Film: CBR1000 2008 powerwheelie i 240 km/h

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
För en som inte vet mycket om såna här hojar, hur mäts hastigheten?

Lär ju inte vara med framhjulet åtminstone då hastigheten ökar fastän det saknar kontakt med marken
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
För en som inte vet mycket om såna här hojar, hur mäts hastigheten?

Lär ju inte vara med framhjulet åtminstone då hastigheten ökar fastän det saknar kontakt med marken

Främre drev. De borde mätta som på Aprilian istället på bakhjulet.
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
jag fattar inte det roliga med att dreva om en hoj så mycket, det borde inte göra att man kan plocka upp den i högre fart utan bara på högre växel eller tänker jag fel?? att powerwheela på 2an eller 3an i 120 spelar väl ingen roll??
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Ett annat klipp på en och samma hoj:

[YOUTUBE-ID]kFb2hTDYY_0[/YOUTUBE-ID]

Vad är det du vill få oss att tro:va

Ska beviset vara att han gör en 0-2xx repa och en 60-2xx repa på sexan för att bevisa att den är orginaldrevad, när det har hunnit bli mörkt! Ha har ju bara varit hemma och fipplat med dreven jue :gnissla precis som man gjorde på sin Mustang Mamba...
 

Nicotin

Guest
Vad är det du vill få oss att tro:va

Ska beviset vara att han gör en 0-2xx repa och en 60-2xx repa på sexan för att bevisa att den är orginaldrevad, när det har hunnit bli mörkt! Ha har ju bara varit hemma och fipplat med dreven jue :gnissla precis som man gjorde på sin Mustang Mamba...


hahahahahaahhahaha..:tummenupp
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
jag fattar inte det roliga med att dreva om en hoj så mycket, det borde inte göra att man kan plocka upp den i högre fart utan bara på högre växel eller tänker jag fel?? att powerwheela på 2an eller 3an i 120 spelar väl ingen roll??


Om vi frångår stuntdrevning, så är det främst för att man ska kunna finlira med registret på hojen. Dock ser jag ingen som hellst anledning att tokdreva en gathoj, mer än att kanske plocka ner något kugg i fram för att få den lite mer bakhjulsbenägen.
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Varför alla spekulationer ??? IT´S A FIREBLADE !!!!
hehehehe

någon kugg lär nog skilja emot orginal...
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Om vi frångår stuntdrevning, så är det främst för att man ska kunna finlira med registret på hojen. Dock ser jag ingen som hellst anledning att tokdreva en gathoj, mer än att kanske plocka ner något kugg i fram för att få den lite mer bakhjulsbenägen.

Hmm, jag har tokdrevat(-1fram+5bak) min 600 hornet o tycker att hojen blev hur roligt som helst att köra... Toppar väl ca 200 nu o det räcker alldeles utmärkt.Lättare framhjul blir det ju självklart men jag tycker hojen blir allmänt mycket aggressivare att köra, vilket gör hojåkningen mycket roligare.Nackdelen är väl att man ligger på ett konstan högt varv vid lite längre körningar..Sen e det ju precis meningslöst att ha kvar org hastighetsmätare när man dreva om så mycket (kör med cykeldator som drivs från framhjulet nu)
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top