Favorit väg runt mälardalen?

Superpedro

Wrrooooooooooom Braaap braaaap braaaap
Gick med
7 Sep 2005
Hoj
Hojlös
Hejsan alla glada!

Tänkte kolla om ni har nån favorit väg eller guldspot för hojåkning?
Runt Mälardalen.
Kan vara allt från en avlägsen väg som man kan träna bakhjulsåkning eller till motorvägen!?

Min favorit sträcka är en som jag kör till jobbet varje dag, Odensalavägen mellan Knivsta--Märsta. Det kommer ett grymt parti med kurvor! :yoparty

Men i år är det lite mycket kälskott.

Lite nyfiken på bra spots.

MVH Peter

Gabor

Guest
En liten fundering..:) .om man lägger ut ett tips på guldkorn, där det är lite trafik å man får köra ganska mycket ifred..:D .då är risken den att det blir fullt med hojar där, plus de som inte är så välkomna...egoistiskt får jag då säga att jag avstår. :D

Kan drygt rekomendera :D E4 an mellan Arlanda å Norrköping, det är ett poppis ställe, många har upptäckt den redan.:D :yoparty

Ett tips, knutby, solvallavägen, där finns det kurvor att leka i, rakor att wheela på..:tummenupp

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Lurbo-Balingsta-Ölsta sen 55:an till örsundsbro-Torstuna-sen kan man inte ta vägen direkt mot Fjärdhundra (grusväg) utan sväng höger till nästa avfart Fjärdhundra-Simtuna-Bred-Tortuna-Västerås

Gabor

Guest
Lurbo-Balingsta-Ölsta sen 55:an till örsundsbro-Torstuna-sen kan man inte ta vägen direkt mot Fjärdhundra (grusväg) utan sväng höger till nästa avfart Fjärdhundra-Simtuna-Bred-Tortuna-Västerås

:yoparty :yoparty :tummenupp ...ny beläggning i höstas på just sträckan någonstans runt Bred ända till Västerås.... Vi mötte ett corvettegäng en em , de hade bra flås på vagnarna..:D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping