Fasttorkade myggrester!

Fenris

Back on a bike!
Gick med
21 Mar 2005
Ort
Piteå
Hoj
Ducati 916
Undrar bara om någon har nått bra tips för att få bort alla dessa fasttorkade myggrester, ummm... som är typ 4 år gammla, glömde rengöra stället innan jag la undan det och nu ska det fram igen :rolleyes:

någon som provat kemtvätta ett ställ kanske?
för med trasa och lite såpa får jag gnugga ihjäl mig för att få bort skiten.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Fenris skrev:
Undrar bara om någon har nått bra tips för att få bort alla dessa fasttorkade myggrester, ummm... som är typ 4 år gammla, glömde rengöra stället innan jag la undan det och nu ska det fram igen :rolleyes:

någon som provat kemtvätta ett ställ kanske?
för med trasa och lite såpa får jag gnugga ihjäl mig för att få bort skiten.

Ut och kör när det regnar. Klart.
 

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Stockholm, huddinge
Hoj
--
finns ju insekt remover fast det är ju för lacken och framrutan. Men det kanske funkar. Annars blötlägga över natten, fast då kanske färgen går ur eller stället "pajar" på annat sätt
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Kemtvätta om det inte är allt för jävligt. Jag gjorde det för nån hundralapp så nu ser det ut som "köpes" igen. Var i Italien i somras och svettades som en galning. Efter det så luktade stället surt så fort man blev varm... :zpy

Fenris skrev:
Undrar bara om någon har nått bra tips för att få bort alla dessa fasttorkade myggrester, ummm... som är typ 4 år gammla, glömde rengöra stället innan jag la undan det och nu ska det fram igen :rolleyes:

någon som provat kemtvätta ett ställ kanske? för med trasa och lite såpa får jag gnugga ihjäl mig för att få bort skiten.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Kolla förresten stället innan du lämnar in... fick ut en hel del skumgummi som hade blivit förstört i de här brallorna. Petade i de hårda skydden alldeles nyss och fick ut skumgummibitar... Tur som var fanns det fickor så de viktigaste ställena var fortfarande OK.

EDIT: till kemtvätt alltså. Vete fan hur de tvättade för skinnet ser perfekt ut för det står "dry cleaning" med ett kryss över i jackan.

alp_track_pnts_bk_03.gif
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Lägg varma våta handdukar på stället ett tag innan du ska putsa, är det såpavatten i handdukarna går det ännu lättare att få bort!
Funkar på hojen åxå för den delen.
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Fenris skrev:
Undrar bara om någon har nått bra tips för att få bort alla dessa fasttorkade myggrester, ummm... som är typ 4 år gammla, glömde rengöra stället innan jag la undan det och nu ska det fram igen :rolleyes:

någon som provat kemtvätta ett ställ kanske?
för med trasa och lite såpa får jag gnugga ihjäl mig för att få bort skiten.
myggor består i stort sett av proteiner, så antingen kan du slicka av dom och bli krallig på köpet, (salivet bryter ner proteiner) eller så tar du lite Yes som också bryter ner det. vet dock inte hur yes och skin harmonerar. :hihi

Värt att prova.
David.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Ljummet vatten och Yes samt hushållssvamp med grön yta (scotchbrite?)

Kör försiktigt med svampen bara, färgen på skinnnet är oftast bara ytlig.

Därefter kör man med glyceringtvål från EKOL samt smörjer in med EKOL-olja.

Olja och tvål köper man i en hästsportsbutik eller Odal/granngården för under hundralappen (eller vad det heter,det som hette lantmännen förr). Köp INTE nåt kit på mc-butiken där man betalar 3ggr så mycket för hälften så mycket....

Simsalabim...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top