FC-MOTO betalning?!?!

Jommaa

Jomma
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
KTM 540* EXC, 2005
Tja, har precis beställt hem lite småprylar och utrustning från FC-MOTO. Valde då Cash on delivery, här är jag nu, hämtat ut mina saker, var inte hemma så lämnades en lapp att jag kunde hämta ut på Bussgods. jag rullar dit, frågar när jag tar ut paketet, ska jag betala något?
Tjejen som hämtade paketet säger att "nejnej, inte till oss iallafall".. Så jag far hem, lika rik som innan... men sitter nu och funderar, hittar inga papper som följt med om någon faktura. Kollar på min order på hemsidan där det ligger en invoice, men visar inget sista betalningsdag eller liknande.. vad ska jag göra?
Maila dom och fråga hur jag ska betala?
Eller är det UPS/Bussgods som missat allt? kommer dom höra av sig till mig?
Tacksam för svar, nya Bandit Alien II Carbon helmet sitter som ett smäck så jag är nöjd !:tummenupp

Aleks86

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2004
Hur lång tid tog det för leverans? Troligen skall du ju betala enligt invoice som är vanligt men kolla med fc-moto så det inte kommer någon och kräver pengar av dig.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag fick ett par skor gratis av FC-Moto en gång då bussbolaget som fraktade dom aldrig tog betalt. Sen beställde jag en jacka som aldrig kom så jag avbeställde den. Men så efter två månader dök den upp vid dörren och jag behövde bara skriva på för att få den. En jacka för 4000kr.

Då sa jag däremot "Jag har inte betalat ett öre för den och avbeställde den för länge sen. Skicka tillbaka den.". Efter ytterligare några veckor fick jag ett argt mail från FC-Moto där dom krävde att få veta varför jag skickat tillbaka den så skrev jag att jag avbeställde den för 6 veckor sedan. Hörde aldrig från dom igen.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Meningen är att du ska betala när ups kommrr med den till dörren. du har gjort dittt, vänta o se om de hör av sig annars kan du maila dom efter en tid. dock tror jag inte fu ska vänta dig ett svar speciellt snsbbt. de är dryga med det, fast d kanske går snabbare när de ser att de inte fått betalt. :)

Jommaa

Jomma
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
KTM 540* EXC, 2005
leveransen gick som planerat.. någon vecka mer eller mindre, följde allt via UPS hemsida.
Ligger något banknummer på ett papper men det är ju bara en massa info om företaget.. står INGET om att det ska betalas in dit.. tror inte att det är tänkt att betalas dit då det inte finns något "OCR" eller liknande.

Lägger undan pengarna och ser helt enkelt.. får jag ett mail så betalar jag ! får kolla på mitt account hur länge beställningen ligger på "invoice" och inte "paid".
vore fint att få sakerna gratis :D

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
leveransen gick som planerat.. någon vecka mer eller mindre, följde allt via UPS hemsida.
Ligger något banknummer på ett papper men det är ju bara en massa info om företaget.. står INGET om att det ska betalas in dit.. tror inte att det är tänkt att betalas dit då det inte finns något "OCR" eller liknande.

Lägger undan pengarna och ser helt enkelt.. får jag ett mail så betalar jag ! får kolla på mitt account hur länge beställningen ligger på "invoice" och inte "paid".
vore fint att få sakerna gratis :D

Eller så gör du rätt för dig, sossefasoner. :krama

Jommaa

Jomma
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
KTM 540* EXC, 2005
Eller så gör du rätt för dig, sossefasoner. :krama

rätt och rätt.. jag har redan gjort mitt EGENTLIGEN.. :arsele vill dom ha sina pengar får dom kontakta mig!

Det skumma är ju att det är väldigt lätt att göra ett konto där och välja denna leverans och betalningsmetod och sedan ändra alla account uppgifterna, antar såklart att dom har en sparningsdatabas med all gammal info men känns inte som tradera/ebay.. nu kan du ändra allt hur du vill..

har hört en kollega som varit med om samma sak med annat företag.. har gått 6-7månader och dom har inte hört av sig.. handlade om skoterdelar beställda från USA.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras