an kostade vad den kostade ny.

Sen att folk tror att hojen ökar i värde på grund av trimsystem, undertail, nylackat och gud vet allt kommer jag aldrig förstå. Sist jag kollade kostar nya orginaldelar fan så mycket mer än eftermarknadsdelar ( om du inte pyntar för top of the line titan/kolfiber/guld sadel osv.) Efternarknadsdelar kan i bästa fall göra just din hoj lite mer attraktiv för vissa köpare som gillar sånt, men höja värdet? Inte så länge jag köpt/kört hoj i varje fall. Möjligtvis höjs värdet om alla orginaldelar följer med köpet + alla eftermarknadspryttlar.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top