Fatbar styre på en CBR600RR 2003:a

Honda_Emme

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2008
Hoj
Honda CBR600RR - 03
Hej!

Funderar på att bygga om till streetfighter.

Har läst att man behöver en annan styrkrona. Var köper man den?

Är de något annat jag behöver?

Taksam för svar

mvh

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
du kommer behöva.

ny lampa.
styrkrona.. slowdog rekomenderas.
ny bakdel.
ny lack.
nya bromsslangar
ny kedja

plus lite annat. men det där är en start

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Kanske någon expert här kan tipsa om schyssta fatbars, jag slängde först på ett vanligt crosstyre på min men det blev brett som en vattenbuffel (jag kapade såklart styret max först men det var ändå för brett).

Sedan köpte jag ett SuperDuke-styre plus Dukens styrändar och lite annat som behövdes och fick till det skapligt men hur tusan gör man om man vill ha ett styre som inte är bredare än original?

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Kanske någon expert här kan tipsa om schyssta fatbars, jag slängde först på ett vanligt crosstyre på min men det blev brett som en vattenbuffel (jag kapade såklart styret max först men det var ändå för brett).

Sedan köpte jag ett SuperDuke-styre plus Dukens styrändar och lite annat som behövdes och fick till det skapligt men hur tusan gör man om man vill ha ett styre som inte är bredare än original?

jag skulle ta en kik på renthals styren.. dom håller bra kvalitet . och finns i många variationer..vad gäller bredd och höjder.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
jag skulle ta en kik på renthals styren.. dom håller bra kvalitet . och finns i många variationer..vad gäller bredd och höjder.

Har kollat där, iofs ganska längesedan. Numera har 85cc-hojarna fatbars så utbudet kanske har ökat. Det finns i alla fall betydligt fler coola färger nu än förr.

Annars såg jag ett styre som heter Lukas som verkar vara ett bra råämne men har inte hittat någon återförsäljare för det. Med hittat menar jag egentligen "sprungit på", superdukestyret blev bra nog men jag blev lite inspirerad av att läsa om andra. Få se om det håller i sig till januari.

Thanks for the tips.
Vad tycker förresten en snobbkittare som du om de färgade kopplings/bromsgreppen?
Är det för mycket med blått styre och blå grepp eller ska man köra aluminium/blått? Eller blått/orange kanske?

Och de tyska eller om det var franska sadlarna?
Eller kanske man kan köpa en lös sadel till Fazern och plasta på den så det blir kuts-look a la R1?

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
Har kollat där, iofs ganska längesedan. Numera har 85cc-hojarna fatbars så utbudet kanske har ökat. Det finns i alla fall betydligt fler coola färger nu än förr.

Annars såg jag ett styre som heter Lukas som verkar vara ett bra råämne men har inte hittat någon återförsäljare för det. Med hittat menar jag egentligen "sprungit på", superdukestyret blev bra nog men jag blev lite inspirerad av att läsa om andra. Få se om det håller i sig till januari.

Thanks for the tips.
Vad tycker förresten en snobbkittare som du om de färgade kopplings/bromsgreppen?
Är det för mycket med blått styre och blå grepp eller ska man köra aluminium/blått? Eller blått/orange kanske?

Och de tyska eller om det var franska sadlarna?
Eller kanske man kan köpa en lös sadel till Fazern och plasta på den så det blir kuts-look a la R1?

broms och kopplingsgrepp. skulle jag satsa på svarta .

r1-röv är ju lugnt så länge det inte är mellan årtalen 98-03 :)

lycka till.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
du behöver tankdummie och magkåpa i klarlackad kolfiber.
bakramen kapar du av strax efter förarsadeln och klär in i durkplåt.
sen ser jag gärna lite päls på nån detalj.

jag skulle skippa kråss-styre och istället vända upp och ner på cliponen eller om du har pengar köpa valtermoto/vortec/eller nåt annat clipon

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...