Film Anderstorp 080612

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Hygglo rulle! :tummenupp
Jag ska premiärgasa på Torpet den 29/6. Ser ut att vara en riktigt trevlig bana.

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
Du Robz, min mätare visar 270 när jag går på bromsen efter långa rakan (med org drevning). Du bör nog fundera på spårvalet i böjen innan rakan!

Robz

Guest
Du Robz, min mätare visar 270 när jag går på bromsen efter långa rakan (med org drevning). Du bör nog fundera på spårvalet i böjen innan rakan!

Jo jag veeet... syns tydligt på filmen att jag går alldeles för snålt ut. Borde utnyttja bredden och gasa mycket mer tidigare.
Jag fick en toppnotering på 287km/h för dagen, men vet ju att litershojar kan komma upp i 295-300 på mätaren...

Däremot så är frågan hur mycket man tjänar på det, för bromsningen blir mer kontrollerad och precis från en lägre hastighet, vilket ger högre hastighet i högern efter rakan. Syns i filmen på de två tokgazzarna som drar ifrån ut på rakan, men som jag kommer ikapp igen efter bromsningen, trots bara 260.
...sista varven började min hoj hacka på höga varv (syns på filmen oxå mot slutet) - nå't galet; med ca 6l kvar så får den inte jämnt med soppa - full tank inga problem. Skuuumt! :gnissla

Hunt

Nu ännu långsammare...
Gick med
21 Nov 2005
Hoj
frugans gula VTR om jag frågar snällt
299 km/h på mätaren med lilla 750:n, både du och Hunt får gasa mer! :tungan

Nja Embla, vem var det som gled om vem på Falkenbergsrakan under racet där? Måhända att din mätare visade mer än min men…:arsele

Däremot så är frågan hur mycket man tjänar på det, för bromsningen blir mer kontrollerad och precis från en lägre hastighet, vilket ger högre hastighet i högern efter rakan.

Du bara snackar....

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj