Soran Ismail är den mest inflytelserika svenska twittraren enligt årets Twitterbarometer, som görs på uppdrag av Medieakademin.
Ingen svensk kvinna har tagit sig in på topp tio.
Den mest inflytelserika kvinnliga twittraren totalt sett, SVT-profilen Gina Dirawi, ligger först på plats 14.
Twitterbarometern utgår bland annat från hur många svenska följare ett konto har.
Omni.se
Såhär kan vi ju självklart inte ha det! Valfrihet på Twitter!? NEJ NEJ NEJ!
Från och med 1 maj så kommer Staten gå in och tvångskvotera in kvinnor bland svenska medborgares twitter-följare. Tänker till en början att man genom en slumpmässig generator får de man följer radera utifrån kön tills de är fifty-fifty, sen efter det så kan man bara följa nya människor ett kön i taget, med start på en kvinna såklart!
Vad detta skulle resultera i? Jämställdhet på Twitter och därmed också världsfred, stoppad global uppvärmning och Sverige blir ett föregångsland i ALLT, såklart...
Kvinnor producerar liv, så det är synd om kvinnor, det är ju trots allt ett medicinskt problem...
http://nyheter24.se/debatt/838872-fanny-astrom-att-kvinnor-foder-barn-ar-ett-problem-som-maste-losas
Kvinnor producerar liv, så det är synd om kvinnor, det är ju trots allt ett medicinskt problem...
http://nyheter24.se/debatt/838872-fanny-astrom-att-kvinnor-foder-barn-ar-ett-problem-som-maste-losas
Troligtvis skulle samhället inte acceptera att man "odlar" barn på det sättet."Jag ser det som en extremt angelägen uppgift för feminismen att hävda kvinnors rätt att existera som människor, helt utan att offra sina kroppar för att sätta något liv till världen. Den som ändå vill göra det kan väl göra det."
Kan man ta det som ett löfte att hon aldrig ska skaffa några barn?
Om nu det här är ett så enormt stort problem, och det är så lätt att uppfinna en process där barn odlas utanför kroppen, varför har inte då alla oerhört duktiga och kompetenta kvinnliga forskare löst problemet för länge sedan?
För många år sedan fanns en tråd här på sporthoj där flera av tjejerna som hänger här påstod att dom aldrig skulle skaffa barn, undrar hur många av dom som torkar bajs i dag?
Så jag som inte dödar barn är heller inte feminist?Feminister föder väl inga barn. Att döda barn är dom däremot bra på.
Så jag som inte dödar barn är heller inte feminist?
Japp, jag inser att du förmodligen är helt emot abort.
Du skrev att feminister dödar barn.Det skrev jag väl inte. Varför tror du det?
Inte helt emot men jag anser att det är moraliskt tvivelaktigt och borde begränsas. Säg två aborter under en livstid. Sen borde inte staten bekosta det nåt mer om det inte finns särskilda skäl som t ex låg ålder, våldtäkt eller starka medicinska skäl. Man borde inte få göra det så sent som i Sverige heller.
Du skrev att feminister dödar barn.
Som sagt, jag tror inte det är så många som använder det som preventivmedel.
Sverige har, trots subventionerade preventivmedel, högst aborttal i Västeuropa. Aborttalet hos kvinnor i Sverige mellan 25 och 29år har dessutom ökat i förhållande till föregående år enligt Socialstyrelsens statistik 2014. Nu visar en nyligen publicerad nationell studie att svenska kvinnor använder preventivmedel i mindre utsträckning än kvinnor i andra länder och att fler använder ineffektiva metoder.
Studien visar att 8,9 procent av svenska kvinnor som behöver preventivmedel inte använder något sådant. Kvinnor som är fertila, inte är eller vill bli gravida, och har sex med män räknas i studien som i behov av preventivmedel.
Det gör dom ju också. Det utesluter inte att man kan vara feminist utan att ha dödat några barn.
Sverige har högst aborttal i hela Västeuropa. Jag tycker att det är förkastligt och det är inget som jag vill bidra till med mina skattepengar.
Jag säger som den gode Cornelis: Det är röta i vårt sekel, dekadans, dekadans.
http://www.mynewsdesk.com/se/msd/pr...foerlitar-sig-paa-ineffektiva-metoder-1221741
Det gör dom ju också. Det utesluter inte att man kan vara feminist utan att ha dödat några barn.
Sverige har högst aborttal i hela Västeuropa. Jag tycker att det är förkastligt och det är inget som jag vill bidra till med mina skattepengar.
Jag säger som den gode Cornelis: Det är röta i vårt sekel, dekadans, dekadans.
http://www.mynewsdesk.com/se/msd/pr...foerlitar-sig-paa-ineffektiva-metoder-1221741
Det är lite intressant att MSD inte räknar kondom som ett preventivmedel.
Det enda som räknas är läkemedel.
Det är lite intressant att MSD inte räknar kondom som ett preventivmedel.
Det enda som räknas är läkemedel.
The distribution of contraceptive methods used by all women and in different age groups is presented in Fig 2. Use of SARC was highest in the younger women and thereafter became lower with increasing age. LARC use was lowest in younger age groups and thereafter rose with increasing age. The use of other methods such as the condom or emergency contraceptive pills had a peak at 20–29 years and thereafter fell.
...
We define “unmet need for contraception” in Sweden as non contraceptive users who are not trying to get pregnant, are not infertile or who do not exclusively have same sex partners. Among the 268 non contraceptive users in our sample, 65 were trying to conceive, 100 were “infertile or partner infertile or sterilized”, 8 were menopaused, and 6 had exclusively same sex partners, leaving a total of 89 non users with a need for contraception. The unmet need for contraception in Sweden is thus 8.9% (89/1001 women).
Hittar mellan 86-99%, men känns inte tillförlitligt direkt.Kondom anses väl i regel inte vara ett effektivt preventivmedel, i storleksordningen 80% har jag för mig.
Inte helt emot men jag anser att det är moraliskt tvivelaktigt och borde begränsas. Säg två aborter under en livstid. Sen borde inte staten bekosta det nåt mer om det inte finns särskilda skäl som t ex låg ålder, våldtäkt eller starka medicinska skäl. Man borde inte få göra det så sent som i Sverige heller.
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!