Fartkameran blixtra...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
hur är det nu med de här J***a fartkamerorna.?? den blixtra när ja brumma förbi i mina 130... jag körde vid tillfället bil... tyvärr, annars hade ja inte oroat mig det minsta...

mina funderingar ligger nu i om jag har något att oroa mig för eller funkar dom inte??
jo, bilen ja körde var inte min bil, utan min syrras...

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
bara att neka det är ju hon som får hem lappen.. och det var ju en kille där och testade bilen för han kanske skulle köpa den.. så hon vet inte vem det var.. klart slut frågor?

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
blom skrev:
bara att neka det är ju hon som får hem lappen.. och det var ju en kille där och testade bilen för han kanske skulle köpa den.. så hon vet inte vem det var.. klart slut frågor?

ja hoppas det funkar att göra så... e lite orolig... ja har fan inte råd å pröjsa nöra böter... å så har man ju körkortet på prövotid tills i augusti... men dom kan inte dra kortet hur dom än gör va??

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Fluxir skrev:
hur är det nu med de här J***a fartkamerorna.?? den blixtra när ja brumma förbi i mina 130... jag körde vid tillfället bil... tyvärr, annars hade ja inte oroat mig det minsta...

mina funderingar ligger nu i om jag har något att oroa mig för eller funkar dom inte??

Även om det blixtrar så behöver det inte finnas kamera i skåpet... har hänt mig ett par ggr att det blixtrat men inte fått nån bot hem :tummenupp

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
stony skrev:
Även om det blixtrar så behöver det inte finnas kamera i skåpet... har hänt mig ett par ggr att det blixtrat men inte fått nån bot hem :tummenupp

det såg ärligt talat tom ut... men ja vet inte... blixtra gjorde den iaf..

märker väl om det va något i den. men hatar å gå å inte veta vad som ska hända...

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Fluxir skrev:

Om det blixtrade så tog den en bild....

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Fluxir skrev:

Oj Oj...

blir till o jobba lite extra...

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Risken finns ju att de börjar kolla familjen till den som stod på bilen och om det är din syster så finns ju risken att de kan identifiera dig.

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
SwiM skrev:
Risken finns ju att de börjar kolla familjen till den som stod på bilen och om det är din syster så finns ju risken att de kan identifiera dig.

tror du att dom orkar det??

ja hoppas det blev en dålig bild... :huvet
hur lång tid tar det innan det kommer en lapp??

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Gixxer-Anders skrev:
Om det blixtrade så tog den en bild....

Konstigt,

Fått blixt först över bron i trolhättan. och sen 2 på väg in mot borås, kom aldrig hem några böter.

*Edit* Med bil!

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
Fluxir skrev:
tror du att dom orkar det??

ja hoppas det blev en dålig bild... :huvet
hur lång tid tar det innan det kommer en lapp??

Vad man har läst så har de inte tid nu! Men när de får upp de nya kamerorna så kommer de fortare att få in bilderna och har mer tid över till att kolla annat. Dock så tror jag att om bilen står på en äldre tex farsan och de ser på bilden att det är en yngre förare så kollar de nog familjen.

Och med tanke hur sega länsstyrelsen är så kan det nog ta 1 - 3 månader innan man vet om man klarade sig eller inte.

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
stony skrev:
Konstigt,

Fått blixt först över bron i trolhättan. och sen 2 på väg in mot borås, kom aldrig hem några böter.

*Edit* Med bil!

Läste något om att endast ca 1/3 av bilerna som tas är tillräckligt bra för att identifiera föraren och sedan utav de måste de faställa vem det är.

Det ska vara en av anledningarna till att de vill få upp de nya så fort som möjligt.

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
SwiM skrev:
Läste något om att endast ca 1/3 av bilerna som tas är tillräckligt bra för att identifiera föraren och sedan utav de måste de faställa vem det är.

Det ska vara en av anledningarna till att de vill få upp de nya så fort som möjligt.

det va den gammla modellen. hjälper det om rutan e skitig? den är nämöigen skitig... hoppas verkligen inte det kommer nån lapp... ja MÅSTE ha körkortet... blir ja av med det blir ja helt enkelt tvungen att köra utan, å det är inte så jävla bra...

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Fluxir skrev:
det va den gammla modellen. hjälper det om rutan e skitig? den är nämöigen skitig... hoppas verkligen inte det kommer nån lapp... ja MÅSTE ha körkortet... blir ja av med det blir ja helt enkelt tvungen att köra utan, å det är inte så jävla bra...

Är man så beroende av körkortet varför då köra så fort att man riskerar det? :dummer :kocko

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
acura skrev:
Är man så beroende av körkortet varför då köra så fort att man riskerar det? :dummer :kocko

va rätt iriterad... hade varit på jobbet å fått reda på att ja skulle va i lagret å inte i verkstan som ja trodde...

halmstads_kung

Prospect...i min egna klubb
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750
Nya regler nu....spelar ingen roll vem som kör bilen, ägaren av bilen åker dit på det istället...många skyllde ifrån sig innan, hade tex solskärmen nere...men polisen har tröttnat på alla kringgångar och har fått lagen ändrad.
Tydligen är det något med att ägaren blir automatiskt ansvarig för allt som händer...

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Om det inte blixtrar, kan man vara säker på att lådan inte fotade då? Tänker på dagtid i gott ljus etc. Tycker aldrig de blixtrar när man drar förbi med MC... i nån måste det väl sitta en kamera??

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Råttárd
halmstads_kung skrev:
Nya regler nu....spelar ingen roll vem som kör bilen, ägaren av bilen åker dit på det istället...många skyllde ifrån sig innan, hade tex solskärmen nere...men polisen har tröttnat på alla kringgångar och har fått lagen ändrad.
Tydligen är det något med att ägaren blir automatiskt ansvarig för allt som händer...

Den smällen är i så fall bättre än att bli av med kortet. Det kostar ju lite mer att ta om kortet än att kanske betala 1500 i böter och inte få en fortkörning i registret.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024