Jag är ledsen att jag måste be om hjälp här angående en bil, men det är så att farsans bil har frusit i låset. Hela storyn är så att morsan hade den till jobbet igår och när hon skulle hem så funkade inte centrallåset via nyckeln. Det visade sig att hon hade glömt ljuset på
. Det gick inte heller att öppna med nyckeln. Totalfruset... Nu har farsan ringt mig och bett mig att komma och hjälpa till eftersom han har svårt att komma ifrån jobbet.
Jag behöver därför tips på hur man kan göra för att få upp låset. Troligtvis är det inte i själva låset som det är fruset för nyckeln går att vrida och låsknappen rör på sig litegrann. Funderat på om man skulle värma upp bildörren med varmvatten med hjälp av plastpåsar kanske...
.
Snälla! Om det är nån som har tips på hur jag ska göra så kan ni väl skriva.. Har ingen lust att stå hela kvällen utomhus med att försöka få upp ett jävla lås.
Förresten så är bilen en Opel Omega kombi 95:a om det skulle hjälpa
/Tack

Jag behöver därför tips på hur man kan göra för att få upp låset. Troligtvis är det inte i själva låset som det är fruset för nyckeln går att vrida och låsknappen rör på sig litegrann. Funderat på om man skulle värma upp bildörren med varmvatten med hjälp av plastpåsar kanske...

Snälla! Om det är nån som har tips på hur jag ska göra så kan ni väl skriva.. Har ingen lust att stå hela kvällen utomhus med att försöka få upp ett jävla lås.
Förresten så är bilen en Opel Omega kombi 95:a om det skulle hjälpa
/Tack