YZ fille
Don´t bring a knife to a gun fight...
Tjenare, nu var det dags för mig att dra igång en lite projekt tråd på min Yamaha Fzs600 årsm. 2000! Tanken är att ha en clean muskel stukad fighter till våren, och som min första hoj. Hojen köpte jag av försäkrings bolaget och den är ramlad dock inte så farligt.
uppläget ser ut som följande:
MT-03 lykta
Lite nya kåpor
en ny kylarslang
olja, oljefilter
sportluftfilter (insatts)
rensa upp rumpan lite
ett riktigt välljudat slipon (homemade)
fetare bakdäck
ny tank (dock beggad)
Insugsgummin
Broms/ kopplingsgrepp model race
fixa bakbromsen (bara konstaterat att den inte funkar, men bellägen är bra)
modda och lacka framstänkan
Ungefär så här tänker jag mig att hojen kommer se ut när bygget är klart dock så blir den Svart.
ja det var allt jag kom på nu men kanske fyler i lite senare och kan passa på att varna er som har hets att det mest sannolikt kommer gå lite segt här i tråden, men kommer att updatera allt jag gör!
update1
så här såg besten ut när jag fick den i sommras!
Skadorna är markerade med dem röda cirklarna!
Update 2
Så har man varit ute och pillat lite idag då! har gjort rent föggarna och bytt insugsgummin, även bytt ut tanken till min nästan nya, svarta fina tank och har även slitit den den hemska framkåpan och kollat lite på hur jag ska lösa monteringen av hastighetsmätaren. känns som om man ska snida ihop ett fäste som liknar org. fast närmare styret, tar lite bilder på det sen och hoppas på tips! Tog tyvär bara en bild när arbetet var klart men ska skärpa mig till nästa update, får även ursäkta mitt garage eller skjul, kalla det vad man man vill fint är det iaf inte!
uppläget ser ut som följande:
MT-03 lykta
Lite nya kåpor
en ny kylarslang
olja, oljefilter
sportluftfilter (insatts)
rensa upp rumpan lite
ett riktigt välljudat slipon (homemade)
fetare bakdäck
ny tank (dock beggad)
Insugsgummin
Broms/ kopplingsgrepp model race
fixa bakbromsen (bara konstaterat att den inte funkar, men bellägen är bra)
modda och lacka framstänkan
Ungefär så här tänker jag mig att hojen kommer se ut när bygget är klart dock så blir den Svart.
ja det var allt jag kom på nu men kanske fyler i lite senare och kan passa på att varna er som har hets att det mest sannolikt kommer gå lite segt här i tråden, men kommer att updatera allt jag gör!
update1
så här såg besten ut när jag fick den i sommras!
Skadorna är markerade med dem röda cirklarna!
Update 2
Så har man varit ute och pillat lite idag då! har gjort rent föggarna och bytt insugsgummin, även bytt ut tanken till min nästan nya, svarta fina tank och har även slitit den den hemska framkåpan och kollat lite på hur jag ska lösa monteringen av hastighetsmätaren. känns som om man ska snida ihop ett fäste som liknar org. fast närmare styret, tar lite bilder på det sen och hoppas på tips! Tog tyvär bara en bild när arbetet var klart men ska skärpa mig till nästa update, får även ursäkta mitt garage eller skjul, kalla det vad man man vill fint är det iaf inte!
Last edited: