Ok, då är en av de gripna släkt med en muslim i Sverige.
Gud vad tramsigt det blivit här, det är inte bara släktskap till en muslim som är intressant utan dotter till en av de kanske två främsta företrädarna för sveriges enorma muslimska befolkning. Hur orkar du ens försöka driva ett resonemang om att det inte är ens värt att notera? Som sagt så hade det varit förstasidestoff och avgångar om det samma hänt i ett kristet samfund, kanske för att kristna i gemene man inte ställer upp på slakt av oliktänkande. Något man nu om någonsin finner skäl att undra om det gäller alla religiösa.
Vem är en välkänd terroristsympatisör?
Jag håller med om att det hela är anmärkningsvärt, men det är inte detsamma som att någon i den här härvan är terrorist. Men visst, jag såg någonstans att vår vän Mehdi sannolikt hade kontakt med talibaner. Om detta är korrekt så ökar det ju onekligen misstankarna mot honom om samröre med subversiva element, terrorister etc. Jag sträcker mig så långt som till misstänkt terrorist, men inte längre. Och som du ju väl vet så har detta varit poängen rakt igenom alla mina inlägg i denna tråd.
Hata USA? Varför då?
Mehgdi Ghezali är en av Sveriges och USA's och förmodligen åtminstone UK's och Pkaistans säkerhetstjänster att betrakta som känd terroristsympatisör. Eller tror du att det är en tillfällighet att SÄPO meddelat andra länder att han var på resande fot och tror du också att SÄPO har för vana att meddela diverse länder så snart en av våra 600.000 muslimer lämnar landet på en soc-resa till deras forna hemland? Jag tror inte det. Jag tror att SÄPO är hyfsat duktiga och jag tror att eftersom UK och US var där typ 24tim efter gripande och förhörde honom så är de ganska intresserade och jag tror att även USA och UK kan välja på ett stort antal skäggmongon att trakassera om det var det de var ute efter.
Varför du hatar USA? Antagligen för att t-rex övertalat dig, han är sjukt sur på deras förre President förut, han har bara iunte hajat (ännu) att den nya är sju resor sämre inkl kommu.
Last edited: