Fett ös på 'kullen...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag tror inte någon var missnöjd med måndagens körning på Kinnekulle med SunShine MC :tummenupp (möjligen killen som brakade av under bron och kastades av). Perfekt väder (strålande sol och lagom temp i luft och asfalt). Håkan, Carola (med egen fotograf/mek), Affe och jag var representanter för den Uppsaliensiska hären.

Vi gjorde alla framsteg. Affe jobbade bort mentala spärrar efter kraschen tidigare i månaden och fick bättre fart, Carola öka takten avsevärt jämfört med tidigare och platsade in i snabba gruppen med sina låga 1:11-tider (nä, inte tog vi tid per varv... :rolleyes: ) och körde därmed snabbare än majoriteten av de andra deltagarna (!) och Håkan var vassast på banan (1:02 uppmätt, men senare ännu snabbare) i tät kamp med en kille på en Gixxer-1000 och följt av en Aprilia RSV Mille (killen var andra gången på bana!). Själv "touringåkte" jag på 1:11 de första passen, men sedan slog det slint och det blev 1:09, 1:08 och som snabbast runt 1:07,7. Jag vet nu var jag kan kapa av ett par sekunder till (ge fan i bromsen helt enkelt in under bron och inför Kvarnkurvan :) ) innan det tar stopp pga för liten motor bristande grepp - någon som har 100 hästar till samt lite vrid, att låna ut ? Frustrerande att bli ifrånåkt på rakan av en SV650 :D - tur att det fanns ett helt varv med kurvor att ta igen på de större cyklarna.

Så där roligt har jag inte haft på någon banåkning sedan förra sommaren :yoparty

Bilder och film kommer väl när fotograferna återhämtat sig...

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Låter skitskojj! Fan nästa säsong blir det banåkning på någon stärre bana än rörken helt kart!

Värkar :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
ReDan skrev:
Låter skitskojj! Fan nästa säsong blir det banåkning på någon stärre bana än rörken helt klart!

Det går inte att jämföra. Rörken är som att öva fickparkering hemma i vardagsrummet, när man väl fått känna på hur det är att hålla stum gas hela lådan ut på en stor bana och ligga med ordentligt nerlägg i 150+... :)

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Ahh det var superkul!!! Jag skrapade lite på höger fotpinne så då fick det vara nog med pressandet.....hua man sket ju nästan i brallan.

Du Tom! Snart kommer jag o tar dig ;)

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Det där såg ju riktigt bra ut Bluegreengrey!

Det var många som inte vred något på huvudet alls men man ser vart du kollar iaf!
Om en annan får uttala sig i den frågan iaf;)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...