Fartkameror!

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Jag vet att vissa av er inte direkt tycker om Fartkameror...
här är ett tips så ni kan få avreagera er lite....
(bra om man är trött eller bakis :hihi )

Även om det är via en bil så är det helt okMassakera fartkontroller
Ha så roligt :banana

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
aha!
Nu har jag nått att roa mig med mina 17 mil om dagen på 55:an :tummenupp :D
(får man skjuta dem även om kamerorna aldrig har blixtrat hittills? :va )

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Vill man avreagera sig på riktigt så finns det ju ett par kameror mellan Enköping och Västerås......

skitskrajmc

Djupgående terapi
Gick med
15 May 2003
Hoj
En sån där snabb sak
Penguin skrev:
Vill man avreagera sig på riktigt så finns det ju ett par kameror mellan Enköping och Västerås......

Ja tomma skåp i alla fall :kocko men nog så irriterande!!!

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Det är så skönt när man åker med hojen, bara att vinka och skratta åt de blixtrande kamrorna :lol
Men det är verkligen sällan det sitter någon kamera i skåpen. Lurendrejeri :fatta!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
M:et skrev:
Det är så skönt när man åker med hojen, bara att vinka och skratta åt de blixtrande kamrorna :lol
Men det är verkligen sällan det sitter någon kamera i skåpen. Lurendrejeri :fatta!

När jag körde mellan Gävle å Sundsvall på Ninjan för två år sen passerade jag ett antal sånna där skåp och körde på bakhjulet :D förbi varenda ett och hoppades på att det skulle blixtra nånstans men icke, jävlar vad besviken jag blev :gnissla

Det monterades en del sånna där skåp på R70 förbi Hedemora också när jag körde moped men det var alltid nån med traktor eller dyligt som mejjade ner dem innan de hunnit stå ens några dagar. :Bugar

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
Och Enköping-Strängnäs.
Men det går ju på automatik ner i laglig hastighet lagom till att man kör förbi de där skåpen.
(hups :näsblod .. olagligehts skryt som förtkörningar skulle vi ju ta i hemliga forumet ja :lol )

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
Vart sitter dessa?

Från Enköpingshållet:
2 st på varsin sida på raksträckan innan man svänger in till Aspö.
2 st på varsin sida i Aspö korsningen, (där det är 70)
1st på höger sida strax efter Morrarö. (ungefär där vi stannade till när vi åkte til sh-festen)
1st på vänster sida en bit innan man kommer ut ur skogen och mot Strängnäsbron.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Tinatjejen skrev:
Lovar att det hjälper om man åker förbi dessa 2 gånger om dagen, 5-7 dagar i veckan åxå. *tipsar*

Sett om det har suttit nån kamera i nån enda gång?

(Jag tror nog att Pinguin också vet var de är eftersom han med pendlar den där vägen, antog att han skämta, men det är ju bra för andra att få veta så detaljerat var de finns)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Nix, jag åker inte den vägen varje dag. Strängnäs ligger åt motsatta hållet från enköping, jämfört med Uppsala. Hur är det med geografikunskaperna
Kreuger? :lol

Fast jag tycker fortfarande att Enköping-Strängnäs är en helt okej hojväg (pik till Tina). :7peta

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kreuger skrev:
Sett om det har suttit nån kamera i nån enda gång?

(Jag tror nog att Pinguin också vet var de är eftersom han med pendlar den där vägen, antog att han skämta, men det är ju bra för andra att få veta så detaljerat var de finns)

1. Nix, inga kameror i ÄN.
2. Penguin pendlar åt andra hållet. alltså Enköping-Uppsala. Inte Enköping-Strängnäs.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
Fast jag tycker fortfarande att Enköping-Strängnäs är en helt okej hojväg (pik till Tina). :7peta

Må så vara. Den suger som åka-en-timme-på-fram-och-tillbaka-till-jobbet-två-gånger-om-dagen-väg iaf. :7peta
Får jag som jag vill så pendlar jag åt samma håll som dig i Mars :) . (närmare bestämt Jällaskolan)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Kreuger skrev:
När jag körde mellan Gävle å Sundsvall på Ninjan för två år sen passerade jag ett antal sånna där skåp och körde på bakhjulet :D förbi varenda ett och hoppades på att det skulle blixtra nånstans men icke, jävlar vad besviken jag blev :gnissla

Det monterades en del sånna där skåp på R70 förbi Hedemora också när jag körde moped men det var alltid nån med traktor eller dyligt som mejjade ner dem innan de hunnit stå ens några dagar. :Bugar

KAMEROR !!!!!!!!!!!!!!! It wasnt me ......... :yoparty

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tinatjejen skrev:
Får jag som jag vill så pendlar jag åt samma håll som dig i Mars :) . (närmare bestämt Jällaskolan)

Det blir nära och bra till Rörken m a o!

Då kan du hålla utkik efter Bosse Batong och skicka ut varningar om du ser dem i krokarna på måndagseftermiddagarna! Se det som ett hedersuppdrag! :tummenupp

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
Det blir nära och bra till Rörken m a o!

Då kan du hålla utkik efter Bosse Batong och skicka ut varningar om du ser dem i krokarna på måndagseftermiddagarna! Se det som ett hedersuppdrag! :tummenupp

Med tanke på att jag, isåfall, slutar vid 3 tiden varannan vecka, så kommer jag vara först i kön och mkt solbränd efter denna sommar :D

Annars kan ni ju finta bort Bosse bland foder silosarna så kan jag gömma er bland kalvarna sen :rofl
skämt åsido. Varningar skickas, om detta nu går vägen :yoparty

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
TinaTjejen skrev:
Med tanke på att jag, isåfall, slutar vid 3 tiden varannan vecka, så kommer jag vara först i kön och mkt solbränd efter denna sommar :D

Annars kan ni ju finta bort Bosse bland foder silosarna så kan jag gömma er bland kalvarna sen :rofl
skämt åsido. Varningar skickas, om detta nu går vägen :yoparty

om man är i närheten av strängnäs på en sk offroad hoj är det bara åka ut på övningsfältet och smiska grus :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...