Felmedelande,hjälp!

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Det hela började med att jag skulle uppgradera Msn messengern,efter det så kommer det upp ett felmedelande hela tiden.Inte nog med det startsidan ändrar sej hela tiden.Medelandet ändrar sej också,på just detta står det "Yxb1.exe" nästa gång jag startade om stog det "oxb1.exe"...Vad är det frågan om,jag har kört Adaware och tagit bort misstänkta filer,Norton har inte heller sagt nåt.... :confused: Tips tack :Bugar

Bifogat

• Fel.JPG
    Fel.JPG
    13 KB · Visningar: 64

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Hackern säger: Döp om ws2_32.dll (finns i c:\windows\system32) till något annat och boota om.

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BMW K1300s -09
Exup skrev:
Det hela började med att jag skulle uppgradera Msn messengern,efter det så kommer det upp ett felmedelande hela tiden.Inte nog med det startsidan ändrar sej hela tiden.Medelandet ändrar sej också,på just detta står det "Yxb1.exe" nästa gång jag startade om stog det "oxb1.exe"...Vad är det frågan om,jag har kört Adaware och tagit bort misstänkta filer,Norton har inte heller sagt nåt.... :confused: Tips tack :Bugar
Jag skulle testa att byta dll:en.
Jag tycker att det verkar lite dumt att döpa om den då den innehåller API:er som används av de flesta internet och nätverks applikationer du har på burken.

//\//\

Bifogat

• ws2_32.zip
    27.6 KB · Visningar: 25

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Mojje skrev:
Jag skulle testa att byta dll:en.
Jag tycker att det verkar lite dumt att döpa om den då den innehåller API:er som används av de flesta internet och nätverks applikationer du har på burken.

//\//\
Windows känner av att filen saknas och kopierar dit en ny fräsh. Det var därför. Men nu funkade det ju inte. Synd.

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Jag har funderat lite till. Det kan ju inte bara vara ws2_32.dll som är korrupt om din startsida ändras. Du säger att du har kört Ad-aware. Testa att installera och köra Spybot - Search & Destroy. Det är ett annat program typ Ad-aware som tar bort junk som man inte vill ha. Det kanske hittar det Ad-aware missade...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...