Fiddyn går inte kicka igång , hjälp någon!

phbla99a

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2013
Hoj
2012, orion och dirtbike
det började men´d att jag var ute och åkte med min bror och helt plöstligt så stegrade jag över och då hoppade kedjan och slog bort megneten på svänghjulet. och sedan efter jag hade lagat allt och hade satt dit en ny tändplatta så skulle jag starta fiddyn men då smälde den bara av direkt och sedan dess har det inte gått att kicka ifall jag inte hjälper till och snurra på svänghjulet men sen så går det inte mer!:confused: fattar inte vad det är för fel, snälla hjälp någon (tacksam för alla svar) :Bugar

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Suzuki RF900R -96
Kicken sitter fast så att det tar emot när du försöker kicka, det går inte att utföra en full kickrörelse - förstår jag dig rätt? Vad händer om du försöker lägga i växel och dra runt motorn med hjälp av bakhjulet?

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
Glömt något löst inne i motorn som kilat fast sig?
Riv och kolla att allt går fritt

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
När kedjan hoppar av och kastas fram med sånn fart att tändningen går sönder, kan det även gått sönder andra saker, eventuellt vid drevet. Axeln som håller motordrevet kan vara skadad, krökt, eller motorblocket kan vara sprucket. Axeln kan då låsa kickdrevet som sitter på andra sidan. Du beskriver att motorn går runt för hand, då du snurrar på svänghjulet. i något läge så funkade kicken och sedan blev det stopp. Blir det plötsligt tvärstopp kan någon av skiftgafflarna innuti växellådan bli krökta. Ta några bilder och lägg upp här om du är osäker.

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli