fika mellan sthlm / nynäshamn

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
fika mellan sthlm / nynäshamn (tisdag 29:e Juni)

kan någon vilken väg man tar till det fina fiket ut runt Lisö/st vika/grimsta trakten. Där vägen tar slut är en skönt ställe att fika på (uteservering på en altan ute vid vattnet). Minns jag rätt finns en liten bensin station strax innan, fast det var några år sen... har väl börjat få lite alzheimers ! Tror att det var riksväg 225 söderut, minns en liten bro med trafikljus (enkelriktat)... nån ??

Last edited:

Enghag

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR 04 Banhoj, TL1000S 98 Fighter
fart freak skrev:
kan någon vilken väg man tar till det fina fiket ut runt Lisö/st vika/grimsta trakten. Där vägen tar slut är en skönt ställe att fika på (uteservering på en altan ute vid vattnet). Minns jag rätt finns en liten bensin station strax innan, fast det var några år sen... har väl börjat få lite alzheimers ! Tror att det var riksväg 225 söderut, minns en liten bro med trafikljus (enkelriktat)... nån ??

Jag tror att d ställe du söker ligger längst ut på Torö och heter Ankarudden.
Bron du åker över heter Tottnäsbron, kan d stämma?

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Inte helt omöjligt, det är i det området iallafall. Finns ju bara ett sätt att få reda om om du har rätt eller inte... får helt enkelt ta en sväng och kolla (kollade på en Ducati karta och den vägen du säger är röd märkerat - vilket är lovade).
Någon som är sugen och hänga med lite senare idag, nu när det äntligen är soligt ?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping