ferrari f1

peppureikä

Guest
Hej på er alla sporthojförare!!! Vad tror ni om Kimis möjligheter i år???? Vinna eller försvinna...??? Eller Heikkis ?? Som ni förstår är det här tråden mest för finländare som hänger här på sporthoj.com , annars blir det bara pajkastning hit o dit som ni säkert förstår....men men lycka till Kimi , önskar jag iaf!!!
 

LILAB

Väntar...
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Luleå
Hoj
KTM 450 EXC/SM
Hej på er alla sporthojförare!!! Vad tror ni om Kimis möjligheter i år???? Vinna eller försvinna...??? Eller Heikkis ?? Som ni förstår är det här tråden mest för finländare som hänger här på sporthoj.com , annars blir det bara pajkastning hit o dit som ni säkert förstår....men men lycka till Kimi , önskar jag iaf!!!


Inte finnländare men självklart är jag med och hejar fram Kimi till sitt efterlängtade VM guld i år. :hoppa :klappar
 

MikkE

Guest
Ja visst , kul om han äntligen vinner vm!!!! de e bara hoppas att schumi hjälper till !! ;-)

Schumis tid är över nu tycker jag. Kimi kommer att ha bra chanser i år. Speciellt med ett stall som har bilar som håller ett helt race.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ska bli kul att se vad Kimi kan prestera i ett erkänt bra stall. Man har ju under årens lopp fått för sig att McLarens benägenhet att stanna under loppen har försvårat hans jakt på segrar men det kan ju också vara hans körstil som sliter hårt på materialet.

Nu ska det som sagt bli kul att se vad som händer...
 

peppureikä

Guest
Ska bli kul att se vad Kimi kan prestera i ett erkänt bra stall. Man har ju under årens lopp fått för sig att McLarens benägenhet att stanna under loppen har försvårat hans jakt på segrar men det kan ju också vara hans körstil som sliter hårt på materialet.

Nu ska det som sagt bli kul att se vad som händer...
Japp, det sägs att Kimi kör för hård o sparar inte bilen , men han e ju en racerförare och då tänker man bara att vinna o gasen i botten....vi få se hur det blir med Ferrari , nu har han iaf världens bästa motortillverkare när det gäller racerbilar , nu e det upp till honom att bevisa att han är snabbaste oxå......
 

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
Kimi och massa med deras ferrari f1 kommer säkerligen dominera medan alonsa kommer göra ett inte fullt så bra vm då han byter till mercedes som inte alls är lika bra som varken ferrari eller renault!
 
Gick med
4 Oct 2004
Ort
torpet
Hoj
jodå
Kimi har en cool hoj i allafall :tummenupp
Kimi1.jpg
 

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
custom is the shit:yoparty
Men ferrari enzo i garaget var mer porr:tuttar
 
Last edited:

LILAB

Väntar...
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Luleå
Hoj
KTM 450 EXC/SM
Schumis tid är över nu tycker jag. Kimi kommer att ha bra chanser i år. Speciellt med ett stall som har bilar som håller ett helt race.

Schumis tid som försteförare i F1 är över men han har en helt del med Ferraris tävlingsverksammhet att göra.

Gammalt onödigt vetande .Han fick en kvarts miljon i böter för att ha bogserat tre snöskotrar :gnissla
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=21251
"Räikkönens inkomst som av domstolen bedöms vara 150 000 euro per månad -05"
Har ju säkert inte minskat med ny arbetsgivare :D

Lite felskrivet av tidningen i fråga, skotrarna bogserades inte.
Dom kördes på släp med han saknade kökort för ekipaget + att det var ytterligare några trafik brott :pannkyss
 
Last edited:

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
Schumis tid är över nu tycker jag. Kimi kommer att ha bra chanser i år. Speciellt med ett stall som har bilar som håller ett helt race.

Schumis tid är över men det är inte pga att han är dålig elr nått för varken kimi eller massa kan rå på honom fortfaranade om de tar en tur på banan nu!;)
Alonso är enligt mig den bästa F1 föraren efter Schumis men jag är iriterad att han bytte till mercedes för det kommer bara resultera att det blir minimal konkurens mellan Ferrari och resten!
 
Last edited:

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
Kan bli en rolig sesong, det är ju en hel del förändringar bland team och förare.
Och lite nya regler.

Jo det är ju klart:)
Men förra säsongen var ju den bästa på flera år, ren dramatik mellan schumi och alonso:tummenupp hoppas det blir minst lika spännande detta året!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top