Fighterblade!

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
i dag började jag äntligen bryta lite i gammelbladen! hann iaf rensa bort kåpor och få fast styret! jag valde ett hebo-racing fatbarstyre från crossbolaget i umeå, 895 skr! blev riktigt jla bra faktiskt! skitbra körställning :yoparty i morgon ska jag ta itu med att gömma kabelhärvan. sen så har jag problemet med nya bromsledningar! tyvärr så har ju hondas ingenjörer pressat fast slangarna i förgreningsblocken! riktigt bra eftersom jag då måste byta alla slangar istället för en!!!! kopplings vajern blev sisådär 20 cm för kort den med, ska kolla om någon cross har en i lämplig längd. återkommer med bilder allt eftersom jag får något gjort :yoparty :yoparty :yoparty
//// magnus

Bifogat

• fireblade 668.jpg
    fireblade 668.jpg
    50.2 KB · Visningar: 505
  • fireblade 669.jpg
    fireblade 669.jpg
    54.9 KB · Visningar: 513
  • fireblade 670.jpg
    fireblade 670.jpg
    59.2 KB · Visningar: 522
  • fireblade 672.jpg
    fireblade 672.jpg
    49.4 KB · Visningar: 338

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Riktigt nice. :tummenupp
Du får berätta hur det löser sig med vajrarna.

Vem vet snart kanske det dyker upp fler fighters baserade på CBR900RR-hojar......*blink*

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gixxer 750 -98
Det är inte alltför krångligt att pilla in slangarna under tanken på bladen. Får förlänga sladdarna till lampan, det är det enda tror jag. Kopplingsvajer trollar nån schysst mc-handlare lätt fram till dig. Tycker cbr 900 är en av de snyggaste hojarna i streetfighterutförande. Sen är det schysst motor i den också. Bra val :tummenupp
Lycka till med resten av bygget!

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
jag har inte bestämt mig för vilket lyse jag ska ha än! fast jag är mest sugen på dubbla runda, såna som wiseguy hade på sin R1:a fast jag ska nog köra helt utan kåpa!

Bifogat

• lysen.jpg
    lysen.jpg
    18.4 KB · Visningar: 107

Pierc

Känner demonerna komma
Gick med
30 Nov 2003
Hoj
Suzuki Gsxr 750w (Streetfighter)
Schyssta lysen.. likadana som jag har på min gsxr 750.... kanon snygg hoj i övrigt..... lycka till. :yoparty

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
har varit i garaget en stund nu i natt! gjorde iaf lite framsteg med elsystemet! allt fick plats framför luftburken (efter liten kapning av insugssnorklarna) :D kablar till lyse och blinkers är framdragna.... har dessutom anti-dekalat bakdelen så den numera är blanksvart! ska göra likadant med tanken oxå så behöver jag inte lacka om direkt..... slänger upp några bilder i morrn på det som blivit gjort!

/// magnus

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
madmagnus skrev:
borrade orginal! förstärkning på undersidan
Hur förstärkte du den ?
Svetsade du på en en extra bit aluminium där hålet skulle vara eller ?
Det är det jag funderade på att göra på min. Måste dock hitta någon som svetsar aluminium.

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Wiseguy skrev:
Hur förstärkte du den ?
Svetsade du på en en extra bit aluminium där hålet skulle vara eller ?
Det är det jag funderade på att göra på min. Måste dock hitta någon som svetsar aluminium.

jag har en bricka på ca 40 mm, 3 mm tjock på undersidan. som jag fått slipa till lite för att den ska få plats! mina fästen sitter ganska tätt så det är ganska lite plats mot styrhuvudet. fast jag har även funderat som du på att svetsa in en alu förstärkning! vet inte om det behövs dock :va

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
madmagnus skrev:
i dag började jag äntligen bryta lite i gammelbladen!
Trevligt! Inte så långt emellan oss heller... Får bli ett Norrlands SF möte framövers... :tummenupp

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
tänkte lägga in några bilder från i kväll! framförallt visa vad det blev av elsystemet... har ju även slitit dekalerna av bakdelen å det blev bra! fast när jag började klösa på tanken så visade det sig att det var dubbla lager med dekaler och det undre var klarlackat :( så det blir nog att lakera hela hojen nu (hade tänkt vänta lite med det) dom framdragna kablarna på sidan av kylaren är till blinkers och dom två som sitter strippade på kablarna till tändningslåset är till framljus. funderar på att sätta tutan under sadeln, om jag ska ha någon förståss??? provade även att montera en bit kantlist runt en del av tanken och det blev bra, tanken smälte ihop med ramen snyggare! tog även bort den fula framskärmen, synd att det inte går att vara utan.... blir nog en ny i kolfiber i stället :tummenupp ska beställa lyse strax och göra ny stålomspunna bromsslangar fram... lägger upp mer foton senare
/// magnus

Bifogat

• fireblade 674.jpg
    fireblade 674.jpg
    69.9 KB · Visningar: 222
  • fireblade 675.jpg
    fireblade 675.jpg
    60.9 KB · Visningar: 220
  • fireblade 678.jpg
    fireblade 678.jpg
    69.2 KB · Visningar: 187
  • fireblade 679.jpg
    fireblade 679.jpg
    68.1 KB · Visningar: 176
  • fireblade 682.jpg
    fireblade 682.jpg
    73.9 KB · Visningar: 205
  • fireblade 683.jpg
    fireblade 683.jpg
    83.4 KB · Visningar: 220

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
SpoonMannen skrev:
Trevligt! Inte så långt emellan oss heller... Får bli ett Norrlands SF möte framövers... :tummenupp

tycker jag defenitivt :tummenupp börjar finnas ett gäng fighters här i umeå! och det blir bara fler :yoparty

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
har lyckats få några prylar gjorda i går och idag! jag har rensat bakdelen på allt onödigt! kapade org undertray bakom batteri lådan och gjorde en ny av aluminium, blev rätt ok faktiskt. tog bort skjutspinnarna och gjorde ett nytt ljuddämparfäste!.... sparade som sagt plastlådan för batteriet, kändes bäst att ha den kvar. har även beställt blinkersfästen för gaffelbensmontering....

har även blivit en liten ändring av planerna på framljus! beställde ett ACERBIS BLITZ :tummenupp

har sett en silverfärgad fireblade i streetfighter magazine som hade ett sånt och bakdel från R1! grymt snygg hoj!

fixar lite bilder till i morrn på d som blivit gjort!!!!!

Bifogat

• BLITZ.jpg
    BLITZ.jpg
    15.3 KB · Visningar: 189

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
madmagnus skrev:
har sett en silverfärgad fireblade i streetfighter magazine som hade ett sånt och bakdel från R1! grymt snygg hoj!

Aah, den hojen har jag oxå dregglat över :Bugar . Undrar om holländaren som byggde den blir sur om man plankar bygget rakt av, eller om man ska modifiera det lite så att "designstölden" inte blir för uppenbar :7peta ...

/Tobbe

Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
det gör nog inte nåt om man lånar lite stuk från den hojen!!! det är nog den snyggaste fighter jag sett hittils :yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0