Fick skriva under vid trimmning

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Vad är det för nå skit?
Husqvarnan skar, efter 300km. Tydligen var nålen för långt nedtryckt för att klara eu-krav eller något liknande = för lite bensin, skulle höjas upp när man köpt hojen men någon hade glömt att säga det :va

Fick iallafall grejerna bytt på garanti, beställde ett trim i samband med det som sattes på och när jag hämtade hojen tvingades jag skriva under att min lagliga 125;a nu mer var en cross och inte en lätt mc.

Hade jag beställt trimmet via internet eller liknande, hämtat ut från posten och skruvat dit själv så hade jag ju aldrig behövt skriva under något sådant. Vred och vände på det ett tag men det skulle skrivas under. Strök då över raderna där det står att jag använder det, så det bara finns underskrift för att jag köpt det.

Han lovade att inte skicka in det, utan skulle arkivera det men ville ändå ha underskrift. Till villken nytta om han ändå lovat att inte skicka in det? Vem ska ha det ens? Verkade inte som att ÅF hade någon speciell koll heller, men snackade nått om halvards eller villka det nu var som tog in husqvarna-saker till sverige.

Vad var det för papper egentligen, vars skulle det hamnat?
Tycker det lät väldigt konstigt... någon av er som skrivit under att era hojar nu mer inte är lagliga för gatan i och med trimmköp? :va

Last edited:

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Är väll för att nästa gång den skär och du kommer och vill ha det på garantin, så kan han säga att du trimmat den/ändrat orginalutförandet och därmed så gäller inte garantin längre och då är du fucked.
:FU

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har väll funnits fall då handlare hamnat i kläm då dom trimmat moppepojkarnas cyklar.

Han kanske tänkte på det och ville ha det på papper att du vet vad det innebär.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Han ville nog bara ha ett papper på att du är medveten om att din hoj inte är en laglig gathoj längre. Detta för slippa problem/ansvar om du skulle klota eller åka fast. Då har han ju bara trimmat en "tävlingshoj" åt dig.

Last edited:

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Jo, men jag kan ju fast än bara köpt trimmet men ändå kört original.
Sen om nästa ägare eller så skulle köra original, råkar krocka eller något händer. Tänk om det står någonstans att den är olaglig och vips så blir det en massa problem?

redigering: Det var inte han som ville ha papperet, utan det hade följt med trimmet och skulle sen skickas tillbaka men jag lyckades få honom att inte göra det.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Du är antagligen fucked om den skulle behöva komma på garanti-rep någon mer gång :D ahaha!

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Haha, mja.. möjligt men tror inte det iom att det bara finns underskrift för att jag köpt trimmet och inget som säger att jag använder det, som papperet dessutom verkade antyda på...

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Haha, mja.. möjligt men tror inte det iom att det bara finns underskrift för att jag köpt trimmet och inget som säger att jag använder det, som papperet dessutom verkade antyda på...
Tänk såhär. OM du åker dit av idiotsnutarna i Västerås så skulle dom någ inte dra sig för att använda den där underskriften som bevis mot dig.. Visst risken är ju minimal, men ändå ett skäl till att inte skriva på skiten :tungan

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
jaa klart du inte ska skriva på något. gå till en annan ÅF isånafall, jag behövde inte skriva på något när jag beställade mitt HGS. Dock så skar min också efter 100 mil ;o. tror felet var för mig att den seperata oljeblandningen inte pallade när man körde på bana, eftersom man motorbromsar mycket och går på höga varv, men små hastigheter ;o

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!