duccen900ss
Sportscam.se 4 life!
Nä men det jag är mest faschinerad (?) över är deras skydd..
De kanske (förhoppningsvis) börjar fundera när de tappar gympaskorna!?
Nä men det jag är mest faschinerad (?) över är deras skydd..
De kanske (förhoppningsvis) börjar fundera när de tappar gympaskorna!?
Varför vurpar dom annars då, wiseguy?
Dom kör jämn fart, jämn kurvradie och plötsligt kasar det..
På tal om dieselspill. Körde precis igenom en rondell där avfarten mot Malmö går (med bil då). (Ättekulla/Helsingborg). Låg fan spill på hela jävla väghalvan en bra bit ut på påfarten. jävla idioti, har själv vurpat i samma rondell (under körskoletid) på grund av diesel.
Inte för att jag har en aning hur många som kör där.. Men skulle det bero på vägbanan skulle fler rasa... samt rasa på samma ställe.
Just my 5
Ser dyrt ut att köra där...
Det är väl samma fenomen på Bulten och Fotokurvan...?
Ingen av dem som körde där körde ju inte speciellt fort. Vad tror du om en kombination då?
du vet inte vad du snackar om.. har du ens kört på bulten? Allt snack på sporthoj om bulten hit o dit har gett dig värsta mardrömsbilden haha
De går ej att jämföra dessa videoklipp me bulten, alla faller på exakt samma ställe!
du vet inte vad du snackar om.. har du ens kört på bulten? Allt snack på sporthoj om bulten hit o dit har gett dig värsta mardrömsbilden haha
De går ej att jämföra dessa videoklipp me bulten, alla faller på exakt samma ställe!
ursäkta - men är inte bulten en "mardröm". Så mkt skit den vägsträckan har ställt till med för oss motorcyklister kan man väl inte kalla den annat än en "mardröm".
Jag och några polare satt på jobbet och diskuterade bulten. Vi kom fram till att det enda som "fattas" på den vägen är en småskola, sen är den fulländad.
Vi har bilisterna, cyklisterna, ridande småflickor, svamp och bär pensionärerna, ilskna tanter med grenar, traktorer och lastbilar med grus och dieselspill, rullgrus i kurvorna, 4hjulingarna som drar upp ännu mer skit i kurvorna, kromslädarna med sin bukstinna förare efter ett 2 timmars fikapass på Rosenhill, fotograferna i fotokurvan och sist men inte minst mot-motorcyklisterna som man möter i samma fil i kurvorna i 3ggr tillåten hastighet.
Har jag glömt nåt?
Jaha?Och hade nån vettiga kläder på sig?
Nån i T-shirt, nästa i jeans...
Klipp 1.
Svårt att avgöra då man inte ser hur det ser ut innan framhjulet släpper.
När hojen kommer in i bild kanar redan framhjulet.
killen sitter vikt över tanken och har vikt på styret vilket gör att han inte har en chans att rädda. Han styr helt enkelt ikull hojen skulle man kunna säga.
Klipp 2. Blå r1a går på avslag in i kurvan. Kollar man dessutom 15s in i filmen så ser man att han har handen på bromsen. Troligtvis går han på avslag lägger på broms samtidigt som han håller emot sig i styret. Resultatet av det är att framhjulet släpper.
Klipp 3.
Ser ut och låter som om något tar i och lyfter bakhjulet.
Killen sitter med hela röven vid sidan av sadeln samtidigt som han hänger med kropp och huvud över tanken.
Resultatet av detta är att även om han tycker han hänger av så måste han luta hojen lika mycket som om han satt rakt upp och ner på den.
Målet med att hänga ut är ju att få upp hojen och på så sätt få bättre fäste.
För att lyckas med det måste du ut med överkroppen inte röven.
Klipp 4.
Här sitter killen rakt upp och ner ger på mjuk gas när han gå in i kurvan.
Tror även här att något skrapar i,fotpinne mest troligt vilket gör att han tappar fäste bak. Låter som om skrapet kommer före uppvarvning av motor.
Klipp 5.
Killen sitter i princip rakt upp o ner på hojen. Vrider sig lite runt tanken så röven pekar ut och kompenserar även han genom att hänga in över tanken.
Här hörs det ganska tydligt att det skrapar i före han tappar fäste.
Klipp 6.
Hänger inte av. Han upplever att han kommer in för fort i början. Därför slår av och på några gånger. Stabiliserar sedan har jämnt drag för att sedan gasa för mycket och bakhjulet spinner iväg.
Detta är min "expertanalys" av det hela.
Inte kalla däck. Inget grus eller olja.. Bara förarmisstag.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|