Filip Backlund Trackdays - Häng med oss och gör 2013 till ett fantastiskt racingår

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
FILIP BACKLUND TRACKDAYS 2013

Gå ut på vår nya hemsida för mer information samt anmälan!
http://trackdays.filipbacklund.se/

Var med på årets häftigaste bandagar/trackdays! Filip Backlund har tillsammans med en rad stora företag så som Team Cawalli, Svemo, Dunlop, SMC och MCGruppen suttit ihop denna otroliga paketering som vi nu erbjuder Er.

Vi vill skapa så stora mervärden som möjligt åt Er och samlar alla dessa företag på samma plats på samma dag där Ni kan få den support ni behöver för att utveckla Er körning till nästa nivå! Oavsett vart du är i din MC karriär, kommer du få ta del av körtekniker, som har skapat en Pro Superbikemästare!

Häng med Oss och gör 2013 till det fantastiska motorcykel år det kommer att bli!

Vad som ingår:

Profesionell körinstruktör Filip Backlund
Proffesionella SMC förarinstruktörer
Seminarium Dunlop med däcksinformation
Däcksupport direkt på plats av Dunlop
Mc Gruppen med sin mobila mc-verkstad samt försäljning av diverse tillbehör
Mat samt fika NYHET
Föredrag av Filip Backlund NYHET
Filip Backlund Trackday T-Shirt NYHET

Exklusiva erbjudanden från våra partners

Banor
Ring Knutstorp
Mantorp Park
Karlskoga motorstadion

Pris: 1700:- / dag inkl moms

Gruppindelning
Du anmäler dig till den grupp som passar ditt tempo oavsett motorcykel. Vi strävar efter så jämna grupper som möjligt.

Race/Licens är den snabbaste gruppen och den körs utan försäkring på MC, däremot gäller försäkring via din licens om du har en.

I gruppen Medel/Lugn gäller vanlig mc-försäkring. Du kan där också gå SMC olika kurser, från steg 1 till 6. Där har vi instruktörer från SMC.

I gruppen snabb är det fri körning. Du behöver inte trafikförsäkring eller tävlinglicens.

Slicks samt kraschkåpor är okej att använda.

Depåbox
Om du är intresserad av depåbox på de olika banorna så finns det att tillgå.

Boende
Om du är intresserad av boende på de olika banorna så finns det att tillgå.

http://trackdays.filipbacklund.se/ för mer info samt anmälan!

Ni alla får hade så bra tills vidare så hörs vi och ses ute på banorna!

Mvh

Filip Backlund

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
:peta SMC Steg 5 = licenskurs. SMC Steg 6 = licenskörning. Jag lägger en kvalificerad gissning på att dom inte hör hemma i Medel/Lugn eller att någon försäkring är aktuell. Steg 1-4 är troligen det som menas i dom grupperna.

Mvh en mer ideell än professionell SMC instruktör :)

professionell

som utförs yrkesmässigt och med skicklighet

Hon jonglerar på ett professionellt sätt.
Synonymer: proffsig (vardagligt)
Antonymer: amatörmässig, oprofessionell

som utför något yrkesmässigt och med skicklighet; som tillhör eliten inom ett yrke

Hon är en professionell jonglör.
Synonymer: proffsig (vardagligt)
Antonymer: amatörmässig, oprofessionell

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Är det bara i Medel/lugn som försäkringen gäller ?

Philip kostade inte er trackday 1200kr förra året :va

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan PSXCARE!

Jag såg det där nu och det är rätt som du säger, det ska göras en ändring i texten. Vi har beslutat att vi inte kommer att köra steg 5-6 utan möjligheten till steg 1-4 på våra dagar tillsammans med SMC.

Mvh

Filip

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Tjabba Micke!

Det är bara i medel/lugn som försäkringen kommer att gälla, detta för att vi gjort om lite saker tillsammans med SMC och då var detta den lösning vi kom fram till.

Ang. priset så stämmer det. Ifjol så låg priset på 1200 men iår 1700. Vi har genom den höjning då lagt till ett antal saker i paketet såsom mat, fika, Filip Trackdays t-shirt, föredrag m.m.

Hör av dig om du har några fler frågor så ska jag försöka svara så bra som möjligt! :)

Mvh

Filip

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Blir det instruktörskörning med feedback även i racegruppen? Isf, ingår det eller är det utöver?

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hejsan Linool!

Jag kommer att vara med ute och köra i racegruppen för att kunna ge feedback till den som vill ha det under dagarna. Detta kommer jag att göra så gott jag kan då jag kommer att skjutsa folk och mingla runt lite under dagen också.

Detta kommer vi inte ta någon extra kostnad för utan det får ni ta del av i så fall! :)

Du får hade så bra tills vidare.

Mvh

Filip

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hej på er bästa Trackdays kunder!

Jag vill uppdatera er alla om lite ändringar vi kommer att göra. Prisförändring samt rabatter vid bokning på våra dagar.

Vi har även lagt upp en del erbjudanden från våra partners på Trackdays hemsidan, trackdays.filipbacklund.se
Fler kommer att läggas upp inom kort.

Vi har under den senaste veckan suttit ner och kommit överens om lite förändringar i vårt Trackdays upplägg inför den kommande säsongen.

Ni har nu möjlighet att få rabatt på bokning av Trackdays dagar hos oss. Få mellan 1900-3100:- i rabatt vid bokning av alla våra dagar!

Paketpriset gäller för samtliga grupper och priset blir då: 10.500:- istället för 12.400-13.600.- som idag är det ordinarie priset.

Vi har även gjort om kostnadsbilden till våra dagar och dom olika grupperna.

I gruppen medel/lugn så gäller fortfarande den nuvarande prisbilden, det vill säga 1700:- / dag. I denna gruppen så ingår det instruktörer och kursdag från steg 1-4 hos SMC.

I grupperna snabb samt race/licens så ligger nu kostnaden på 1550:- / dag istället för nuvarande 1700:-. Detta har vi gjort då Ni som kunder inte kommer ha möjlighet att köra steg SMC:s steg 1-4 i dessa grupper, och vi har nu valt att göra en visuell skillnad på priset genom detta.

Allt annat enligt tidigare ingår i paketet per dag.

Ni som redan har gjort er bokning kan höra av er om ni vill köpa paketpriset, det vill säga boka er till samtliga av våra dagar och därigenom få den rabatt vi som skrivit om tidigare. Vi löser detta då åt er.

Även Ni som har gjort er bokning till grupperna snabb samt race/licens kommer vi att ta kontakt med och återbetala den mellanskillnad som blir från dom 1700:- till 1550:- som är dagens prisbild.

Vi önskar er en trevlig tid tills vidare så hörs vi igen inom kort.

Mvh

Filip Backlund
Backlund Racing

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
dags att boka upp sig nu så man visar filip hur det ska gå till på banan :)

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Tack för en kanondag igår! Fick mycket nyttig info om körteknik från smc att tänka på, och ett grymt värdskap från Filip mfl. :tummenupp
Har träningsvärk i hela kroppen nu, så det var nog lagom med bara en dag för min del.. :crash

/R med den svarta 929:an

Last edited:

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tack för en grym måndag med en kul dag på bana där du Filip som en av få nånsin fick mig att skrika som en flicka. Var hög på adrenalin bra länge efter den här åkturen =)

http://youtu.be/j_QTffA5pN8

Last edited:

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hehehe, riktigt roligt att få titta på det så här i efterhand! Kul att det uppskattades, det var lika roligt för mig! :) Framför allt när jag får se minerna efteråt, dom är obetalbara!

Hade toppen och tack för en toppen dag.

// Fille

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Filip Backlund Trackdays – två soliga dagar på Ring Knutstorp

Årets trackdays dagarna är nu i full gång. Ring Knutstorp stod som värd och med en stor sol över oss kunde vi genomföra två fina dagar.

Dag ett fick vi skjuta på första körningarna efter diverse felkommunikation. Men detta löste sig och våra kära kunder fick köra så mycket hoj att dom krokna nog nästan mot slutet av dagen.

Vi avslutade dagen med att Filip berättade kort om sitt liv som racing förare, hur allting startade, hans mål och att det aldrig varit någon ”dans på rosor”.

Dag två kunde genomföras enligt tidsschemat och med fortsatt stor sol över oss körde vi igång. Dagen rullade på utan några större incidenter eller krascher.

Vi vill tacka alla er förare som kom och gjorde våra två första dagar kanon.

Vi vill även ge ett stort tack till alla våra samarbetspartner som fanns med och genomförde dagarna.
SMC som gjorde ett toppen jobb som alltid med sina instruktörer.

Mc-Gruppen med sin rullande mc-shop/verkstad. Dunlop med sitt seminarium och däck support. Mc-ATV med skyddsutrustning, tillbehör med mera.

Bilder från våra dagar från Knutstorp kan ses på länken nedan:

http://www.flickr.com/photos/zheater/collections/72157634228473602/

Vi kommer också inom kort lägga upp alla bilder på trackdays hemsidan samt Facebook.

Nu siktar vi in oss först på nästa deltävling för Filip i det Brittiska Superstock 1000 mästerskapet. Denna gång beger dom sig till Snetterton 300. För att Filip och teamet ska komma så väl förberedda som möjligt genomförs ett test där den 25/7.

Därefter ser vi fram emot våra nästa trackdays dagar som körs mellan 11-12 juli på Mantorp Park. Vi välkomnar er Alla!

På återseende.

Backlund Racing – Team Cawalli

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE