Far åt helvete 2003, och kom aldrig mer igen.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag tror att det finns en liten chans att 2003 kan komma igen :skrämd

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mavve skrev:
Jag tror att det finns en liten chans att 2003 kan komma igen :skrämd
Inte va så negativ, framtiden har oändliga möjligheter. Det gäller bara att ha lite kämparglöd och försöka lära sig av demonerna i backspegeln istället :banana

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Inte va så negativ, framtiden har oändliga möjligheter. Det gäller bara att ha lite kämparglöd och försöka lära sig av demonerna i backspegeln istället :banana

Hoppas du vet att tiden inte är cirkulär utan sträcker sig som en rät linje.

Det går inte RUNT som på kalendern utan det går framåt.
Imorgon kommer det vara en annan dag liksom idag var en annan dag från igår.

Precis som "att börja banta på måndag" kommer 2004 bli bättre.

MEN, man måste låta människan få hoppas ;)

Svamlar jag? Ajja, jag e inte nykter som DUUUUUUUUUUUUUU :banana

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mavve skrev:
Hoppas du vet att tiden inte är cirkulär utan sträcker sig som en rät linje.

Det går inte RUNT som på kalendern utan det går framåt.
Imorgon kommer det vara en annan dag liksom idag var en annan dag från igår.

Precis som "att börja banta på måndag" kommer 2004 bli bättre.

MEN, man måste låta människan få hoppas ;)

Svamlar jag? Ajja, jag e inte nykter som DUUUUUUUUUUUUUU :banana
Tiden är relativ och säkerligen både är cirkulär och linjär beroende på ur vilket perspektiv man ser den. Tiden går bara framåt rent subjektivt såsom vi uppfattar den. Året 2003 kommer dock alltid att finnas där och uppspela sig om och om igen, om man nu vill se det så. Själv tänker jag mig tiden i fler dimensioner, rättare sagt ett ändlöst trassel av tidslinjer som hela tiden splittrar upp sig i ännu fler tidslinjer. För varje val vi gör så hoppar vi på en ny sådan linje och den värld vi hamnar i beror på våra val.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Tiden är relativ och säkerligen både är cirkulär och linjär beroende på ur vilket perspektiv man ser den. Tiden går bara framåt rent subjektivt såsom vi uppfattar den. Året 2003 kommer dock alltid att finnas där och uppspela sig om och om igen, om man nu vill se det så. Själv tänker jag mig tiden i fler dimensioner, rättare sagt ett ändlöst trassel av tidslinjer som hela tiden splittrar upp sig i ännu fler tidslinjer. För varje val vi gör så hoppar vi på en ny sådan linje och den värld vi hamnar i beror på våra val.

Varjke gång jag blir så här full vaknar jag upp dagen efter med ett enda stort svart hål som det förflutna.
Känns som att födas på nytt igen men fullärd utexaminerad naturist/samhälleist :banana

banana på dig :tummenupp :rock

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mavve skrev:
Varjke gång jag blir så här full vaknar jag upp dagen efter med ett enda stort svart hål som det förflutna.
Känns som att födas på nytt igen men fullärd utexaminerad naturist/samhälleist :banana

banana på dig :tummenupp :rock
Intressant :)

Då kanske vi får se "naken-Mavve" här på forumet 2004, sen när du lyssnat till ditt kall.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fan, det ska bli så jävla skönt när det här året är slut.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
berggren_martin skrev:

Tidenb går ialla fall inte, den kommer till en :3freak

Hunter

??
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
ZX10R
Tack själv Mattias för att du finns...för under den kalla och hårda ytan så e du en hyvens kille.

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Har varit ett kass år familijärt sett.....

Men sommaren var ok!
Knäskrap som slutade med kåpskrap.. :rolleyes:

Mattias: Du e kanon... förutom när jag lät dig köra min hoj och det första du gjorde var att dra upp den på bakhjulet.. :Bugar
Hjärtat sitter fortfarande kvar i halsgropen..

Oljekyld: Behöver inte skriva nått speciellt.. :7peta
Freppa & MW: Vi har INTE samma musiksmak.. :arsele
Roadrunner: Kommer inte åka framför dig år 2004 om du har kameran med dig!
Zyklon:Sälj din hoj billigt till mig!

2004: jag blir äldre och tunnhårigare....
Annars kan bara allt bli positivare..

SKÅL och Go fortsättning!!!

/Lännström

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Det var ju satan vad folk klagar på 2003...

- Jag fick behålla jobbet trots kickning av 40 pers utav 250...I'm next?
- Klarade NÄSTAN av att skrapa knäpuckarna...HERE I COME 2004!
- Vi slapp JOURON...!!!!! YES till att importera allt möjligt krafs från Das Vaterland!
- Har fortfarande inte använt MC-försäkringen mer än till inbetalning (trots 6'e hojen och MC-kort sedan -93) = olycksfri ytterligare ett år!!! (ta i trä...)
- Vann 100 spänn på triss...
- Sonen säger "älskar dig Pappa" för första gången....värt mer än pengar!

Puss på er!
Go'natt!

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
sEiKo skrev:
Nu är de det, Blev det skönt?

O ja! Hur blev det för dig?

Det är märkligt hur saker å ting utvecklar sig när man minst anar det. Maj 2003 dog farsan snabbt i hjärnblödning, slutet av september gjorde min flickvän slut. Och när man helt till 110% gick inför att va singel tills sommaren och koncentrera sig på att reda upp saker å ting hemma, och inte ens KOLLA på tjejer, jag va inte ens det minsta intresserad och tänkte att det ska bli såååå skönt att va singel en sommar igen. Å va e det som händer, jovisst fan har vi inte firmajulfest, å skrämmande nog, så har känslor som man inte trodde man skulle kunna känna på en väääldigt lång tid helt plötsligt dykt upp, en riktigt trevlig känsla :kär ......ok, jag vet att det här intresserar ungerfär 0,001% av SH "befolkning"...men hur som helst, that's the way it is. Så om jag sammanfattar 2004 hittills, så ger jag det helt klart 5 rattar av 5 möjliga! Och hoppas verkligen att 2004 fortsätter på samma sätt som det börjat.

Utan SH å gänget här skulle 2003 definitivt sugit mer än vad det gjorde.....

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Mattias skrev:
Dags att sammanfatta det här skitåret och tacka de som räddade det från att vara en komplett katastrof.

Dra åt helvete era jävlar:
* Mannen på Ducati vid en av rundorna tidigt i våras. Du, din jävla idiot, är en sann skam för allt vad mänskligheten står för. Hoppas innerligt att du drabbas av all olycka en människa kan överleva. Jag har aldrig tidigare blivit utsatt för hot om våld för att ha kört om någon, och jag vill aldrig bli det igen. Avskum. Och jag menar verkligen avskum.

Körde i täten på rundan du pratar om, och har hört lösa "referat" om vad som hände från både dig Mattias, och från "mannen på Ducati" ,samt en tredje "neutral". Du säger, både då och nu, att "utskällningen" handlade om en omkörning, medans dom andra två säger att det handlar om att du "trots flera tillsägningar/påpekningar" fortsatte ligga väldigt nära framförvarande hoj, och att det i efterhand kom en hänvisning i stil med "man måste köra på det sättet med en motorsvag tvåtaktare (Du hade då 250 Aprilian), finns ju ingen motorbroms, och släpper man blir man ju frånåkt av motorstarkare hojar". Av vad jag förstod i samband med rundan, så blev "mannen på Ducati" alltså pissed off på ditt avstånd till framförvarande hoj, inte på någon omkörning... Men JAG vet inte vad som är FAKTA, kan bara referera till vad jag HÖRT.... :va

Antar och hoppas att det handlar om någon form av missförstånd under rundan, att "tillsägningar/påpekanden" missförstods, eller kanske olika "kultur" kring hur man umgås på landsväg med olika sorts hojar, men tycker rent allmänt att det verkar lite överdramatiskt, åt båda håll, att hota eller önska varandras olycka... :confused:

Lite osäker på om "mannen på Ducati" finns här på SH, inte omöjligt, men ska annars försöka jaga fatt på honom, har mailat trådens innehåll, så att han i så fall kan regga sig, och kanske därefter bemöta din önskan om att han ska "drabbas av all olycka en mäniska kan överleva", verkar rättvisast så eftersom det är en ganska dramatiskt önskan du har.. :eek: Allt klarnar kanske med allas syn på vad som hände. (eller så blir det snabb pajkastning på HÖG nivå och därefter "som vanligt" låst eller raderad tråd... :gnissla )

Men, med tanke på vilken dag/natt det är, så säger jag som andra, STOR Gruppkram, och Gott Nytt År!

Och i övrigt, ett kanonkul SH-år, träffat på en mängd roliga SH-mäniskor i verkliga livet, både på hoj och krogen/fest, ni vet vilka ni är, och hoppas på ett lika kul 2004! Baksidan av 2003 är att det tyvärr varit otroligt mycket hojolyckor, hoppas på ett bättre 2004.

/B

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nästan inga vurpor i trafiken (bröt inga ben), bara en rejäl på bana, vart utan banhojen i ett halvår, börjat köra tvitaktsräser, dejtat dussintals fruntimmer (inget napp!), byggt kåta, kört äckligt fort på allmän väg, gjort av med hur mycket stålar som helst (mer än vad de flesta tjänar per år) på cyklar, kört isbana, dejtat igen, supit i Sthlm, supit i U:a, skitless på att jobba - vill vara välbetald slacker, åkt båt, spammat järnet i SH-trådar som denna och nästan lyckats undvika att träffa den där jäkla optimisten Mattias. Allt detta under 2003. Snacka om skitdåligt och ganska hyfsat på samma gång...

2004 kan bli bättre/sämre!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Fuck you: Du som slog mig med flaska i huvet. (ber INTE om ursäkt för mina polare som gick loss på dig sen.)

Tack you: Alla fjortisar på lunarstorm man "träffat". hihi :)

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife