Fick punka igår...

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Där åkte jag; påväg hem från Waxholm efter en lite posertur och ett fikastopp. Jag tog inte vägen över Bogesund hem för det var kallt och verkade bli regn. Istället tog jag "vanliga" vägen där de höll på med att lägga ny asfalt.
Påväg ner mot rondellen råkade jag gasa på lite och jag tyckte att det svaljade till lite när jag växlade upp men inget farligt.
Genom rondellen var hojen misstänkt trögstyrd och sladdrig...
Så jag stannar på påfarten på Norrtäljevägen och sticker ett finger in i bakdäcket, det sjuker in nån cm... Hoppsan :eek:
Jag fick vänta två timmar på att min snälla men sege styvfar kom med ett släp så man fick hem åbäket. Kallt var det och ciggen tog slut.
Däcket kom inte loss fören 0030 på natten. Det är inlämmnat till Wheeler Dealer som får visa att han är så bra som alla säger. Men en kul telsvarare har han.

Ett stort tack till alla mcåkare som stannade eller tänkte göra det( även han som slangade 200m förbi mig, underhållning).
Ett stort :finger till de två snutbilar som bara körde förbi!

/Punkterad soppatorsk

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Punka

Ring mig så fixar jag det fortare än wheelermannen.
:fakta

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag brukar köra hem skiten med punka. Kommer man bara upp i lagom fart så går det hyfsat.

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
punka

samma här. fick punka på hayabusan, höll dryga 200 på motorväg, någon timma sådär(på väg från oslo till sthlm).
Sänkte farten till 150 och tyckte hojen vart lite trög. tittade ned på bakhjulen och såg att det var fett med lite luft. Så jag chansade och ökade farten igen och då blev det snabbt bättre igen. sen svängde jag in på första avfart och när jag fick stopp var det så fälgen nästan låg igenom mot marken.
men håller man bara farten så...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: punka

Comi skrev:
samma här. fick punka på hayabusan, höll dryga 200 på motorväg, någon timma sådär(på väg från oslo till sthlm).
Sänkte farten till 150 och tyckte hojen vart lite trög. tittade ned på bakhjulen och såg att det var fett med lite luft. Så jag chansade och ökade farten igen och då blev det snabbt bättre igen. sen svängde jag in på första avfart och när jag fick stopp var det så fälgen nästan låg igenom mot marken.
men håller man bara farten så...
Och så har man god framförhållning så man kan bromsa mjukt å fint när älgen springer ut på vägen. :crash

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Gäller bara punktering bak, då... Fram är ingen lek. Bromsa hårt med punka bak är inga problem, så länge det är hyfsat rakt.

Skorpan

Guest
regna som fan en gång och jag körde på vägrenen när det var kö....fick punka bak på par månader gammalt däck bara,gick inte o laga skiten heller,var 1 cm öppning..... måste ha kört på nåt stort jag inte såg i regnet,det var jäääävligt surt o pynta ett nytt däck då :mad: men det var ingen fara o komma hem iaf

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Men att köra bana med punka känns konstigt. Det wobblar ganska brutalt under nerlägg ;) Jag körde dock bara någon sekund långsammare än annars pga wobblet och att det kasade så konstigt i en chikan... Tog ett par varv att inse att det faktiskt var något riktigt galet (trögtänkt ibland).

Punkasprejen är alltid med när det är långturer på gång - det täcker i alla fall mindre brutala punkteringar.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
soppatorsken skrev:
Ett stort tack till alla mcåkare som stannade eller tänkte göra det( även han som slangade 200m förbi mig, underhållning).
Ett stort :finger till de två snutbilar som bara körde förbi!

/Punkterad soppatorsk

Då kanske jag ska ta åt mig?
Det var jag och en polare som kom på en Ducce Monster (jag) och en Duke II:a

Skönt att det löste sig föresten.

//Lartes

P.s vi klarade regnet

ZX-9R

Varför Knäskrapa?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-9R Ninja -96
Har aldrig fått punka på hojen.
Hittade en konstig, kromad pryl som satt stadigt i bakdäcket för några år sedan när jag rastade hojen på Sviestad.
Gissa om jag smög hem :rolleyes:
Pyste duktigt när däcknasaren drog ut den med tången...

Har hittat en lagom stort utrymme för en punkaspray under främre sadeln på min ZX9'a så den är alltid med.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Re: Punka

Comi skrev:
Ring mig så fixar jag det fortare än wheelermannen.
:fakta

Ska tänka på dig nästa gång men det är fixat & påsatt nu.
Att köra hem är inget alt när man ska igenom hela stan.
Svårt att hålla "farten uppe" då.
Btw. Är det nån risk att en lagning går upp?

@ZX-9R
Har hittat en lagom stort utrymme för en punkaspray under främre sadeln på min ZX9'a så den är alltid med.
Jag har förstått att det inte är poppis hos däckknasarn att använda spray...

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Re: Re: Fick punka igår...

Lartes skrev:
Då kanske jag ska ta åt mig?
Det var jag och en polare som kom på en Ducce Monster (jag) och en Duke II:a

Skönt att det löste sig föresten.

//Lartes

P.s vi klarade regnet

Japp, det ska ni. Tack.
Jag hade prexis fått upp hojen på släpet när det började droppa lite.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Re: Re: Re: Fick punka igår...

soppatorsken skrev:
Japp, det ska ni. Tack.
Jag hade prexis fått upp hojen på släpet när det började droppa lite.

skönt lycka till ifortsättningen hoppas vi träffas nån gång i Vaxholm under andra omständigheter.

snobben

stunt4life
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
ktm & suzuki
jag fick punka för några dar sen i typ 40km/h och jag kunde inte svänga nånting! bara stanna och läs. leda hem den...ps. var typ 100m.. finns det ingen risk att fälgen blir skev/sne om man fortsätter köra :confused:

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...