Fartkameror

rugg1s

"I`ve never been better than today"
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Syndsvall
Hoj
r6
Tjena allihop!
Har en fråga till er!

Har kört hoj och bil nu i cirkus 2 år. Dom där karmerorna har alltid varit mina vänner tills idag. Jag hade brottom som fan till jobbet och det blixtrade utav bara F*n när jag kom farande i alldeles för hög fart.

Jag har ju alltid hört att det är hur chill som helst att köra förbi de där asen på mc men måste fråga iaf. Är jag helt garderad? sitter jag ner i båten? Om inte så kommer bötern för 100 km/h för fort bli rätt saftig skulle jag gissa :p

Tacksam för snabba svar!

Peace out!
 

Dark_Messenger

Guest
Ta det lugnt! Du kan aldrig tvingas betala mer än 4 lax för fortkörning. Billigt ju! :hihi

(Det är tvärlugnt, du kan hjula förbi dom i 300 och visa fingret om du vill)
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Sitt lugnt i din båt du... Som tidigare talare nämnde så kan ingen veta vems hojen är och vem som kör den...

Ut å gasa bara!
 

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
R6
Kommer de börja att ta bakifrån snart?

Hjälper inte så länge de inte får igenom lagändring att den som äger fordonet ska få bötern.. VILKET det verkligen inte borde vara, för isåfall kan du låna ut din bil/motorcykel till någon och så för att han kör 200 på 50 väg så ryker ditt kort ? Verkar lite dumt va :)

Ansiktet måste vara på bild samma gäller ju bil.
 

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
YZF-R6 - 03
Tror jag inte, men visst gör dom det så får dom försöka identifiera förarens röv! :rolleyes:

Haha, men de kan inte bli så att de tar först framifrån och sedan bakifrån? Eller de kanske inte funkar så.
Eller blir de så att de ger böterna till ägaren av fordonet? Så kan de väl knappast bli ?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Haha, men de kan inte bli så att de tar först framifrån och sedan bakifrån? Eller de kanske inte funkar så.
Eller blir de så att de ger böterna till ägaren av fordonet? Så kan de väl knappast bli ?


Undrar om man kan skenregga den på den lokala polischefen då...
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
I andra länder där de tar bakifrån får ägaren till fordonet ev böter, de kan däremot inte ta körkortet av ägaren eller "pricka" ägaren. Det är sedan upp till ägaren att betala böterna och kräva tebax dem från ev kompis som körde bilen. Oftast vet man ju vem som kör ens bil/MC.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top