Fel på 3 idag (29/7-12)??

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Eller är det bara för mig som det strular? Telefonen funkade bra imorse, men någon gång kring lunch försvann täckningen och den gick över till att visa "ingen tjänst". Försökte då starta om luren vilket brukar funka när den tappar nät, men utan resultat. Provade flera gånger, tog ur batteriet, tog ur simkortet etc etc, samma sak. Testade att gå in och välja nät manuellt i telefonen, men när jag försöker ansluta till 3 så står det att mitt simkort inte har behörighet att ansluta till detta nät??? Kan heller inte ringa flickvännens mobil (också 3 såklart)... Är det fler som har problem?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
"Aktuella driftstörningar

Just nu kan du uppleva störningar med nätet i hela landet. Detta kan påverka samtal, datatrafik och övriga tjänster.
Vi jobbar så fort vi kan för att åtgärda problemet. Vi beklagar detta.
För fortlöpande information håll er uppdaterade via vår Facebook sida 3Sverige"

http://www.tre.se/Privat/Kundservice/

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
"Aktuella driftstörningar

Just nu kan du uppleva störningar med nätet i hela landet. Detta kan påverka samtal, datatrafik och övriga tjänster.
Vi jobbar så fort vi kan för att åtgärda problemet. Vi beklagar detta.
För fortlöpande information håll er uppdaterade via vår Facebook sida 3Sverige"

http://www.tre.se/Privat/Kundservice/

Tackar för det, försökte leta runt efter någon dylik info men 3s hemsida är ju som vanligt inte helt lättorienterad... Då är ju bara frågan hur länge det här skitet ska hålla i sig... Tycker att det är lite väl att ett helt telefonnät stänger ner i 12 timmar bara sådär... Är det det här jag betalar dyra pengar för liksom??:va

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag har problem med deras bredband i några timmar nu, telefonerna verkar ha funkat dock...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag har problem med deras bredband i några timmar nu, telefonerna verkar ha funkat dock...

hmm, skumt... Undrar vad som hänt...:va

Edit: Telefonen verkar ha nät nu! Måste ha kommit tillbaka inom senaste halvtimmen... Skumt hur som, fan vet cvad som var fel. Får hoppas att det fortsätter funka nu bara.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det var ett mjukvarufel som gjorde att nätet ballade ur. Kollade på 3s facebooksida och det var lynchstämning när folk inte haft internet i ett par timmar. Folk får tydligen panik när de blir tillbakaskickade till 80-talet ett par timmar. :D

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det var ett mjukvarufel som gjorde att nätet ballade ur. Kollade på 3s facebooksida och det var lynchstämning när folk inte haft internet i ett par timmar. Folk får tydligen panik när de blir tillbakaskickade till 80-talet ett par timmar. :D
Men hur kunde de komma in på Facebook och agera uppretad pöbel när de inte hade tillgång till internet?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Men hur kunde de komma in på Facebook och agera uppretad pöbel när de inte hade tillgång till internet?

Ja det förtäljer inte historien. Det var hudratals inlägg om att det var för jävligt och Tre var världens sämsta och allt möjligt. De har väl gått in till grannen som hade fast lina eller nåt?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Problem med tre IDAG? Det har alltid varit problem med 3, att de inte bara lägger ut samma text om driftstörning varje dag istället eftersom det ALLTID har strulat.. Har kvar kontantkortet i min ena Iphone, men använder det inte längre pga det strular hela tiden =/

Nyheter
Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...