Hej på er alla! Här kommer en liten trackdays rapport från två toppen dagar senast på Mantorp Park.
Filip Backlund Trackdays – Mantorp Park 11-12/7
Under ett soligt Mantorp Park kunde vi nu återigen aktivera och köra två dagar till ur vår trackday kalender.
Efter premiär dagarna nere på Ring Knutstorp för närmare en månad sedan så kom vi till Mantorp Park med ett stort leende. Det var äntligen dags för ytterligare två dagar!
Väderleksrapporten inför båda dagarna visade stora solar och bra temperaturer, vilket vi även fick.
Dag ett rullade på fort och från att ha fått välkomna alla våra kära gäster till att dagen tog slut kändes som vi knappt hann blinka. Inga större incidenter förutom någon liten marksyning men annars toppen rakt igenom.
BBQ-party
Torsdags kvällen avslutades med en fantastisk BBQ-buffe som Anders (Trulle) Trulsson från Big Buddha anordnade åt alla som fanns kvar på plats. Vi blev närmare 40 personer som fick avnjuta alltifrån kött, biffar, korvar, potatisgratäng, hemma gjorda såser med mera. Helt underbart var det och tusen tack till dig Anders som gjorde vår dag lite extra!
Dag två möttes vi av ytterligare toppen väder, snarare snäppet varmare än torsdagen. Ett härligt gäng med människor som kom och signade in sig som alla gjorde sig förberedda för en dag ute på banan.
Under fredagen hade vi tre stycken krascher men ingen större eller några skador heller vilket alltid känns skönt. Dagen rullade på lika fort som dag ett och snart så var dagen tyvärr över och vi alla fick lov att börja packa ihop cirkusen och åka vidare.
Custom-gänget
Under fredagen så dök det in två härliga grabbar på varsin custom-hoj som skulle vara med och gasa med oss. Ni är våra två första custom kunder så ett stort tack till er. Det var väldigt roligt att se att även ni ville vara med och gasa med oss och jag hoppas att vi ses på fler av våra dagar.
Ny Race-weekend
Nu närmast så väntar ytterligare en race helg för mig och denna gången ska vi besöka Brands Hatch. Senast vi besökte Brands Hatch i England så var jag tvåa, slagen med endast 46 tusendelar. Denna gången ska vi ändra på det!
Ni kan alla följa min framfart i England via min facebook, twitter, instagram, youtube samt min hemsida.
Ett Stort Tack till
Jag vill passa på att tacka alla partners som är med på våra dagar och gör dom så bra som vi bara kan.
Även ett stort tack till alla personer i teamet som är med och hjälper till, SMC:s alla instruktörer och självklart alla andra kära personer.
Sen avslutningsvis, Ett Stort Tack till alla Er som är med på våra dagar och kör hoj tillsammans med oss. Jag hoppas Ni alla har det minsta lika roligt som oss!
Tills vidare önskar jag er en toppen tid så hörs och ses vi inom kort igen.
Mvh
Filip Backlund