Farlig rondell i uppsala ...

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Rondell

:confused: OK det va som *** :rodnar :rodnar hade ingen aning....

Last edited:

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Ugluk skrev:
Det var motorcyklistens fel. Spara på krutet.

Japp!! stämmer bra... tydligen har dom införskaffat nya rondell-regler pga. EU. Ska ju tydligen vara lika i alla EU-länder.

Tycker dock att det är helt sjukt att man får ligga i ytterfil å snurra runt hur många varv man vill.

Är oxå konstigt att regelbytet inte nått ut riktigt till alla fordonsförare. Jag visste inte om denna regel varken när jag tog TAXI-kortet för ett år sen eller MC-kortet nu i sommar. informationsmiss från vägverket tydligen :skrämd

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Alla rondeller är farliga egentligen med tanke på folks begränsade sätt att tillämpa allmänt folkvett i dem. Har själv hållit på att bli ett andra släp åt en lastbil som helt sonika bara körde ut rakt framför mig när jag kom där med skapligt nerlägg. :mad:

När en rondell närmar sig skall man tänka på den där trudilutten härligt härligt, men farligt farligt, samt alltid förvänta sig det värsta från sina medtrafikanter. Är det trafik runt omkring en så gör man bäst i att ta det extremt försiktigt. :mattias

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Ja det var nära, men filmen är från förra veckan... :rolleyes:

mibe04 :whip

c0la

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Skrotad
när kom den regeln?

Enda regeln jag har hört talas om är att man ska behandla rondellen som en "egen väg" alltså blinka när du ska ut från den. Men ni får gärna förklara nya regeln för mig genom att jag kommer ner & ska köra lite bil nästa helg :eek: (frågan är ju om man ens vågar det när man ser hur SAAB:arna kör där nere). :fakta

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping