Fara Varning

Poyjs

HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HONDA NSR125 R
VARNING VARNING!!!!!!!!!!! :skrämd

Nu när säd och annat spannmål körs kors och tvärs så är traktorförarna rätt så duktiga på att spilla :tummenupp :notme

Därför! Se upp i kurvor när ni skall ligger extra mycket. Har varit nära själv några gånger att åka ut i naturen. :skrämd

Så ta det lungt. :tummenupp

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
tack för tipset.. ja har märkt samma sak.. dock tyvker ja att leran dom drar upp på vägen är värst!! undrar om det itne är grov värdslöshet i trafik å köra ut me en traktor me leriga däck på vägen? nän som vet hur d e med det??

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Fluxir skrev:
... dock tyvker ja att leran dom drar upp på vägen är värst!! undrar om det itne är grov värdslöshet i trafik å köra ut me en traktor me leriga däck på vägen? nän som vet hur d e med det??
Entreprenadmaskiner (grävmaskiner med mer) måste rensa hjulen innan de åker upp på vägen men jag vet inte vad det är för brottsrubricering. Borde ju gälla samma för lantbrukstraktorer med mer.
Och sen ska man kanske tänka på att det finns en till aspekt innan man klagar på bönder med mer:
Visserligen betalar vi vägskatt men det är ju mer eller mindre deras arbetsplats vi "lånar". Även om lagen säger blabla så kanske man får inse att vi är gäster på deras "hemmaområde" och köra därefter.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Robban_C skrev:
Entreprenadmaskiner (grävmaskiner med mer) måste rensa hjulen innan de åker upp på vägen men jag vet inte vad det är för brottsrubricering. Borde ju gälla samma för lantbrukstraktorer med mer.
Och sen ska man kanske tänka på att det finns en till aspekt innan man klagar på bönder med mer:
Visserligen betalar vi vägskatt men det är ju mer eller mindre deras arbetsplats vi "lånar". Även om lagen säger blabla så kanske man får inse att vi är gäster på deras "hemmaområde" och köra därefter.

jag bor själv ute på landet ja har många kompisar som är bönder så inget ont om bönder alls... men ja måste säga att ja tycker att dom kan ta bort iaf den värsta leran från dä'cken innan dom kör ut på vägen... tänk dig själv du kommer å kör på en väg där en traktor just kört ut får en lerig åker rakt upp på vägen och det ligger stora ler kakor på vägen! det är ingen höjdare!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...