Far åt helvete 2003, och kom aldrig mer igen.

Cbr

Livet börjat vid 12000rpm
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Röööö CBR 600 FS
Mattias skrev:
Dags att sammanfatta det här skitåret och tacka de som räddade det från att vara en komplett katastrof.

Dra åt helvete era jävlar:
* Mannen på Ducati vid en av rundorna tidigt i våras. Du, din jävla idiot, är en sann skam för allt vad mänskligheten står för. Hoppas innerligt att du drabbas av all olycka en människa kan överleva. Jag har aldrig tidigare blivit utsatt för hot om våld för att ha kört om någon, och jag vill aldrig bli det igen. Avskum. Och jag menar verkligen avskum.

---------------------------------

Ni som räddade året:
* Richard. För att du lånade ut din lägenhet till mig. Tack som fan. Jag hade fått bo på jobbet eller nåt om du inte haft vänligheten. Hoppas jag kan återgälda det nån gång.

* Robso. För att du lånade ut din spretans nya motorcykel till lilla mig. Det räddade sommaren.

* RoLLER. Det var jävligt roligt att göra slangskolan. När det våras i Brandbergen gör vi nåt nytt, okej?

* Anja. Skönt att nån är en större pessimist än jag. :)

* Några till. Ni vet vilka ni är.

----------------------------------------

Übrigens så har det varit ett uselt år med jävligt ont om pengar och framtidsutsiker. Det kan iofs bli värre, men det vore jävligt illa.
För att sammanfatta hur jag uppfattade 2003:

SÅ SNETT!!!!
2003 va guld! Okej HIF vann inte SM-guld i fotboll men bra i alla fall!
2004 bli lika bra, snart dags för sporthoj.com fest!!!!
GOTT NYTT ÅR allihop!!!!

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
* Några till. Ni vet vilka ni är.

Hoppas att bullarna i Vaxholm ligger i den positiva vågskålen. Du är välkommen tillbaka närsomhelst (även Anja, pvc-raketen, bb och ALLA andra jag träffat via SH också, PM:a först så att jag hinner baka :) )

2003 har varit relativt ok med många berg och dalar (bla tre brutna revben vid två tillfällen), och jag hoppas att även 2004 blir ett bra år där jag skall bli bättre på att brottas med Rettan i kurvorna, Mercan skall gå igenom besiktningen (brrr) och mitt båtdrev skall gå att fixa för en rimlig summa, samt att jag skall bli pappa för tredje gången i höst (ingen inbördes rangordning).

Kul att Sporthoj med alla medlemmar finns. Det skall bli kul att ses i vår.

Gott Nytt år på er. Nu börjar baksmällan komma och jag skall gå och sova.

Kenneth "Smilee" Höglund

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
2003:
Detta var ett av mina bästa år från hojsynpunkt sett öht.

Bra
  • Köpte 2 hojar under året.
  • Kört många sköna landsvägsmil.
  • Kört ett antal bankörningar.
  • Varit på dom flesta SM/SO RR-tävlingarna som gick i Sverige.
  • Hade skitkul på ovannämnda tävlingar.
  • Skaffade RR-licens och körde min första tävling.
  • Träffat många sköna SH-människor under året.

Dåligt
  • Klotade på Gelleråsen på en bandag.
  • Åkte omkull i en rondell p.g.a. dieselutsläpp.
  • Hojen blev vandaliserad i november på en mc-parkering.

Dom samåkningar jag var med på under året har varit höjdare allihop. Speciellt tack till Benkar för detta.

Jag fick nöjet att vara en av BikerBitch handledare när hon tog lappen i våras. Det var faktiskt riktigt kul när man tänker tillbaka på det. BB visade sig ha både ett jäkla humör och stor envishet förutom sin i övrigt trevliga personlighet. Skoj var det. :)

Stort tack till alla rookies (och Gulsnabbtrajja) under året för att ni visade mig hur trevligt depålivet är.

Till slut vill jag tacka alla trevliga besökare här på SH som har gjort att det här varit den naturliga punkten att träffas på. Jag har lärt mig massor från alla kunniga människor som finns här. :tummenupp Speciellt tack till allas våran Swedie. Du gjorde något stort när du startade upp denna site. :yoparty

2004:

Jag har stora förhoppningar att det nya året kommer att vara minst lika trevligt, om inte bättre. Men det vet jag om ett år från nu ungefär. :hihi

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Vet inte vad jag ska klaga på på 2003!!!! En underbar hojsommar med en riktigt sköj SH fest i Örebro,,, synd bara att man inte kunde köra hem därifrån :sjuk hehe,, Kawa krossar allt motstånd m sin 10:a & www.ninjaclubsweden.com nådde nästan otroliga 500 medlemmar :tummenupp Nu ser jag bara fram mot sommaren 2004 & kanske ngt liknande Blom........................

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Fyllesnack :kocko
Ja, det är just vad det är.
Ett jävla pissår har de varit.
Hittade äntligen kvinnan i mitt liv men icke, hon ändra sig.
Så det man får se tillbaka på är alla underbara vårturer, ofta med Benkar och ERF-tävlingarna me Zoulfly och Gixxerjonas. Vi kom bara 12:a men ändå, krascha 2 ggr o missa sista racet. Ser fram emot att åka på Gotland Ring 2004. Samt en massa andra banåkningar. Kanske någon SH-träff också, eftersom jag inte varit med på någon än. Kom just hem från en härlig nyårsfest på Rapido, Stockholms enda riktiga hojklubb.
Vi ses i sommar och kanske innan också. Längtar!!!!!!!!

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
2003 blev ett fint år. :)

Min dotter Miranda föddes i Juni. Skaffade videokamera i Maj och började filma lite på kul. Rörken fungerade finfint och vi fick massor med hjälp av glada, trevliga hojåkare. SMC:s årsmöte i skåne var en klar höjdare, tack Affe_R1, GalneDansken, LuckyLuke och Kortstubina.
Ekonomin blev stadigt bättre under året och bilen gick igenom besiktningen igen.

Det enda smolket i bägaren var körkortsindragningen i våras och att det bara blev lite knappt tusen mil på hojen. Petitesser egentligen.

2004 ser ut att bli ännu bättre, då flyttar vi från lägenhet till ett hus i Vimmerby och premien sjunker, boendekostnaden blir en tredjedel. Dessutom får jag en lada att inreda som verkstad.

Gott nytt år på er allihop, även de av er jag inte tycker om. :hej

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
<<<<2003>>>>

Bra:

Hojen höll trots nästan 200 tim mer slit på den...
Fina stunder med bra polare på banan...

Dåligt:

Behöver bara nämna :finger a-kassan!

Tack för att dom :kocko personerna på a-kassan pajade dom sista 3 månaderna av 2003 genom att dra in min morsas a-bidrag och sen inse ett misstag men inte fixar det, God jul skrev dom nollorna på brevet när dom såg att dom gjort ett misstag men ingen återgärd!!!
Och eftersom dom gjort det så har vi (familjen) dragits med vissa ekonomiska problem vilket resulterar i att jag får SÄLJA HOJEN!! för att vi inte har pengarna till det på ca hela det här året :( :4skrika :huvet :mad: :död

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Jag kan väl inte klaga allt för mycket fick mig min 660 det här året samt att jag äntligen kom bort från det jäkla Volvo Personvagnar som jag så hårt försökt med under de senaste 2 åren. :banana

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
2003

Ett blandat år.

Skiten först:
*För många jag känner finns inte längre.
*Boendet är katastrof.(hatar lgh)
*Mina intressen har blivit kraftigt eftersatta.

Så det positiva:
*Jag fick en son i Januari.
*Jag köpte hoj i Maj.
*Jag letar hus/gård.
*Jag har min familj

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
benkar skrev:
Körde i täten på rundan du pratar om, och har hört lösa "referat" om vad som hände från både dig Mattias, och från "mannen på Ducati" ,samt en tredje "neutral". Du säger, både då och nu, att "utskällningen" handlade om en omkörning, medans dom andra två säger att det handlar om att du "trots flera tillsägningar/påpekningar" fortsatte ligga väldigt nära framförvarande hoj, och att det i efterhand kom en hänvisning i stil med "man måste köra på det sättet med en motorsvag tvåtaktare (Du hade då 250 Aprilian), finns ju ingen motorbroms, och släpper man blir man ju frånåkt av motorstarkare hojar". Av vad jag förstod i samband med rundan, så blev "mannen på Ducati" alltså pissed off på ditt avstånd till framförvarande hoj, inte på någon omkörning... Men JAG vet inte vad som är FAKTA, kan bara referera till vad jag HÖRT.... :va

Antar och hoppas att det handlar om någon form av missförstånd under rundan, att "tillsägningar/påpekanden" missförstods, eller kanske olika "kultur" kring hur man umgås på landsväg med olika sorts hojar, men tycker rent allmänt att det verkar lite överdramatiskt, åt båda håll, att hota eller önska varandras olycka... :confused:

Lite osäker på om "mannen på Ducati" finns här på SH, inte omöjligt, men ska annars försöka jaga fatt på honom, har mailat trådens innehåll, så att han i så fall kan regga sig, och kanske därefter bemöta din önskan om att han ska "drabbas av all olycka en mäniska kan överleva", verkar rättvisast så eftersom det är en ganska dramatiskt önskan du har.. :eek: Allt klarnar kanske med allas syn på vad som hände. (eller så blir det snabb pajkastning på HÖG nivå och därefter "som vanligt" låst eller raderad tråd... :gnissla )

Men, med tanke på vilken dag/natt det är, så säger jag som andra, STOR Gruppkram, och Gott Nytt År!

Och i övrigt, ett kanonkul SH-år, träffat på en mängd roliga SH-mäniskor i verkliga livet, både på hoj och krogen/fest, ni vet vilka ni är, och hoppas på ett lika kul 2004! Baksidan av 2003 är att det tyvärr varit otroligt mycket hojolyckor, hoppas på ett bättre 2004.

/B

Ärligt talat så skiter jag i vilket. Jag vill inte ha honom som kompis. Jag är tacksam om jag slipper se honom igen.

Dessutom kan man ju ifrågasätta nyttan med att han får bemöta nånting, då jag inte namngett någon. Jag anser att han är den största idiot som går i ett par skor och jag är säker på att han känner likadant. Det tjänar ingenting till att tjafsa om det.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Jag tror 2004 kommer bli ett jätte bra år, det blir vad man gör det till! (oftast...)
God forsättning på er! :banana

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Vem orkar bry sig om livet? jag ska fan inte ha ett enda förhållande med en brud nu i hela mitt liv så ska jag göra vafan jag vill och sen ska vi inte snacka om när jag blir 21 då gäller det tung hoj och utan brud då...... ojojoj "milvisaren" kommer ligga på 10.000 mil på en sommar ju :p

alltså livet börjar när man är 21

god fortsättning på er alla!

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Mavve skrev:
Ett riktigt pissår.
Ni som räddade mig från att hänga mig själv:

MBGirl - du e vis när du vill

Tack Mavve!

Tycker osså vi haft trevliga pratstunder under året som gått.
Hoppas detta året blir bättre för dig :tummenupp Och tänk på dig själv först!
God fortsättning vännen!

----------------------------------------------

Dåligt o bra med 2003:

:tummenner :
- Försäkringspremierna
- Napsyls rundor med för lite stopp för passagerare :6surkart hahahaa
- En viss rettas varvande vid stopp (på gott o ont) :D

Annars förtränger jag nog det dåliga rätt bra för kommer inte på nått mer...

:tummenupp :
- Att jag köpt hoj och ska ta KK
- Napsyls rundor...hoppas du fortsätter o låter en newbie hänga med detta året ;)
- Anol som lät mig åka bakpå mycket i somras och hoppen i Häckeberga :skrämd ;) samt att du vågar va handledare nu i sommar :krama *kramar*
- Roligt att ha varit med på bandagar och fotograferat
- För alla som signat upp sig som handledare för mig :Bugar

Sen finns det säkert tusen andra bra saker att komma med men det skulle ta för stor plats här...

2003 ett "glidarår" 2004 nu kanske allvaret börjar...

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hade semester hela 2003 sånär som på en månads jobbande så det var ett kanonår för mig! Ekonomin har funkat sådär men det har funnits andra saker som lyft tillvaron för mig.
Fick hojen såld och skaffade en rolig bil istället och jag ångrar inte nånting! Men nu är suget efter en VTR SP1 väldigt stort..... *framåt april-maj är jag tvungen att gå på piller mot värsta abstinensen*

Mindre krämpor än vanligt vilket var skönt :) Blir väl ett helvete detta år istället :(

Och Mattias, trots att vi "hatar" varandra så är du fortfarande älskvärd bara för att du är just du :banana

Vill bara åsamka vissa busschaufförer kroppslig skada för att ha blockerat min framfart och gjort så mina ådror i pannan brustit av ren ilska, hoppas på att bussen tar eld på autobahn eller nåt sånt.... Och även övriga trafikanter som ska hålla sig borta från vägarna får lite ris....

God fortsättning allihopa!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
2003​

Bra:
* Jag fyllde myndig
* Tog mckörkort i juni
* Kilade fortfarande stadigt med jP
* Tog tag i träningen
* Träffade trevliga hojmänniskor
* Hann iallafall köra 500mil
* Körde på bana första gången [Sviestad]
* Körde på Rörken första gången [I'll be back]
* Glasstouren ut till Muskö när jag jobbade mig i kiosken

Dåligt:
* Vurpade i rondell
* Sommaren tog hastigt slut
* Alla elaka människor
* Alla olyckor

Största tacket går ju till Relapse och Tom som ställde upp i både vått& torrt, varmt & kallt och hjälpte mig med körkortet. Trots mitt arga humör för att garagevändingen aldrig funkade och mina utbrott för att jag var så trött så stannade de kvar :yoparty
jP fanns också med och peppade mig när jag var urless på att övningsköra dag efter dag :kär

Glasstouren var ju något utöver det vanliga också! 25 glada hojåkare vågade sig igenom den skitiga tunneln för att fika vid Muskö kiosken. Mjukglassmasinen frös till is och alla kunder efter ni hade åkt var sannerligen inte glada för det beskedet. Tack även till de som kom ut före och efter den stora touren gick av stapeln. Nu minns jag inte alla, men Smilee kom ut med sin polkagrisretta :yoparty

Det värsta som hände under året var dödsolyckorna. Jag kände inte MrCrone och Sam, men gpf var en kille jag hade pratat och fikat med.
Det kändes så overkligt. Hoppas vi slipper få höra om fler olyckor under 2004.
Sovgott killar!

Och så phedt med kramar till alla de som på något sätt har ställt upp och funnits där för mig. Jag hoppas ni vet vilka ni är!

God forsättning!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fint, då drar vi ett streck över det här gamla skitåret. Pust - väck!

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife