kusk
Medlem
- Gick med
- 22 Aug 2015
- Ort
- Stenungund
- Hoj
- Honda CB750F 1981, Honda Cbr 600 f2 1993, Hyosung gt650 2004
Gött att vara medlem nu efter att ha läst om så många snygga och (galna) byggen. Som nyexaminerad student har man ju all tid i världen så varför inte bygga något schyst iögonfallande tänkte jag. Snubblade mest av en slump över en Honda CB750F i skapligt skick så slog till - utan någon egentlig eftertanke. Det var väl först när hojen stod hemma på gräset och familjen inspekterade den som det slog mig vad jag hade gett mig in på. Vad ska jag göra med en 34 år gammal hoj, när körkortet inte ens är ett faktum och åldern ger så tighta marginaler att en strypning är nödvändig för att ens komma ut på allmän väg.
För att citera the hitchiker's guide to the galaxy: "DON't PANIC" (just yet)
Nu är det så att jag faktiskt kommit en bit på bygget redan. Ursprungstanken var givetvis att ett "café racer"-stuk skulle eftersträvas, med reservationer för egna smak och/eller funktionella anledningar. Gillar verkligen oldschool utseendet, all heder till de som får till det, men flera inspirerande byggen har enligt mig inte varit så strippade som jag skulle föredra. I stora drag är målet alltså en café racer med clean look och utan den traditionella effektökningen (än)
Kom gärna med kommentarer och konstruktiv kritik under byggets gång. Fler tankar ger nya infallsvinklar och utveckling är garanterad. (Gäller inte Grekland kanske... ) ska bifoga lite bilder och ge kommentarer på det jag hittills gjort. För senare läsares skull och kronologiskt flyt kommer jag skriva i nutid. Hoppas ni gillar stuket Vi får se vart detta slutar. Förhoppningsvis med något relativt körbart.
För att citera the hitchiker's guide to the galaxy: "DON't PANIC" (just yet)
Nu är det så att jag faktiskt kommit en bit på bygget redan. Ursprungstanken var givetvis att ett "café racer"-stuk skulle eftersträvas, med reservationer för egna smak och/eller funktionella anledningar. Gillar verkligen oldschool utseendet, all heder till de som får till det, men flera inspirerande byggen har enligt mig inte varit så strippade som jag skulle föredra. I stora drag är målet alltså en café racer med clean look och utan den traditionella effektökningen (än)
Kom gärna med kommentarer och konstruktiv kritik under byggets gång. Fler tankar ger nya infallsvinklar och utveckling är garanterad. (Gäller inte Grekland kanske... ) ska bifoga lite bilder och ge kommentarer på det jag hittills gjort. För senare läsares skull och kronologiskt flyt kommer jag skriva i nutid. Hoppas ni gillar stuket Vi får se vart detta slutar. Förhoppningsvis med något relativt körbart.