felaktig/ ingen nummerplåt

flax

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph speedtriple
vad händer när böterna går upp på att köra med felaktig skylt eller ingen till ca 2000 kr jag har en teori ingen som åker racehoj kör med skylt problem iglarna måste få stopp på oss eller dessa vilket innebär fler döda hojåkare 2007 jag vill säga att det smc o vägverket jobbat för under de senaste 2 åren jag varit med är utkastat till viss del pga( de har inget vi drar i från dom)
oftast har det nog gått över hastighetsbegrensningen från början
mvh flax

ok mycket skitsnack om min stavning mm.
en apa kan du lära att dra på rullen så länge vägen går rakt vad händer när det kommer en krök

Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
100% skitsnack, 0% sammanhang, förpackat i 100% inkorrekt svenska. :tummenupp

Jag gillar %.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
flax skrev:
2366421 vad händer när böterna går upp på att köra med felaktig skylt eller ingen till ca 2000 kr jag har en teori ingen som åker racehoj kör med skylt problem iglarna måste få stopp på oss eller dessa vilket innebär fler döda hojåkare 2007 jag vill säga att det smc o vägverket jobbat för under de senaste 2 åren jag varit med är utkastat till viss del pga( de har inget vi drar i från dom)
mvh flax

Snälla! Använd punkt vid meningsslut & stor bokstav vid ny mening.
Det blir lite lättare att läsa så man förstår då! :)

Men, efter att ha läst om ditt inlägg några gånger så tror jag det är så här du menar:

"Vad händer när böterna går upp på att köra med felaktig skylt eller ingen till ca 2000 kr?

Jag har en teori, ingen som åker racehoj kör med skylt.
Problem: Iglarna måste få stopp på oss eller dessa vilket innebär fler döda hojåkare 2007.

Jag vill säga att det smc o vägverket jobbat för under de senaste 2 åren jag varit med är utkastat (bortkastat?) till viss del pga( de har inget om vi drar i från dom).
Oftast har det nog gått över hastighetsbegrensningen från början."

Eller?:va

För att svara på ditt inlägg:

Jag tror INTE att höjda böter på felaktig/utebliven reg.skylt kommer att leda till fler dödsolyckor pg a att sporthojsåkare skulle försöka köra ifrån polisen.

Jag körde helt utan skylt förra året, blev aldrig stoppad för det & behövde aldrig köra från polisen. Har miniskylt i år & har aldrig blivit stoppad för det eller behövt köra från polisen.

Risken är så att säga ganska liten att bli stoppad...

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
jag fatta INGET...
lämna hojen hemma o dra iväg o läs lite svenska...
fan lite "internet-svenska" borde du ju iaf kunna lära dig...
hejjagheterandreasföresstenvaheterdujagharenbilochenlägenhetochjagvetintevadhejojbörjadejagomnuförstårdunuskavisivartjagvajagtappadebortmig

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
X-up skrev:
2366435 Snälla! Använd punkt vid meningsslut & stor bokstav vid ny mening.

Men, efter att ha läst om ditt inlägg några gånger så tror jag det är så här du menar:

"Vad händer när böterna går upp på att köra med felaktig skylt eller ingen till ca 2000 kr?

Problem: Iglarna måste få stopp på oss eller dessa vilket innebär fler döda hojåkare 2007.

Jag vill säga att det smc o vägverket jobbat för under de senaste 2 åren jag varit med är utkastat (bortkastat?) till viss del pga( de har inget om vi drar i från dom).

Det är fortfarande helt obegripligt. Fler folk kommer dö 2007 på grund av de höjda böterna för körning utan giltlig regskylt. Hur kommer de dö? Jo i polisjakter, eftersom man inte längre kommer stanna, på grund av att böterna höjs med 1600 kronor.

Är det det du menar?

Det är säket flame. eller något.

Härligt rubrikval förresten.

Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
X-up skrev:

Det där var ju inte heller direkt korrekt svenska:peta
Back to topic!

Tror ingenting jag.
Framtiden får utvisa vad som sker.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Lindén skrev:
2366457 Det där var ju inte heller direkt korrekt svenska:peta
Back to topic!

Tror ingenting jag.
Framtiden får utvisa vad som sker.

Jag försökte bara renskriva hans usla inlägg utan att redigera det allt för mycket!

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
flax skrev:
2366421 vad händer när böterna går upp på att köra med felaktig skylt eller ingen till ca 2000 kr jag har en teori ingen som åker racehoj kör med skylt problem iglarna måste få stopp på oss eller dessa vilket innebär fler döda hojåkare 2007 jag vill säga att det smc o vägverket jobbat för under de senaste 2 åren jag varit med är utkastat till viss del pga( de har inget vi drar i från dom)
mvh flax
Jag har läst det här inlägget flera gånger men kan inte fatta va fan du snackar om!! Kan nån förklara på SVENSKA.

svantestorm

Die Hard MC
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha R6 -01
lorkan skrev:
2366450 Det är fortfarande helt obegripligt. Fler folk kommer dö 2007 på grund av de höjda böterna för körning utan giltlig regskylt. Hur kommer de dö? Jo i polisjakter, eftersom man inte längre kommer stanna, på grund av att böterna höjs med 1600 kronor.

Är det det du menar?

Det är säket flame. eller något.

Härligt rubrikval förresten.

haha you made my day , som man säger :p hur fan kan du va yngre än mej å ändå vitsigare? :) känner mej underlägsen..:rolleyes: måste plugga norrman historier nu så jag kan ge mej själv en revanch :p :yoparty
Sees

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
X-up skrev:
2366463 Jag försökte bara renskriva hans usla inlägg utan att redigera det allt för mycket!
Du... du gjorde det bättre:)

Kan vi få lite konstruktivitet här...vad kommer o ske i framtiden..
Jag stannar icke....
Inte för jag har miniskylt eller höjd avgift.
Stannar inte utav principskäl.

Last edited:

valium

Någon ska ju vara sist.
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki Zx-9R -01 Yamaha XTZ660 Ténéré -92
:felämne När vi ändå är inne på att skriva rätt....

By Lorkan

"Ordet "grejer" stavas "grejer", INTE "grejor".

SKINNSTÄLL TJÖPES! strl 54 alternativt en liten 56a, 2-delat sportställ i 2000-3000:- prisklassen. PM:a, ring eller vad fan som helst om du har ett ställ som passar in på den ovannämnda beskrivningen"

KÖPES STAVAS KÖPES OCH INTE TJÖPES

var bara tvungen:hihi

:backontop

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Istället för att bara klanka ner på hans skrivning.
Försök att berätta/ hjälpa till så snällt å trevligt ni kan.

Ingen är bäst på allt, nu vet jag ej hur pass svårt han har för att skriva.
Vet endel folk som har grymt svårt för att skriva, han skulle bli grymt ledsen om ni klankade ner på han. då han äntligen tar mod till sig å skriver.

Jaja var bara tvungen. no hard feelings:pannkyss

Back to topic:

Nja tror inte att det blir någon större skillnad.
Dock kanske folk blir lite försiktigare med minireg eller utan.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Han väntar ett år med att göra sitt första inlägg och så blir det detta. Känns som det borde vara lite mer genomtänkt efter ett år. :hihi

Nä seriöst, sluta klaga på honom vettja! Vi är alla bra/dåliga på olika saker och ingen vill väl bli påmind och utskälld för sina brister. Okej mina första två meningar var kanske inte så snälla...:rolleyes:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Willmar skrev:
2366634 Istället för att bara klanka ner på hans skrivning.
Försök att berätta/ hjälpa till så snällt å trevligt ni kan.

Ingen är bäst på allt, nu vet jag ej hur pass svårt han har för att skriva.
Vet endel folk som har grymt svårt för att skriva, han skulle bli grymt ledsen om ni klankade ner på han. då han äntligen tar mod till sig å skriver.

Jaja var bara tvungen. no hard feelings:pannkyss

Back to topic:

Nja tror inte att det blir någon större skillnad.
Dock kanske folk blir lite försiktigare med minireg eller utan.

ah men seriöst, när man ändå inte fattar va han skriver så man inte kan hjälpa då kan man likagärna vara lite jävlig :p.. finns inge bättre sätt att få folk o lära sig än att klanka ner på dem, o gräver dem bara ner sig ännu mer när man klankar ner på dem så e dem ändå för veka för dagens samhälle så då kan dem likagärna stanna inne :D.. yeees.. hehe.. lite, men bara lite ironi o skämt o allt såntdär i dehär inlägget :D :pannkyss :pannkyss

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Men jag klankar inte bara ner på hans stavning, jag håller inte med honom alls heller. Resonemanget (om jag har förstått det korrekt) är helt åt skogen enligt mitt tycke.

Och på SH.com stavas tjöpes tjöpes, inte köpes. Begrips? :kulspruta

flax

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph speedtriple
X-up skrev:

För att svara på ditt inlägg:

Jag tror INTE att höjda böter på felaktig/utebliven reg.skylt kommer att leda till fler dödsolyckor pg a att sporthojsåkare skulle försöka köra ifrån polisen.

Jag körde helt utan skylt förra året, blev aldrig stoppad för det & behövde aldrig köra från polisen. Har miniskylt i år & har aldrig blivit stoppad för det eller behövt köra från polisen.

Risken är så att säga ganska liten att bli stoppad...

för det första ska jag försöka skriva lite bättrre
o dysleksi är inget skämt

lorkan skrev:
2366847 Men jag klankar inte bara ner på hans stavning, jag håller inte med honom alls heller. Resonemanget (om jag har förstått det korrekt) är helt åt skogen enligt mitt tycke.

Och på SH.com stavas tjöpes tjöpes, inte köpes. Begrips? :kulspruta
kör du på det sättet kan du ju möta mig öga mot öga din fjolla

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...