Film Knutstorp 20110805

Bumble-bee

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
BMW, S 1000 RR
Gör många det eller är det något som du har kommit fram till är bra på just den banan? Ursäkta att jag är så frågvis, men har själv ingen erfarenhet av just bankörning.. därav min fråga.. :)

Tidigare hade jag en boxer och då fick växelpedalen gå som en lärkvinge (smalt varvtalsområde mm). Annars är det där är nog högst personligt och beroende på vilken mc man har. Men jag är ingen räesårförare så delvis beror det kanske på att jag är lite lat../TS

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Tidigare hade jag en boxer och då fick växelpedalen gå som en lärkvinge (smalt varvtalsområde mm). Annars är det där är nog högst personligt och beroende på vilken mc man har. Men jag är ingen räesårförare så delvis beror det kanske på att jag är lite lat../TS

:tummenupp Nu vet jag! Nice film i alla fall och shysst hoj! Har själv en polare som har en s1000rr som man har fått prova några gånger och den hojen är riktigt vass! :yoparty

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Bra tempo/körning:tummenupp ser att TC kan vara bra att ha:D Jag kör likadant med 1000 radfyra, 1098án använde jag 3án på den snabba delen på baksidan. Tycker det blir lite mer harmoniskt/flyt med 3án på den snabba delen under bron, men saknar då kraften när man skall köra om på kortrakan innan vänstern.

Bumble-bee

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
BMW, S 1000 RR
Bra tempo/körning:tummenupp ser att TC kan vara bra att ha:D Jag kör likadant med 1000 radfyra, 1098án använde jag 3án på den snabba delen på baksidan. Tycker det blir lite mer harmoniskt/flyt med 3án på den snabba delen under bron, men saknar då kraften när man skall köra om på kortrakan innan vänstern.

Fredagen var en bättre dag för mig än lördagen då inget fungerade. Jag var glad att jag hittade tillbaka till depån...För en novis kan man bara säga - TC rules! När TC blinkar lika ofta som varvtalsvarningen kan man konstatera att det finns ett pris på en viss typ av lycka...:)
/Thomas

Robz

Guest
Det var ju f-n vad många 1,06or du pumpar ut...:tummenupp
Inte konstigt man hade problem o hänga med :gnissla

Är lapisen "manuell" eller transponder?

Bumble-bee

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
BMW, S 1000 RR
Det var ju f-n vad många 1,06or du pumpar ut...:tummenupp
Inte konstigt man hade problem o hänga med :gnissla

Är lapisen "manuell" eller transponder?

Det är BMW´s integrerad i instrumenteringen, men den kräver transponder. Kanske kommer det en gps-version i framtiden...:)

På fredagen flöt det på ganska jämt men lördagen var inte alls bra. Med mc hänger du säkert med bättre än med den där båten det ryktas om att du köpt :D Har inte sett dig på banorna i år - Ingen mc?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping